Hoofdsponsor

1/35 german military car [wip]

ik kon me niet houden en wilde figuur in auto zien alles zit nog los en zie dat stuur nog bij geschuurd moet worden . Ben ongeveer mee wat bouw inhoud betreft en ga voertuigen op mijn orthodoxe manier verder oefenen want mis geduld van prutsen en schuren en laat dat nu mee het belangrijkste zijn maar ik geraak er wel in mijn eigen tempo en eens maak ik de klik wel.
heb nog te veel leerwerk met figuren en je kan niet alles tegelijk .
heb compressor in garage eens bekeken en misschien haal ik wel AB om te oefenen en zien wat het zegt want ik schilder nu eenmaal graag met borstel.
Dus jongens heb geduld ik kom er vroeg of laat wel

attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Zit als gegoten in die auto :)

Op je laatste foto is te zien dat je glas in de voorruit last heeft van kleine krassen, wellicht dat dit nog op te lossen is met (enkele) laagjes Sols+ oid..
 
Glas even in de parketreiniger (de geijkte merken) dippen, laten uitdruppelen en het laatste restje met een beetje toiletpapier of keukenpapier weg laten trekken, en je ziet er al bijna niets meer van wanneer het droog is.
 
sorry voor knoeien maar was vergeten dat ik dit topic al gestart was sorry daarvoor en maak ik hem hier af.
voor ik met truck V3000 begin zal ik eerst proberen Mercedes verder af te werken.
Door gebrek aan ervaring heb ik in het begin leergeld voorzien en hem dubbel aangeschaft om principe te leren kennen vandaar dat ik wel rekening hou met jullie advies en die opschrijf om te verbeteren later met andere Mercedes vandaar dat ik er gewoon mee begonnen ben klink het niet dan botst het maar en zo krijg ik de nodige kritieken en goede raad mee van jullie die ik zeer op prijs stel en niet in dovemans oren valt
gesloten dak trok me aan om het mindere binnenwerk te verdoezelen in het slechtste geval maar figuur beslist daar anders over tenzij ik hoofd deksel afschuur tot hij past.
maar ondervind met andere figuren dat passing in wagen niet zonder aanpassing kan wat ik sneu vind maar goed.
dus laat jullie gaan zelfs met harde kritiek want deze is voor te klungelen tot ik het vast heb .
Natuurlijk steel ik ook veel uit jullie topics maar verwacht geen evenaring ervan tot ik bijgeschoold ben.
Dank bij voorbaat. grt Pascal




attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal , poep afschuren dat helpt en dan moet je niks veranderen
Marc
 
Zoals coachke zegt poep afschuren,dat lijkt me wel een goed idee.
Marc S
 
deze is in ongenade gevallen en moet dit anders aanpakken en dus mag dit topic verwijderd worden indien nodig.
voertuigen liggen me niet wegens gebrek aan kennis en het nodige gevoel en zal me in stilte voorbereiden voor een nieuwe poging als ik er klaar voor ben .
grt
 
Laatst bewerkt:
Vind ik ook zomaar niet wegdoen he laat ie gewoon open liggen die Duitsers reden in die tijd bijna nooit dicht en zo slecht is het nu ook weer niet he
Marc
 
Allez Pascal, je bent goed bezig, niet opgeven jong.
Zoals Steven zegt, eens onder de loep nemen wat er volgens jouw misgelopen is en dat trachten we dan op te lossen.
Die kap hou je er maar af, is veel mooier open.
 
ja mannen het is niet dat ik het opgeef maar moet het helemaal terug gaan lezen in verschillende topics van jullie.
waar ik op afknapte was het feit dat ik begonnen was met schilderen carrosserie met brede borstel en was best tevreden van vrij streeploos resultaat tot ik op linker portier appelsienvel had waar ik van opkeek daar ik dacht dat je dit alleen met airbruch kon hebben dus ik vermoede opstapeling stof en ben gaan schuren en schuren met korrel 1500 en dan beschilderd en lap op zelfde plaats van hetzelfde dus opnieuw schuren en ditmaal vlogen klinken eraf, lamp en dan werd ik maar brutaler en heb er alle prutsen afgehaald mits het toch een oefenstuk is .
kijk bij figuren loopt het ook soms fout en gooi dit in dettol en klaar voor herbeginnen maar met voertuig gaat dit niet daar de rest al gedaan is .
in stukken schilderen zoals ik veel zie is misschien oplossing maar dan moet alles perfect zitten en dat is nog te moeilijk voor mij voorlopig.
in deze ben ik streng voor mezelf en verwacht nog niet jullie resultaat (kan ook niet) maar kan evengoed niet tevreden zijn met het zal wel goed genoeg zijn .
veel van wat ik moet weten staan in jullie uitgebreide topics en pas als ik denk min of meer alles gelezen te hebben ga ik over op jullie hulplijn en vraag ik wat ik niet bergrijp.
schilder eerst nog wat figuren en plan AB oefening voor mezelf miserie in parijs is nu even miserie met voertuigen maar liever 2 jaar over diorama en tevreden dan snel en spijt van resultaat.



attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Waarom doe je met die deur niet zoals in een echte carosserie?
Deur afplakken en herschilderen zonder de rest van het voertuig te herspuiten. Ze zullen in de oorlog ook wel eens dergelijke herstellingen moeten uitvoeren hebben en dat klein beetje kleurverschil zal het niet uitmaken.
In het slechtste geval kan je nog altijd sporen van een aanrijding op je voertuig plaatsen, krassen en lichte deuken op spatbord en deur. Beschadigigngen aan Duitse voertuigen zijn schering en inslag hoor, kijk maar eens naar foto's uit die tijd.
 
Misschien waren er verontreinigingen in de verf of was ze verouderd. Als er een primer onder zat, kan daar een reactie mee gebeurd zijn. Ik heb ook al plastic gehad waar hier en daar plots een ongewenste textuur op zat (zie foto, de vlekjes op het zwart zijn geen overspray maar een natuurlijke appelsienhuid van Revell). Je zou dat met een fijne korrel bij kunnen schuren en de verf eens door een filter halen.

attachment.jpg
 
Niet opgeven, je kan die deur zeker herstellen. Ik schilder mijn voertuigen ook het liefst met de penseel, soms kan je het verschil met een geairbrush voertuig niet eens zien. Maar wel meerdere dunne laagjes aan brengen hé.

Grtz Bart.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan