Hoofdsponsor

1/35 Game over, Jerry's ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad er stonden MG 42 op de standen, deze waren luchtgekoeld, je kan dit zien aan de openingen in de ligplaats van de loop.
Uit de MG 42 en de MG 43 is de moderne MG 3 ontwikkeld.

Zeer mooie bunker, echt prachtig Gewoon.

Grtz Bart
 
Goedenavond Beste Kijkers !

@D-Day : MG43 ? Nog nooit van gehoord. Ik heb even ge'googled. Blijkbaar is dit een verbeterde versie van de MG42 met verhoogde vuursnelheid ?

De schutplaat met MG is geïnstalleerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

De boutjes werden reeds verweerd met Raw Umber. Het geheel wordt nog geïntegreerd in de bunker met een wash van Burnt Sienna.
Dan nog een paar chips aanbrengen op de plaat.

Groeten Rik
 
Yep Rik, een hogere vuursnelheid betere prestaties ( in hoe ver de MG 42 dit al niet had), ook daarom ze op dit concept zij blijven door gaan. Ik dacht ingevoerd in het jaar 1943 bij de Duitse troepen, dus heeft ze ook waarschijnlijk op de Wall gestaan,zal dat even opzoeken,....

Grtz Bart
 
Hey,

Mmm, bij mijn weten niet op de Wall gestaan, kom er niks van tegen in de boeken die ik heb, en daarover heb ik er toch een aantal...
Ik vermoed eerder dat dit een een soort van prototype was, maar in mijn boeken kom ik er toch niets van tegen. Men spreek van de MG 34 en 42, maar ook van een MG 08. Verder wordt er gesproken over een selbstladegewehr 43, als ontwikkeling van de 41, maar dit is geen MG. Mogelijk is hier een verwarring ?? (bron, German Army handbook 1939 - 1945 en German Infantry and Assault Engineer equipment 1939 - 1945).
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Naast het klein gerief voor mijn Horch ben ik tevens bezig geweest wat kleine prullen te fabriceren voor op de bunker.

attachment.jpg

De gele attributen komen uit een set van Tristar : 2 cm Flak ammunition.
De zes kisten links zijn gemaakt naar voorbeeld van info die ik op het net vond. Het zijn kisten die luchtdicht werden afgesloten.

Alles is nu klaar om ontvet te worden en dan te schilderen.

Groeten Rik
 
Dag Danny, de witte kisten links zijn inderdaad zelf gemaakt. Ik heb mij gebaseerd op info van de site "Wehrmachtkisten".

Het kleine witte kistje, midden op de foto, staat hier niet op zijn plaats, het is bestemd voor de Horch. Boven op het deksel is een handvat, canvas, welke gemaakt is van een reepje 'seal' van een yoghurtpotje. Deze kist 'bevat' geweergranaten.

Groeten Rik
 
Prachtig Rik, die bunker brengt me terug naar in mijn vakantie in Normandie, ze komt zo echt over. Die kisten zijn ook heel mooi, zijn ze vervaardigt uit Evergreen plastics?

Ik volg,...

Grtz Bart
 
De witte kisten zijn vervaardigd uit Evergreen. De gele komen van een kit van Tristar.

Intussen is alles in een basiskleur gespoten : panzergrijs, groen of zandgeel...

Groeten Rik
 
Goedenavond Beste Kijkers !

De para's, besproken in het rubriek "volledige figuren", zijn inmiddels afgewerkt en eens voorlopig geplaatst op het dio. Dit om de setting te bekijken, of alles klopt en de vorm van de grondplaat te kunnen bepalen.

attachment.jpg

Algemeen overzicht van het dio. De figuur uiterst links is een BAR-gunner uit het gamma van Nemrod. De pose van de infanterist die het verdiep afspeurt sprak mij aan om ook op dit dio te plaatsen. Het corpus volledig bepakt, de linkerarm, het hoofd en een BAR. Dit is alles wat het kitje van Nemrod inhoud. Veel lijmwerk is er dus niet aan, maar als pluspunt moet ik wel zeggen : ook weinig opkuiswerk. Enkel een klein beetje flash.

attachment.jpg

De infanterist (met groene broek) is enkele uren tevoren geland op Utah beach. Tot aan zijn knieën in het water, dan het zandstrand op. Dit laat toch wat sporen achter op je broek.

attachment.jpg

Opgelet voor de MG-post !

attachment.jpg

attachment.jpg

De para BAR-gunner.

attachment.jpg

De infanterist zal waarschijnlijk nog verplaatst worden, zodat de figuren wat meer verspreid staan over het dio...

Groeten Rik
 
Mooi hoor, er zit nu al verhaal in je dio, en het komt tot leven ;)
En zoals je zegt, Nemrod heeft inderdaad een mooi aantal figuren in hun gamma...
 
prachtig dio wordt dit!!! Je figuren vind ik zeer geslaagd! Enkel één kleine opmerking over de setting: ik vind je para met groene broek wat "beteuterd" erbij staan. Zijn blik verraad gelijk dat hij erbij staat tegen zijn zin, terwijl de andere figuren volop in actie zijn om Fritz wat lood in het lijf te pompen.
 
@Mad Ice : hij staat daar inderdaad wat verloren. Ik wil hem verplaatsen zodat hij wat meer zicht heeft op zijn makkers.

Enne, 'beteuterd', hij is al van vroeg in de weer, è. Maar ik zal hem een pilleke geven, zodat hij wat opgewekter is ! :P

Groeten Rik
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

Ik deze terug even van onder het stof gehaald. De figuren en de details, zoals munitiekisten en patroonhouders, zijn afgewerkt en klaar om op het dio plaats te nemen.
Maar dit moest eerst verder afgewerkt worden.

attachment.jpg

Een algemeen overzicht. De grijze spikkels in de muur zijn inslagen van (vliegtuig-)mitrailleurkogels. Met een freesje heb ik op de wand getikt waardoor en "inslag" wordt gemaakt. Deze heb ik met wat lichtgrijze verf aangestipt zodat er wat contrast ontstaat in de muur.

Rond het dio is eerst met wat PU isolatieplaat de grootste ruimte opgevuld, waarna een dunne laag (0.5 cm) gekleurd gips is aangebracht.
Ik gebruik liefst gekleurd gips omdat het de ondergrond reeds een egale kleur geeft. Wanneer je later aanpassingen moet maken, bvb een inkerving om een figuur een natuurlijke pose te laten aannemen, dan blijft het kleur behouden.
Om het gips te kleuren gebruik ik muurverf, in het gewenste kleur, die ik sterk verdun met water. Dit mengsel gebruik ik om het gips aan te maken.
Het gips in opengesmeerd over de ondergrond, mooi vlak en hierover is wat grof zand gestrooid, samen met wat grovere steentjes.
Met een lat is op de onderzijde van het dio geklopt, zodat het zand zich vastzet in het gips.

attachment.jpg

In de nog natte ondergrond zijn de figuren reeds geplaatst, zodat hun positie reeds bepaald is : twee stiften in de voeten zullen later zorgen voor een stevige positionering op de ondergrond. Ook het olievat is in de natte plaaster geduwd.
Met MIG pigmenten zijn de diverse plekken ingekleurd. Hierover komen nog wat grassen en struiken...

attachment.jpg

attachment.jpg

De plaats waar een bom insloeg. Over het dak van de bunker, evenals over de ondergrond zijn wat gipsbrokken gestrooid. Deze zijn gefixeerd met verdunde houtlijm nadat het geheel bevochtigd is met ontspannen water.
Hier heb ik een fout gemaakt : de gipsbrokken waren niet ingekleurd waardoor ik dit moest doen achteraf. Hierdoor zijn verschillende grijze vlekken zichtbaar die ik moet wegwerken met pigment poeders. Rechts op de foto is nog zo een plek zichtbaar.

Hier moeten nog wat poeders komen, tevens ben ik van plan de andere zijde ook nog wat te bestrooien met poeders, het stof van een explosie vliegt overal ...

Groeten Rik
 
Mooie update.
De details ziens er zeer goed uit.
 
zeer goed man , mooie details komen naar boven !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan