Hoofdsponsor

1/96 H.m.s peregrine 1704 [!]

K

karl

Guest
Ik wil graag allen hartelijk bedanken voor het warme ontvangst en verwelkoming op dit forum!
Ik zal dan ook een topic openen van H.M.S PEREGRINE.

Mvg,
Karl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, zeker maken dat je valse kiel loodrecht staat, en dat uw spanten perfect haaks op de valse kiel staan, er staan tips genoeg op het forum hoe je dat het beste kan doen.
 
veel suc6 het zal weer een mooi project worden om te volgen 8)
 
Dank u! Ik ben nu bezig om het dek te installeren, daar komt wat bij kijken veel hoeken en kanten uitfrezen enz...
Jullie hebben natuurlijk heel wat meer ervaring. Ik ben ECHT juist begonnen, dus heb nog veel te leren.
Ik hou jullie op de hoogte!
 
vallen en opstaan zegen ze hier veel lezen en stellen met je ogen en je komt al een heel stuk verder en niet bang zijn om vragen te stelen er zijn genoeg mensen die je graag gaan helpen .
gr soetkin
 
attachment.jpg

Dit is het dek van bovenaf gezien! Wat vinden jullie er van? Als er fouten zijn dan hoor ik het graag.
 
attachment.jpg


Ik heb het ook van de zijkant getrokken! Nu heb ik een vraag, moet het dek alle spanten (of hoe het ook mag noemen) aan de onderkant raken en gelijmd worden?

@Dirk, ik heb idd twee spanten terug moeten los maken van de kiel. hier heb ik een goede les van u geleerd voor in de toekomst!
 
Hey Karl, als dat kan ja, zoveel mogelijk vast proberen te lijmen, op zoveel mogelijk punten, maar ze zouden overal moeten raken volgens mij, zo zie je pas als je spanten goed staan.
Dus normaal als je het dek op de spanten leg, zouden deze op iedere spant moeten raken, tenzij het in de bouwbeschrijving ( BB ) anders staat.
Je kan ook eerst uw dek beplanken, dat is makkelijker werken ;)
 
Ook geen haast maken, beter 2x kijken en passen en meten, en als het moet vragen, voor je iets samen lijmt en achteraf terug moet los maken.
Ik heb de les gekregen, je romp maakt of kraakt je schip, dat is een waarheid zoals een waarheid kan zijn. Dus doe het rustig en goed, bekijk veel verslagen van schepen hier op het forum, je zal er veel van leren.
 
attachment.jpg

Ik moet het kleine dek( boeg denk ik ) nog plaatsen.
Groetjes,Karl
 
Dank u! maar daar is nog heel wat werk aan de winkel en ik ben maar een bleu in deze hobby.
 
attachment.jpg

Kunnen jullie mij helpen met dit onderdeel en waar voor dient het? Op het plan staat het bij het dek beplanking?:(
Graag jullie hulp!
Bij voorbaat al mijn dank, Karl:)
 
Hier kun je 'roosters' van maken en zullen waarschijnlijk als 'dekluiken' worden gebruikt.
De bouwtekening laat wel zien waar precies.
 
Dank u, maar waarvoor al die inkepingen en moet je het lijmen of zo???
gr,Karl
 
Nu verstaan ik het roosters ( stom van mij ), maar ik wist niet dat je dit ook zelf in mekaar moet steken.
Maar nu heb ik het begrepen.
Bedankt Wim500.
 
Ik ben vandaag begonnen aan de beplanking, ongelukkig moet ik het stellen met puur water wat betreft het weken van het hout.
Ik heb het topic van Dirk opgevolgd waar ik heel veel heb opgestoken wat betreft de beplanking. Wat bedoel jullie met verjonging als ik goed onthouden heb?
Ik heb ook een mal gemaakt met nageltjes op een plaat, ik week de latjes in water en plooi ze dan in model dan hou ik ze tussen de nagels .en nu is de vraag hoelang moet ik de latjes in de vorm laten? Tot het droog is? Of kan ik het nog vochtig al bewerken?:unsure:

Sorry mannen veel vragen! ik kan beter vragen dan beetje knoeien hé.

groetjes,
Karl
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan