Hoofdsponsor

1/24 Ford Mustang 1965 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Goede vooruitgang, het valt op dat je de bougiekabels netjes hebt weggewerkt en geleid.

Uitlaat is veel beter zo.
 
Coachke, die bloemmethode ken ik, maar is die nu niet wat overdreven voor die Mustang zetels?
Als ik naar de foto kijk heb ik de indruk dat het hier pluchen zetels zijn en dat is denk ik niet de bedoeling.
Voor de rest: goed bezig, de motor ziet er prima uit.
 
Het gaat hier snel vooruit en wat de uitlaat betreft die vind ik veel beter nu.
Marc S
 
ik heb eigenlijk die indruk over het dashboard :) doet me zo een beetje denken aan zo'n overpimpte lowrider met veel tralala :)
de zetels had ik eigenlijk ook beter gevonden in een glad lakje, zoals lederen zetels. Want als ik zo rap google op het mustang 1965 zie ik toch vooral volledig lederen zetels (en hard plastic dashboard). Ok, het zijn wel 'aftermarket' zetels, maar ik vind het net zoals Erwin allemaal beetje te pluizig, te fluffy :)

Het tapijt is wel goed gelukt en mooie halve rolkooi ;)
Voor de rest vind ik het allemaal goed.
 
Beste Erwin en Jordi een moderne kuipstoel is zodanig gemaakt om niet over en weer te schuiven in het snelle bochtenwerk en skai of leder word meestal nog gebruikt om op te zittende rest is in alcantara of namaak daim en dit was mijn bedoeling om een half custom half street racer te creëren en dan kunnen de oude zetels niet veel dienst doen he tegenwoordig word alcantara veel gebruikt hoor
Hier een afbeelding van zo een stoel en bij hedendaagse tuning kan dat allemaal


attachment.php

Deze afbeelding is louter ter informatie en niet voor commerciële doeleinden bij elke vorm van klacht zal dit beeld verwijderd worden
 
Sorry Coachke, maar hier moet ik je toch in tegenspreken.
een sportief autostoeltje kan idd uit leder en alcantara bestaan. Ik heb zelf echte Sparco kuipzetels gehad in mijn saxo met racegordels (die zo door de hoofdsteun steken), mijn waren volledig alcantara en idd daar schuift uw achterwerk geen cm in :) maar uw zetels hebben een glad zitvlak en stoffen zijwanden (ff buiten beschouwing laten dat dit niet de vormen van een sportieve Recaro of Sparco kuipzetels zijn). Met zo een lederen zitvlak lig je in de eerste snelle bocht al onder uw dashboard bij wijze van voorbeeld.. Dus ik denk wat je wou maken zou het volgende moeten zijn: alcantara zitvlak en lederen (gladde) zijkanten :) of volledig alcantara...
het zijn gewoon tips he
 
Beste Erwin en Jordi een moderne kuipstoel is zodanig gemaakt om niet over en weer te schuiven in het snelle bochtenwerk en skai of leder word meestal nog gebruikt om op te zittende rest is in alcantara of namaak daim en dit was mijn bedoeling om een half custom half street racer te creëren en dan kunnen de oude zetels niet veel dienst doen he tegenwoordig word alcantara veel gebruikt hoor
Hier een afbeelding van zo een stoel en bij hedendaagse tuning kan dat allemaal


http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=85283
Deze afbeelding is louter ter informatie en niet voor commerciële doeleinden bij elke vorm van klacht zal dit beeld verwijderd worden

Moet je dan echt oud zijn, in de tijd dat er donoren aanwezig waren, werden, autogordels, sensoren verplicht.
Zo een auto uit 1965, ga ik echt mee rijden, het liefst ze snel en zo vreemd mogelijk, daarna op motoren de helmplicht.
In 1965 was het zo, sneller beter mooier, 2016 nu is het alles is veilig, ge kan niet uit uwe stoel vallen in de bocht en onder het dashbord belanden.

of helemaal naar die tijd, I wanne go go go, like a burning stuntman....of de rolbar, is al te veel, en zeker zonder de hoofdsteunen. 1965, was dat ik in een auto stapte en ging rijden. Dat Dean met zijne bolide, zich te pletter reed. De simpele muziek, Child in Time...nou dan is er RVs, nu dan klopt de kleur niet..Was gij bij Woodstok? nee ik ook niet en als ge naar californie gaan, wel een blompot op uwe hoofd.

Marc de roest is goed geraakt, ge heeft met uwe auto in de modder vast gestaan en wachten, ge heeft gedaan, met de de benzine brander, het las en soldeer apparaat verder gegaan.



Eigenlijk vertel ik, nu marc rijd in die auto heeft plezier, bij de volgende bocht ligt hij onder het dashbord, ja eenhh, het is 1965, in 2016, zouden zeker 7 of 8 mensen blij zijn, met hun gekregen toekomst
 
Marc spreekt op een bepaald moment over hedendaagse tuning, dus ik veronderstel dat de auto zich dan niet bevindt in 1965. Maar dus een klassieker is die opgemaakt wordt in een meer recente tijdsperiode :)
Ik ben zijn project ook niet aan het afbreken, ik geef gewoon tips. Zoals Roy en andere bouwers doen. Een sportieve autostoel (want een kuipzetel is het niet) gaat normaal geen lederen zitvlak hebben en alcantara zijwanden. Maar als Marc het zo wil maken, is dat voor mij ook goed. Ik geef gewoon mijn mening dat het niet echt realistisch is, zeker als je spreekt over een 'custom streetrace machine' :)

En over de rest van je reactie, Ari5, "sorry you lost me" met van het ene op het andere over te schakelen :) burning stuntman, Dean, Woodstock, California, bloempot??? ik zie de connectie niet :) Als je het hebt over 1965, dan zit James Dean al helemaal niet in het plaatje (overleden bij een crash met een Porsche 550 in 1955) en Woodstock was in 1969.

grtz Jordi ;)
 
Beste aris,zonder slechte bedoelingen ,maar van uw teksten snap ik eigenlijk niets.grtz. Staf :$
 
Ja Jordi zo heb ik het bezien zoals je dagelijks kan zien in de afleveringen van Monkey Garage , the Misfits , Chip Foose en al die andere daar is alles toegelaten he
wel in die richting wil ik deze bouwen een echte Street racer voor het dagelijks gebruik daarom die zijdelingse uitlaten
Nu wat betreft de stoelen ben ik niet helemaal akkoord maar we gaan er geen feuilleton van maken wat ik ga doen dan zijn beide kampen tevreden ik ga er nog een laag matte vernis over zetten dat het in plaats van skai of leder nu stof is ok mannen ?????
P.s. ik versta jullie wel hoor en ik ben er niet slecht gezind over hoor ik wilde alleen mijn standpunt verdedigen
Ben nu 65 geworden en heb nog altijd een enorme interesse in dat mooie Amerikaanse tuning gebeuren en alles wat met auto's te maken heeft
No hard feelings
Marc
 
Marc spreekt op een bepaald moment over hedendaagse tuning, dus ik veronderstel dat de auto zich dan niet bevindt in 1965. Maar dus een klassieker is die opgemaakt wordt in een meer recente tijdsperiode :)
Ik ben zijn project ook niet aan het afbreken, ik geef gewoon tips. Zoals Roy en andere bouwers doen. Een sportieve autostoel (want een kuipzetel is het niet) gaat normaal geen lederen zitvlak hebben en alcantara zijwanden. Maar als Marc het zo wil maken, is dat voor mij ook goed. Ik geef gewoon mijn mening dat het niet echt realistisch is, zeker als je spreekt over een 'custom streetrace machine' :)

En over de rest van je reactie, Ari5, "sorry you lost me" met van het ene op het andere over te schakelen :) burning stuntman, Dean, Woodstock, California, bloempot??? ik zie de connectie niet :) Als je het hebt over 1965, dan zit James Dean al helemaal niet in het plaatje (overleden bij een crash met een Porsche 550 in 1955) en Woodstock was in 1969.

grtz Jordi ;)

Zelden was ik het in alle facetten zo indringend met je eens Jordi.

Wat betreft de advisering... ik heb Marc toch wel een beetje mogen leren kennen als iemand die meteen de verdediging in schiet als er een puntje van kritiek wordt gegeven. Ik heb het zelf eigenlijk nooit anders meegemaakt. Zelfs punten die voor mij zonneklaar en logisch waren, mochten bij Marc op een verdedigende reactie rekenen. Ja maar dit, ja maar dat. En dat heeft me in het verleden wel geïrriteerd moet ik toegeven. Inmiddels denk ik er wat gematigder over en zie ik dat Marc er vaak een aantal nachtjes over moet slapen om dan tot de conclusie te komen dat het goed bedoelde advies veelal toch minimaal een kern van waarheid heeft.

Ik zie het zo: Marcs vlees van overtuiging kun je niet in drie minuten bakken... dat gaat je nooit lukken. Het beste is om het een tijdje te marineren en hopelijk zie je dan uiteindelijk het in overweging gegeven resultaat.

En intussen blijft het een goede vriend met wie je kunt praten en lachen en die altijd weer mooie modelbouwkunsten laat zien.
 
Beste vrienden ditmaal ga je me niet overtuigen het blijft zoals het is er zijn nog vele redenen waar ik toch ergens gelijk heb ik moet maar door mijn venster kijken en ik zie in een auto zulke zetels staan half alcantara half skai of leder
bedankt voor de goede raad dat ga ik ook niet betwisten , maar op dit moment vind ik het goed en ik heb er dus al dik over nagedacht dus verder mag je commentaar geven maar de stoelen blijven zo , alhoewel ik er geprobeerd heb nog matte vernis over te spuiten resultaat is mottig , kleurverschuiving dus het blijft zo het is mijn bouw , ben ook niet kwaad of slecht gezind ik waardeer jullie raad enorm dat zullen jullie wel weten zeker en voor mij mag het nog steeds
grt
Marc
 
Marc, nog even een kwinkslag over die bloem die je gebruikt hebt.
Heb die foto aan mijn vrouwken getoond en ze heeft mij gezegd dat je in feite de verkeerde bloem gebruikt hebt. Je had speciale bloem OOO (extra fijn gezeefd) voor pizza en patisserie moeten gebruiken i.p.v. de gewone bloem.
Of hoe een vrouw naar modelbouw kijkt, grappig eigenlijk maar tegelijkertijd misschien ook leerrijk. :nowink:
 
Wel Erwin dit wist ik nu echt niet morgen eens kijken goed voor een volgende x bedankt en bedankt uw madame ook maar tof
Maar het noodlot heeft bij mij toegeslagen de achterbumper had ik in twee halve stukken gezaagd die juist langs weerskanten van die lijnen vallen mee in kleur gezet erop gekleefd nu ben ik op onverklaarbare wijze 1deel kwijt nergens te vinden ik g proberen of ik dit niet kan scratchen
Marc
 
Beste vrienden na alle commotie van de laatste dagen ben ik erin geslaagd om de Mustang af te krijgen ik niet veel beelden kunnen maken dit zijn de laatste beelden
Hier de motorruimte die ik zo goed als mogelijk nagebootst heb van een echt voorbeeld van de ruitensproeier zak heb ik een leiding gelegd naar de " Fire Wall "
Daarna heb ik een elektrische draad gelegd van de linkse voorkant naar de rechtse kant , rechts daar neb ik een doosje geplaatst dat een relais voorstelt


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu de afgewerkte auto

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zaterdag zal je hem in levende lijve zien en ik hoop dat hij jullie bevalt
Marc
 
Vette bak dit! Toch wel een van mijn favoriete auto's en mooi uitgevoerd zo!
 
Ziet er geslaagd uit.
 
Heren bedankt voor uw snelle en positieve reacties
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan