Hoofdsponsor

1/35 "Geheim Project" [!]

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Ik was bezig met een geheim project om die dan te onthullen op de Hobby-Time beurs maar na de 'opgeven-discussie' hou ik me niet meer bezig met de obsessie wedstrijdbouwen en bouw ik enkel nog voor mezelf. Daarom zullen gaandeweg de foto's geplaatst worden om iedereen te laten meegenieten van m'n bouwkunsten en/of bouwmiskleunen.
Het zullen geen foto's zijn van het ganse bouwproces maar wel telkens van de verschillende afgewerkte modellen die op het diorama komen te staan. Het is een diorama die volgens mij nog nooit gebouwd is (verbeter me indien het wel zo is) en die weeral uit mijn (ziekelijke?) fantasie ontsproten is. Het is gebaseerd op twee rallywagens die aan de startlijn staan van een circuit met aan de zijkant publiek en tussen de wagens enkele bikinimeisjes (gridgirls noemen ze dacht ik). Eén vreemd detail: het zijn geen twee standaard officiële rallywagens maar twee tanks met decals om ze op rallywagens te doen gelijken. De bedoeling was om ze te spuiten als rallywagens maar door een vreemde speling van het lot is het spuitwerk wat anders uitgevallen dan ik verwachtte. Toch laat ik het zo want na enkele dagen de boel te bekijken vind ik het mooi zo. Het zal ook geen high-tech circuit worden maar eerder iets in de amateurklasse.
Zodra de eerste tank helemaal afgewerkt is volgt er een foto en zo kan iedereen meegenieten van een vreemd diorama in opbouw. Lijkt jullie dat een goed idee?
 
dit ga ik zeker opvolgen ben benieuwd naar het resultaat

grtz serge
 
hmmm,
klinkt origineel, niet helemaal in mijn straatje, ik ben van de soort die alle boutjes telt en kabeltjes.
Maar toch spreekt je idee me aan, ik volg met interesse.
Ik zou zeggen, wacht niet om foto's te posten, post ze gewoon lekker tussendoor, is leuker om foto's van de bouw te zien inplaats van iedere keer als het af is :).
Fantasie is een belangrijke factor in modelbouw, daarom bouw ik voornamelijk trucks, het model klopt volledig maar qua lakwerk kan ik me volledig uitleven 8).
Dus kom maar op met die foto's.
Nog veel plezier en succes met dit aparte project. :)
mvg Bruno
 
Je hebt mijn nieuwschierigheid gewekt maatje.
Ik wacht vol ongeduld op de foto's.
 
Hahahaha.... een race-tank... dat is weer een ander aspect van de modelbouw. Niemand verplicht je ertoe een model te bouwen zoals het hoort te zijn volgens de inhoud van de doos, met modelbouw kan je je fantasie de vrije loop laten. Zelf ben ik ook bezig aan een gefantaseerd model, iets totaal onbestaande... onlangs nog waren mijn broer en ik aan het speculeren over een "luxe-tank"... stel je maar eens voor: een tank met vernikkelde loopwielen en rupskettingen, een autoruit van voren, deuren, een zonnedak enz... :laugh:
Zo zitten wij soms uren te fantaseren en dan ontstaan er de mafste ideeën! Nu ja, het blijft meestal bij een idee maar toch... :D

Doe maar rustig je ding, er mag gelachen worden ook, ja toch? :laugh::laugh:
 
ik ben benieuwd, lijkt me een leuk idee
 
@Silenoz: Dat is inderdaad waar ik naar toe wil, ik wist niet dat dit in het echt bestond.
@ Walesha: een luxetank lijkt me ook een leuk project. Daar kan je veel richtingen mee uit.Helemaal opzetten met een spoiler en zo en de 'wielkasten' verbreden. Als er een grote voorruit in zit kan je er ook een muziekinstallatie in verwerken, met lederen zetels. Moet mooi en leuk zijn om uit te werken.
@ Alle anderen: vandaag zullen er enkele foto's van de eerste tank verschijnen, die met de vreemde paintjob. Echter zonder de decals.
 
Hieronder de foto's. Na de foto's heb ik enkele vraagjes gepost om de details te kunnen afwerken. Details zoals de jerrycans moeten ook nog bijgewerkt worden.

Zoals jullie kunnen zien is er iets verkeerd gegaan bij het airbrushen maar ik weet niet wat. Toch vind ik het resultaat niet slecht en zal het model zo blijven. Later volgen er foto's met de racedecals.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De vraagjes: op de laatste foto is er een opgevouwen doek of zeil te zien (aan de achterkant van de tank), welk kleur had dat ding?
En dan nog: waar zit de uitlaat van die tank? (klinkt nogal stom maar ik vind het niet)
 
Dat "doek of zeil" is een camonet en was kaki-groen en de uitlaten zijn die twee pijpen links en rechts achteraan.
 
Dankjewel Walesha. Even een oops-moment want ik dacht dat die pijpen de achterlichten waren. Mijn technische kennis laat dus te wensen over.
 
Ja ge hebt gelijk, dat zijn de achterlichten, oeps! :12:
Nu begin ik zelf af te vragen waar die uitlaatpijpen zitten, dus: ff zoeken! :P

*EDIT* volgens dat ik zo kan vinden in de TM vermoed ik dat die onder de achterste grill zitten en dus zo niet zichtbaar zijn.
 
Ach zo, vandaar dat ik het ding niet kon vinden. Bedankt Walesha.
 
hey mr artex

had je je airbrush niet ingevet met kokosvet?

ik dank dat daar je probleem ligt.. als je vet kan oplossen in verf spuit je die gewoon mee op je tank..
 
Het ligt niet aan het kokosvet hoor, het probleem is ondertussen gelokaliseerd na een paar testen. Het ligt aan het gebruik van twee verschillende merken verf op elkaar. Blauwe modelbouwverf van tamyia en oranje airbrushverf van procolor. Het vreemde is dat er met airbrushverf van golden geen probleem is. Het zijn allemaal verven op waterbasis.

attachment.jpg

Het leuke daaraan is dat het eigenlijk niet zo'n heel slecht effect is en ik het kan gebruiken als verwering mits het juiste kleurgebruik.
 
Ofwel lost dat vet inderdaad op in die verf van procolor en niet in de andere merken? Dat kan natuurlijk ook. Toch blijf ik het onthouden om als speciaal effect te gebruiken.
 
het zijn beide aquarelverven, maar het ene verdun je met water en het andere met alcohol... tamiya en water gaan niet zo goed samen is toch mijn ondervinding
 
Is die tamiya met alcohol te verdunnen of de procolor? Tamyia en Golden werken wel goed samen. Niet met procolor dus.
 
tamiya vedun je best met ethanol, de rest heb ik nog nooit gerbuikt..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan