Hoofdsponsor

1/35 Game over, Jerry's ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer mooi gedaan Rik. De begroeiing ziet er super realistisch uit. Het enige wat misschien nog kan is de grassen (borstelharen) lichtjes drybrushen met een beetje groen. Zo komt er een beetje kleurvariatie in.
 
Ik sluit me aan bij Christophe wat betreft de grassen. Voor de rest vind ik de begroeiing zeer geslaagd, niet te veel, niet te weinig. Het oogt zeker realistisch. Ik kijk in spanning uit naar de nog komende figuren.
 
Niet eerder gezien en met een kop koffie bij de hand je verslag gelezen en ik vind het een mooi stukje werk. Een deel van de parachutisten die boven Normandie gedropt zijn waren inderdaad niet op de afgesproken plek geland en vaak ook niet bij elkaar in de buurt, ze moesten elkaar opzoeken, wisten vaak niet waar ze waren en het is een wonder dat het de meesten gelukt is toch eigen troepen te vinden. Ik vind je para's er goed uitzien en voor de rest een strak werkje. Nu de rest nog ;)

Gr Johanna
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Na een jaar, zo nu en dan wat verdergewerkt te hebben, is mijn dio eindelijk af.

De verschillende onderdelen, bunker, Flakvierling en figuren zijn tesamen gebracht, waarbij ze, voor mij althans één geheel vormen.

Ik hoop dat het dio het verhaal uitstraalt dat ik voor ogen had, nl een site die hevig onder vuur heeft gelegen in de periode van D-Day. De inslagen van mitrailleurkogels in de muren evenals de schade aan de vierling moeten dit bewijzen. Daarbovenop getuigen de gesneuvelde Duitser en de gewonde soldaat van de hevige gevechten.

Ook het puin dat overal verspreid ligt getuigt van de bombardementen.

Intussen naderen de Amerikaanse troepen behoedzaam, niet wetende wat hun te wachten staat...

attachment.jpg

Naast de gesneuvelde Duitser, een lege wijnfles, die de beide andere niet aan de tegenstander wilden laten...
De fles is een stukje messing gedraaid op mijn draaibank, met erop een etiket van Archer. Het betreft een soort waterdecal met speciale eigenschappen : hij zou bij droging rond de fles krullen mbv Microsol... Maar ik heb wat moeten helpen met secondelijm, want na een dag drogen was de decal nog zo vlak als een biljart. Niettemin zijn deze etiketten zeker de moeite waard...

attachment.jpg

attachment.jpg

Op aanraden van een forumlid heb ik de grassen een wash gegeven met groene olieverf. In het midden heb ik de grassen aangestipt met de wash, waardoor dit groener kleurde en de uiteinden er wat 'verdroogd' uitzien.

Een moderator is gevraagd om de foto's van het afgewerkte dio te posten onder 'Afgewerkt'.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de vele comments en tips die ik mocht ontvangen en de aandacht die dit draadje van jullie heeft genoten.

Groeten Rik
 
Rik, dit is een verbluffend staaltje vakwerk, je ziet ook dat je er echt je ziel hebt ingelegd. Prachtig.ApplausApplausApplaus

Grtz Bart.
 
Prachtig werk ,, je hebt er van genoten zie ik , wel done !!!!
 
deze mag zeker gezien worden, en het verteld voor mij volledig je verhaal .
Dikke proficiatApplausApplaus

vgr
Marc
 
Hey,

Levensecht man, prachtige boyw geworden. ;)
 
Super dio laat je hier zien, een lust voor het oog en het verteld inderdaad een verhaal.
 
Een heel mooi dio geworden.
Het vertelt inderdaad een verhaal, komt in mijn ogen zeer duidelijk over.

Kan je nog wat meer foto's posten want ik krijg er niet genoeg van. :D
 
Allemaal bedankt voor de positieve comments !

@ Zillion : eventjes geduld, een moderator is gevraagd om tien foto's te posten onder 'Afgewerkt'. Gisteren had ie de late shift, momenteel geniet hij misschien van het mooie weer ? In ieder geval andere plaatjes volgen...

Groeten Rik
 
Het onvoorstelbaar mooie diorama kreeg een plek bij Afgewerkt project diorama's, en de foto's ervan zeggen meer dan woorden, kijk en geniet vrienden :

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=7503

Vriendelijke groet van GUnit.

ps je kan hier gewoon je mening over de eindfoto's kwijt.
 
In stilte gevolgd en volop genoten van dit geweldig mooie dio.
Proficiat met het resultaat.
 
Weeral een knappe realisatie van de Rik.
In het zonnetje met echte schaduwen is het een mooi stuk.
 
Een prachtig, zeer realistisch dio! Proficiat Rik, die gaat prijzen wegkapen, daar ben ik zeker van!
 
Dit is een schitterend resultaat Rik. Die structuur in het beton is super realistisch.
 
Zeer mooi en gevarieerd, echt iets om met trots in de kast te zetten en met een aangenaam glaasje inhoud naar te kijken ....;)
Grt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan