Hoofdsponsor

1/35 Game over, Jerry's ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben blij dat je deze terug van onder het stof hebt gehaald, mooie vorderinging.
Toch één klein opmerkingske misschien: zou je de inslagen van de vliegtuigkogels niet iets dieper maken? Want dat waren toch serieuze inslagen hoor.

grtz Bart.
 
Bedankt voor de leuke comments !

@D-Day : de bunker bestaat uit een houten (MDF) constructie, waarover een dun laagje plamuur gesmeerd is. Hierin is de betonstructuur gemaakt.
Als ik dieper wil voor de inslagen kom ik op het hout terecht, wat ik wil vermijden qua structuur van het hout die zal bovenkomen.

Groeten Rik
 
Super mooie update Rik,verder heb je weer fijne en levens echte details hier aan toe gevoegd...
 
da's een serieuze scene die je hier neerzet Rik... ziet er wel zeer knap uit. vooral de figuren zijn echt schitterend gedaan.
 
Oke Rik, was ik even vergeten. Het blijft toch prachtig hoor.

Grtz Bart.
 
wauw ,is schitterend aan het worden,knap hoor!
 
mooie vorderingen rik 8) gaat zeer mooi worden
 
Mooie dio dat ge hier weer bovenhaald en klaar en duidelijk uitleg over je bewerkingen.
Die sokkel voor de Flak vind ik wel zeer goed gedaan en springt in het oog qua kleur waardoor je dat ietsje meer krijgt in je dio.
 
@Famo : het was de bedoeling dat de sokkel wat in het oog zou springen. Het idee erachter is dat de plaat speciaal voor de bunker gemaakt is. Dus de driepuntssokkel waarop de Flak staat en met de aanhanger vervoert kan worden, wordt in deze opstelling niet gebruikt.
Waarschijnlijk had men niet meer tijd om te schilderen en bleef de sokkel in primerrood. :P:P

Tevens contrasteert het rood goed met het zandgeel van de Flak.

Binnenkort komt alles samen, de laatste figuurtjes krijgen nog hun laatste penseelstreken en dan...

Groeten Rik
 
Goedenavond Beste Kijkers !

De US troops zijn gearriveerd bij de bunker :

attachment.jpg

Wat grassen en struikgewas zijn aangebracht, waarna ik de reeds afgewerkte personages heb geplaatst.

attachment.jpg

Links, juist buiten beeld, komt nog een BAR gunner, een figuur van de Firma Nemrod.

attachment.jpg

Behoedzaam naderen, wie weet is er nog een Duits achtergebleven ?

attachment.jpg

De binnenzijde van het Flak-emplacement moet nog verder afgewerkt : figuren plaatsen (een gekwetste Duits met een Medic) en een hele resem kisten en patroonhouders,...

Graag had ik eens vernomen of de begroeiing rondom de bunker realistisch overkomt ?

Groeten Rik
 
Schitterend werk Rik en het verhaal is gewoon top,wat ik even vragen wil is er een reden waarom de laatste figuurtje geen paratroeper is.
 
Man bedankt, dit is zo knap om naar te kijken ! Het verhaal dat je schreef rond je infanterist die landde op de stranden klopt perfect, die broek had je niet beter kunnen afwerken om dit te vertalen. Wel vind ik het spijtig dat hij in een rustige pose staat, terwijl de para's in zijn omgeving bol staan van de adrenaline. Hij remt volgens mijn bescheiden opinie de actie in het diorama af. De Geronimo para staat op het punt om een granaat door de bunkeropening te smijten, dit vind ik persoonlijk zoooo knap ! Genieten !
 
Mooi gedaan, ik denk dat de infanterist blij is dat die paratroopers er bij zijn.;)
Mooi verschil tussen de uniformen.

Grtz Bart.
 
Bedankt voor het lof !

@Danny : het bedoelde figuurtje, samen met het figuur dat nog in de afwerking zit, zijn beiden van de 4 ID. Deze Divisie was bij de eerste landingsgolf op Utah Beach.
De para's zijn gedropt (misdropt) overal over de Cotentin. Na hun landing verzamelden de mannen zich in kleine groepjes, waardoor het vaak voorkwam dat mannen van verschillende compagnieën samen opereerden. Zelfs para's van de 82 en 101 werkten samen. Achter Utah maakten de para's contact met de eerste troepen die op het strand geland waren.

Dit is een beetje het idee achter het verhaal op mijn dio : verschillende para's en soldaten van de 4 ID die samen opereren.
Het valt niet zo op, maar de para met Indian Scalp en deze die het geweer schoudert om de hoek zijn van de 101 Div. De gehurkte para en deze met de BAR zijn van de 82 Div, deze zijn herkenbaar aan de Stars & Stripes op hun rechter schouder, wat typisch was aan de 82 Luchtlandingsdivisie.

Het figuur van de 4 ID staat er inderdaad wat plompverloren bij, maar hij heeft er dan ook al een lange overtocht over het Kanaal op zitten. Misschien is hij nog een beetje zeeziek ?

Groeten Rik
 
Waw! ziet er al tof uit, zeer mooi dio de onregelmatige ondergrond vind ik ook heel mooi, kortom prachtig!
 
Knappe dio! En vooral je figuren vind ik wel super geslaagd...
 
schitternd werk man , mijn dio netjes en levendig afgewerkt , petje af !!!
 
Een beetje kennis van geschiedenis maakt het bouwen van een dio nog eens zo plezant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan