Hoofdsponsor

1/35 "Geheim Project" [!]

Als je wilt dat het eruit ziet dat de roest onder de verf zit, in plaats van andersom, Google dan eens op 'hairspray technique'. In plaats van haarspray kan ook Vallejo Chipping Medium gebruikt worden.

Wat betreft kleur, zou ik eerst kijken naar welke kleur in jouw setting realistisch is. Bijv. Luftwaffe grondmaterieel was in het begin van de oorlog blauw, later donkergeel. Zou zonde zijn als je kleur niet zou blijken te kloppen met het tijdstip of de locatie van je diorama.

Als het helemaal niets uitmaakt, zou ik gaan voor donkerblauw.

(Sorry als ik iets schrijf wat nergens op slaat... moet nu weg en heb de rest van het topic niet gelezen; doe dat een dezer dagen even op mijn gemak)
 
Om echt roest vanonder je verf te laten komen kun je nu ook eerst pigmentpoeder fixeren in de roestkleuren vervolgens haarlak en dan de kleur.
Als deze droog is kun je met een borsteltje en wat water of een tandenstoker op de plaatsen met pigment de kleur er af halen.
Heb dit gedaan op een 1/16 Tiger I met een goed resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Met die verftechniek die ik per ongeluk 'ontdekte' komt de roest er ook vanonder uit. Ik wil dit eens grondig testen om dan later nog eens toe te passen. Indien het tegenvalt zal ik de hairspray techniek gebruiken.
Qua topkleur moet het helemaal opvallen want het is een rally-tank. Een vreemd fantasiediorama die ik wil bouwen.
Je hebt wel gelijk dat je de juiste kleur moet kiezen voor een bepaald tijdstip of locatie, dat vind ik ook belangrijk. Maar hier moet het dus gewoon opvallen.
 
Zoek de zoutkorrel techniek eens ;)
 
Ziet er niet mis uit, blijft wennen om zoiets te zien, maar het is wel een tof idee :).
ik stem ook op donkerblauw, maar een fluo kleur klinkt ook niet mis.
Mvg bruno
 
De zoutkorrel techniek ken ik en die zal ik toepassen als die verftechniek niet naar behoren werkt.
Het is inderdaad iets om aan te wennen, toen ik op het idee kwam vroeg ik me af als het wel een goed idee was maar dan bedacht ik dat modelbouw ook fantasie kan zijn. Daarom ben ik er aan begonnen.
Het zal dus donkerblauw worden. Vandaag zal de airbrush weer in gang schieten en volgen de foto's.
 
Zeg wat vind jij van die pro color verf jij bent de eerste waar ik zie die die gebruikt en heb al rondgevraagd , niemand kent die blijkbaar , ik heb gisteren zojuist mijn golf in parelmoer ermee gespoten , het duurt wel lang eer ze goed droog is
Ben eens nieuwsgierig naar de afloop van uw project kom regel matig kijken
Marc
 
Normaal gezien gebruik ik zo'n verf van Golden maar in de winkel waar ik toen was hadden ze enkel Procolor. Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden en het spuit eigenlijk even goed als die Golden. Het duurt inderdaad lang vooraleer het goed droog is en dat is een beetje een nadeel maar dat los ik dan op door met verschillende projecten bezig te zijn.
 
Ook nog wat verder gewerkt aan het Tank-Rally project. Hier twee foto's van de huidige stand van zaken.

De onderplaat is een watervaste mdf-plank van 47cm x 47cm. Het witte zand moet nog bewerkt worden want dit ziet er veel te proper uit voor een rally.

attachment.jpg

Dan hier de zündapp KS750 van Italeri. Die zal ik gebruiken als vervoermiddel van iemand uit het publiek. Daarom is die dus rood gespoten. Uiteraard moeten er nog allerlei onderdelen de juiste kleur krijgen, zoals de banden bvb. Een werkje voor één dezer dagen.

attachment.jpg

Op de achtergrond van de laatste foto kan je twee doosjes van Carrera zien liggen. Daar zitten figuurtjes in op schaal 1/32 en die zijn bruikbaar op een diorama in schaal 1/35. Het is de eerste keer dat ik daarmee werk en ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen er mee. De figuren zijn reeds in kleur maar kunnen waar nodig bijgewerkt worden.

Carrera is een merk die zich vooral bezighoudt met racebanen. Je kan er toebehoren kopen in schaal 1/32 en schaal 1/24, hier een link naar de gebouwen en figuren: http://www.carrera-toys.com/de/sortiment/gebaeude-figuren/ Het zijn natuurlijk allemaal race-gerelateerde dingen.
 
mooie ondergrond hoor dat belooft nog
 
Bedankt mede-modelbouwers.

Net het rally-terrein wat bijgewerkt. Lijkt dit goed of zou het nog donkerder moeten zijn?

attachment.jpg
 
Er zal ook een stuk muur op het diorama komen te staan en die wil ik zogenaamd wit schilderen maar dan wel alsof het een hele tijd geleden gedaan is en de verf nu aan het afbladeren is. Dat zal leuk worden om te doen en te proberen tot een goed einde te brengen.
Met de zoutkorreltechniek zou ik dat willen doen en dan na goed gedroogd te zijn de overblijvende witte verf vuil maken. Ideeën en tips mogen komen.
 
mischien wat slijk op het bord

ondergrond van de weg ziet er op foto wel goed uit hoor 8)
 
Wat extra slijk zal er zeker ook nog komen maar eerst wil ik nog enkele reclamepanelen aan die omheining hangen. Hoe zal ik nog moeten bedenken. Die omheining staat nog niet vast, de palen zijn tandenstokers die in geboorde gaatjes zitten. Voor de eindafwerking zullen die dan vastgezet worden.
 
is al dik in orde, ik zou enkel nog reclame panelen plaatsen.
 
serieuze werkzaamheden hier
De ondergrond ziet er al goed uit.
De reclamepanelen kan je met ultrafijn koperdraad (0.07) aan de omheining ophangen
 
Koop je dat in de modelbouwwinkel zo'n ultrafijn koperdraad?
 
Zo dun ben ik het nog niet tegengekomen... het dunste koperdraad dat ik zelf heb is 0,1mm. en dat kocht ik in een electronicahandel.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan