Hoofdsponsor

1/24 Ford Mustang 1965 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
recente wagen? :D 1965....

maar ivm het verweren van de bodemplaat volg ik Roy wel :) Hoewel showroomstaat ook wel knap zou zijn bij zo'n wagen, maar dan past de roestige uitlaat er weer niet bij :)
 
O ja, in de war met een andere bouw (met daarin een nieuw type Mustang)... Sluit me bij Jordi aan.
 
Worden er bij muscle-cars niet altijd uitlaten vervaardigd uit roestvrij staal of zie ik dat verkeerd?
Marc S
 
Marc we zitten hier wel met een auto van 1965 he dan bestond dat nog niet hoor
 
Je had het over die nieuwsoortige uitlaat-onderdelen. Is het dan niet logisch dat de hele uitlaat vervangen is en dan normaal gesproken, zoals Oldieman zegt, roestvast stalen exemplaren?
 
Om even terug te komen op de uitlaat de toevoeging van de zijdelingse buizen kan in rvs staal maar ook gewoon in uitlaatbuis naargelang de eigenaar wenst hoever te gaan in de zaak en een doorsnee uitlaat van auto die gereden heeft ziet er ongeveer hetzelfde uit , bij de nieuwe auto's is dat minder omdat men catalysatoren moet met rvs of inox werken want ik weet nog niet zo heel lang geleden bij de Golf 3 de achterste uitlaatpot de isolatie er gewoon af roest en dan moesten we die verwijderen en kon de klant zonder problemen door de keuring maar een uitlaat in gewone buis die gereden heeft ziet er zo uit heb voor de referetie op het internet gezocht dat wil niet zeggen dat het doorgeroest is hoor
Denk gloeiend heet plots koud water van de regen of sneeuw dan word de auto buiten gezet uitlaat koelt af om weer gloeiend heet te stoken daar was vroeger geen verf tegen bestand maar de uitlaten gingen ook niet stuk de potten wel waarom ? Omdat er altijd condens in bleef staan en dan gaan ze wel stuk
Nu om terug te komen ik heb de buizen nog iets verdonkerd met pigment en zijn ze niet zo echt roest meer
Nu heb ik ook klepjes aan de scheiding aangebracht plus draadjes

attachment.jpg

Het motortje werd ondertussen ook al meer gedetailleerd met de nodige bougiekabeltjes in een latere fase komt er nog een gescratchte benzinepomp bij met benzineleidingen en een bobijntje en als de motor op zijn plaats ligt gaan we nog meer kabels bijleggen

attachment.jpg

attachment.jpg

nog even een beloofde foto van de zijinlaten ook deze zijn gescratcht ( moeilijk woordje om te schrijven ben altijd verkeerd )

attachment.jpg

Het oliecarter zal jullie wel opgevallen zijn maar er zijn bepaalde tuners in America die die zo leveren in een goeden kleur en ik vond het beetje erbij horen denkelijk word dat carter geleverd als men de smering veranderd b.v. grotere olie pomp of een grotere olie inhoud
Tot laters vrienden
 
Mooi hoor, ik vind het wel passen zo een Impreza luchthapper op een Mustang 8)
 
Ah ge kent die , tof , inderdaad ik had dat vermoeden ook waarom? ik heb een hele plastiek zak gekregen met leftovers van iemand die ik niet ken via mijne maat gekregen en die zat daar ook in zelfs die hele brede zitten er ook een paar bij ook helmen en intercoms en stoelen en hele mooie wielsets , een leuk geschenkje he
Grt
Marc
 
Goed bedoeld advies he... maar ik vind de uitlaat persoonlijk nog niet geslaagd. Vier dingen storen mij in het beeld:

- Ik kan me niet goed voorstellen waarom of waardoor de uitlaatpijpen helemaal zwart zouden zijn geworden. Is het smeer? Iets wat verbrand is? Vuil?
- Waarom het eerste stukje van de afgetakte pijpen wel en de rest niet? Aan het einde breng je weer wat zwart aan, waardoor je roet lijkt te weergeven afkomstig van de uitlaat; maar vanzelfsprekend zit die roetaanslag alleen dáár en niet op de rest van de uitlaatassemblage.
- Bovendien ben je niet overal even zorgvuldig te werk gegaan met het aanbrengen van het zwart. Op de voorst zichtbare zijpijp zie je een 'veeg' zitten.
- Zoals al gezegd, is er een duidelijke discrepantie tussen de heftige verwering op de uitlaat enerzijds en de blinkende rest van de onderzijde van de auto. Maar dat ga je misschien nog aanpakken.

Afgezien van deze punten, heb je ook een opening in de carrosserie gemaakt ter hoogte van de luchthappers achteraan?
 
Hier wordt hard doorgewerkt !
 
Al ken ik niets van auto modelbouw, toch vind ik het leuk om naar toe te zien, wat ik echt fantastisch vind is hoe jullie die motoren echt tot in detail maken.
Toch volg ik Roy wel ergens, zou misschien een blauwe schijn ( zoals verhit staal) niet beter staan op die uitlaat?

Grtz Bart.
 
Beste vrienden op deze foto heb ik me gebaseerd dit is de onderzijde van een Mustang Shelby van 1965
En de uitleg van het geroste deel aan de drag pipes is vrij logisch te verklaren aan die plaats is gelast en dat is gewoon bloot metaal zo gaat het nu eenmaal in de garages dat gaat niet doorroesten maar heeft oppervlakkige roest nu op het laatste moesten we een vrij nieuw product opspuiten en dat was zinkspray dat stelde het proces een paar maanden uit

attachment.jpg

en nog een voorbeeldje

attachment.jpg

misschienis mijn kleurkeuze niet zo zuiver maar ik heb het gedaan naar mijn kleurzicht
 
Kort, want haast:

- Gelaste stukken: snap ik, is niet mijn punt.
- Kleur uitlaat 1e foto: donkere roest, niet zwart.
- Tweede foto: onbruikbaar.
- Alle vier mijn opmerkingen blijven van kracht.

Geen probleem als je het zo wilt laten, het is immers jouw model en niet dat van mij. Mijn opmerkingen staan ter discretionair gebruik.

Slaap er anders eens een nachtje over in plaats van meteen te reageren. Dat doe ik ook wel eens als ik opmerkingen krijg over mijn modellen, na een nachtje slapen kom ik meestal wel tot inkeer en zie ik de waarde van de opmerkingen beter in.
 
Ik heb ook haast zal het straks proberen te verklaren
 
attachment.jpg

attachment.jpg

zijn deze te zien?


Deze beelden zijn louter om informatie indien bij klachten zal deze beelden ogenblikkelijk verwijderd worden
 
Laatst bewerkt:
Beste Roy als er twee stukken aan elkaar gelast worden dan is het de bedoeling dat het metaal in elkaar gesmolten word he ? Dus op die plaats is het gewoon naakt ( bloot ) metaal en dat roest en aan een uitlaat doet men niet veel buiten wat zink spray over spuiten maar dat brand er na verloop van tijd ook af en dat is het geval met die zijdelingse pijpen ook tot waar de hitte van het lassen komt zal dat roesten is de normaalste zaak en van het voorbeeld zie je duidelijk vanaf de motor tot aan het einde roest en daarop heb ik me gebaseerd niet echt de juiste roestkleuren kennende
De tweede foto zie je duidelijk dat er nieuwe uitlaten gemonteerd zijn wel na enige maanden jaren zien die er ook zo uit
Nu dat zwart kan er terug af als je dat bedoelt maar de rest is redelijk natuurgetrouw ( buiten de kleurkeuze maar daar kan ik spijtig genoeg niks aan doen he )
Marc
 
Ok dan is er dus een verschil in aard tussen de verwering nabij de hoofduitlaat (roest) en bij het einde (roet). Het is één letter verschil, maar toch.

Dan vervalt mijn punt 2 en blijven de andere 3 punten gelden.

Wat de kleurkeuze betreft, raad ik je aan om die mede te bepalen met behulp van je vrouw. Zij kan je misschien zeggen of het iets donkerder of lichter / bruiner etc. moet. Als ze daar zin in heeft tenminste.
 
ja man goed op dreef mijn gedacht en volg gestaag de werken grt Pascal
 
Beste vrienden na een heftige kleine periode van onzekerheid en een kapot objectief van mijn fototoestel heb ik ondanks alles rustig kunnen verder werken
De wielen komen er zo uit te zien , het zijn BBS velgen 17" en zijn zoals de echte in twee delen de honingraat en de ring die ik natuurlijk chroom heb gespoten met de alom bekende Alclad verf

attachment.jpg

Ondertussen heb ik het interieur ook onder hadden genomen de achterste zit is weggelaten en heb in plasticard een dichte ruimte van gemaakt en deze bekleed volgens de bloemmethode , mooi in gesmeerd met Gator Glue en overvloedig met huishoudbloem bestrooid en even laten drogen , na een paar minuten mooi de bloem eraf geschud en met een fijne borstel het meeste er terug afgeborsteld , eens dit weer goed gedroogd was met de air-brush in donker grijs gespoten
Nu de Recaro zetels had ik juist gekregen in een zakje met leeft overs van een kameraad van mij , dus ook deze weer bewerkt met de bloem eerst de plaatsen waar geen bloem mocht komen ingesmeerd met liquid masking en ook deze weer in datzelfde grijs geverfd ook de bovenzijde van het instrumentenpaneel is zo gedaan
Een rolover cage is snel gemaakt met stukjes sprue en daarna ook in de chroom gezet ( typisch Amerikaans he ? )

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu zit de motor mooi op zijn plaats de bougiedraden zijn redelijk goed gelukt bij deze Ford liggen die op die manier over de kleppendeksel tegenover andere merken dan liggen die vooraan en gaan vanaf de voorkant opzij naast de motor , nu moet ik zeggen dat ze er beter zo uitzien lijkt weeral een stukje echter
Ook de platte riem is vervangen door het meermaals aandringen door onze mentor , meester en raadgever en tevens een goeie vriend Roy ;), door een dunne strip of speciale tape

attachment.jpg

Nu mijn pijnpunt de uitlaten wel ik heb ze veranderd voor mijn inzicht waren die goed maar jullie weten he de meerderheid wint ( grapje ) jullie hadden toch wel wat gelijk maar ge weet allemaal dat ik dit niet goed ken die kleuren en ik doe het meeste op goed gevoel en dit maal was mijn gevoel wat te overdreven dus gewoon met een schuurpapiertje het meeste eraf geschuurd en nu blijkt het eens zo goed oordeel zelf maar

attachment.jpg

zo beste vrienden ga ik nog wat verder prutsen ik zou graag de mustang tegen de leden dag af hebben
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan