Hoofdsponsor

1/35 "Geheim Project" [!]

Correctie: Golden geeft toch ook hetzelfde effect. Blijkbaar heb ik dus een alcoholprobleem :alcoholic:

Bedankt voor de tip.
 
Tamiya verf verdun ik met Lacquer Thinner van merk Tamiya om te spuiten ,werkt prima!
 
Tamiya acryl is geen echte acryll, je moet het verdunnen met de thinner of lacquer van hetzelfde merk om de beste resultaat te krijgen. Verven op waterbasis hebben een andere samenstelling en daardoor werkt het niet samen. Er zijn mensen die van alles proberen en daar wisselende resultaten mee halen, toch is het handigst een dezelfde verf te gebruiken met de verdunner van hetzelfde merk, zo voorkom je ergernis.
 
Tamiya acryl is geen echte acryll, je moet het verdunnen met de thinner of lacquer van hetzelfde merk om de beste resultaat te krijgen. Verven op waterbasis hebben een andere samenstelling en daardoor werkt het niet samen. Er zijn mensen die van alles proberen en daar wisselende resultaten mee halen, toch is het handigst een dezelfde verf te gebruiken met de verdunner van hetzelfde merk, zo voorkom je ergernis.

De ergernis is omgeslagen naar Eureka, het resultaat valt heel goed mee en past op het model. Ik zal die techniek nog gebruiken op toekomstige modellen.
 
Mensen, duimen hé, vanavond waag ik me aan de decals voor de tank. Set en Sol zijn in huis en het zal goed komen dankzij eerdere tips hier gegeven.
 
Ik gebruik bijna uitsluitend Tamiya verf om te AB-en en dat verdun ik met Isoprophyl-alcohol. Dat zou hetzelfde zijn als de Tamiya verdunner.
Ik lees hier iets over kokosvet om je AB in te vetten ?????????????????? Euh....... nu kan ik even niet meer mee ..... is het mogelijk om een woordje uitleg te geven a.u.b. ?
 
Gewoon de naald er uithalen, een klein beetje kokosvet tussen duim en wijsvinger nemen zodat het smelt en dan de naald inwrijven. De boel loopt nu heel gesmeerd en ik heb geen problemen meer met spuiten. Enkel dus door die twee soorten verf op elkaar te doen maar zoals reeds gezegd is het resultaat niet slecht naar mijn smaak.
De binnenkant van de aircap smeer ik in met zonnebloemolie (met een wattenstaafje) en nu blijft de verf daar niet meer in plakken zoals voorheen wel het geval is. Ook de naald en de gaatjes waar de naald doorheen beweegt blijven proper en gespaard van verf die de boel doet vastlopen.
Misschien niet zo heel conventioneel die methode maar in principe komt het neer op hetzelfde als die (dure?) producten die je koopt om de airbrush te onderhouden. Ik probeer voor alles op zoek te gaan naar huis-, tuin- en keukenmiddeltjes.
Het kan zijn dat er mettertijd toch problemen ontstaan door dat te gebruiken en dan zal ik het, na onderzoek, zeker laten weten.
 
De decals zitten er aan één kant op, ze zijn goed gelukt en daar ben ik tevreden over. Wel heb ik weer de raad van de medeforumleden nodig. Namelijk om te weten hoe het in zijn werk gaat om de decals wat te 'verouderen'? Nu steken ze enorm af tegenover de wat verweerde paintjob.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Nu op die vergrotende foto's zie ik dat de nummer 1 niet zo mooi overkomt (beetje te groot maar soit, het staat er op en blijft er op) en ook de Record Setter had wat meer moeten opschuiven naar rechts.
 
Mr Artex vindt de kleurslag eigenlijk goed meevallen is eens iets anders,zou zelf verder durven gaan en van deze tank een verroest model in het gras van maken mits een paar gaten en scheuren in te maken,de kleur leent er zich voor....
Wat de decals betreft zou ik persoonlijk licht drybrushen...?

Grtz yves,
 
Dit model zal een roestige rallytank worden maar die techniek zal ik gebruiken voor een volgend project. Een verroeste vrachtwagen die kapot in een grasveld staat.
 
Dit model zal een roestige rallytank worden maar die techniek zal ik gebruiken voor een volgend project. Een verroeste vrachtwagen die kapot in een grasveld staat.

Dat wordt iets om naar uit te kijken^^!

Grtz yves,
 
Ziet er leuk uit man, ben echt benieuwd naar het eindresultaat :)
 
:$ Ikzelf ben eigenlijk ook benieuwd naar het resultaat…bij het begin heb ik een idee waar ik naar toe wil maar het is net alsof die diorama's een eigen leven beginnen te leiden. Het is nooit echt zoals ik het oorspronkelijk wilde doen. Maar dat is net het leuke vind ik, de modelbouw is hierbij verheven tot pure kunst. En…heel belangrijk…ik heb er weer plezier in. :ohmy: Wel moet ik er voor opletten om ook aan de badkamer verder te werken want anders ben ik gans de dag met modelbouw bezig en dat vind m'n vriendin dan weer niet zo geslaagd.
 
ziet er goed uit.
Voor de weathering.
Hier een algemeen linkje over weathering, misschien heb je hier nog wat aan?
http://www.building-your-model-railroad.com/weathering.html
Voor je decals te weatheren.
Drybrushen is een goede techniek, er lichtjes over schrapen en krassen in maken met een scalpel kan je ook doen.
Met thiner over je decals gaan kan ook helpen, een beetje op een wattenstaafje doen en er lichtjes overgaan, maar dan mag er nog geen vernis overgaan, dit zal gedeeltelijk je decal opvreten.
Dit geeft ook een beschadiging weer. Maar hierbij moet ik je wel waarschuwen, als je een te agressieve thinner gebruikt vreet hij heel je decal weg.
Hopelijk heb je hier iets aan?
Nog veel succes en met die truck, ben meer of benieuwd ernaar :).
mvg Bruno
 
De startlichten. De kurken moeten bewerkt worden om ze op betonblokken te laten lijken. De lichten zijn ook nog te schilderen en op de rechthoeken aan beide zijden van de lichten komt reclame. Allemaal gemaakt met 'afval'.

attachment.jpg
 
@plastiekprutser: aan die link heb ik zeker iets. Eén dezer dagen zal ik eens experimenteren.
 
Vandaag de tweede tank van m'n tankrallyproject in de eerste laag gezet. Vraag is nu welke eindkleur ik die zal geven? Fluo-groen, donkerblauw of wit?
Het is tevens een test met de effecten die per ongeluk bereikt werden met die andere tank. Ik wil weten als het er uitziet alsof de roest vanonder de verf komt zodat ik weet als dat bruikbaar is voor een volgend project.

attachment.jpg
 
Er kan eventueel gestemd worden op de eindkleur. Donkerblauw, fluo-groen of wit is het dus.

Er is al 1 stem op donkerblauw van m'n vriendin.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan