Hoofdsponsor

1/16 Ford Model A 1931 roadster

Mooie kleurcombinatie.Ik breng altijd mijn vernis aan vanuit een spuitbus.
Marc S.
 
Mooie bouw Marc, ben benieuwd naar het eindresultaat.

(Lang geleden dat ik nog eens op het forum ben geweest of iets gebouwd heb, het begint terug te kriebelen.)
 
Beste vrienden bouwers , ja het is een tijdje geleden dat ik nog iets gepost heb en er waren dringender zaken die voorrang hadden
Ok we beginnen eraan , op de boxart ( tekening op de doos ) staat de Ford ook in het blauw maar met een witte striping wat ik uiteraard wou namaken , dus de hele boel afgeplakt




wat na het spuiten me aardig tegenviel



direct actie ondernomen en de body lekker in een badje met remvloeistof gedaan en na enkele uurtjes later , afgespoeld en gedroogd ziet de body er terug zo uit





dan maar terug opnieuw zwarte primer gespoten , geschuurd en terug in de blauwe lak gespoten , helaas geen beeld van
Ok dat was het dan voor nu de volgende stap zal wat ingewikkelder worden
Marc
 
Jammer als iets niet uitpakt hoe je het in gedachte had. Had je nu zilver gebruikt? Misschien dat een creme kleur beter werkt op het feurdje 🙂
 
Drastisch, maar inderdaad, dat was niet echt meer een striping bovenaan. Het kan er alleen maar op verbeteren bij de volgende poging.
 
Afplakken is en blijft een lastig klusje, inclusief inschatting wat je precies moet afplakken (hoe ver je moet gaan). Goed dat je je niet van de wijs laat brengen en opnieuw begint.
 
Hallo ,hier ben ik dan terug met de volgende upgrade met de volgende fase de deuren en de scharniertjes te plaatsen wat niet zo makkelijk bleek te zijn , een bevriende bouwer had me er voor verwittigd dat het geen makkelijke klus zou worden
Zo zou het moeten zijn volgens schema




wat dus niet klopt met de werkelijkheid want de scharnieren zitten aan beide zijden binnenin het voertuig
en niet zoals op onderstaande uitleg





het eerste stuk scharnier op de deur




dat onnozele blokje zou dan de tegenpool moeten zijn en dan zou dat langs buiten op de carrosserie moeten gekleefd worden





daarom heb ik voor deze manier gekozen een dun reepje aluminium , je kan deze vinden in aluminium busjes drinken of bier kan je gewoon knippen met een schaar , dat heb ik dan rond het lichaam van een boortje gewikkeld








dan heb ik de deur uitgelijnd vastgekleefd met een stukje tape en zo de dikte van de body afgetekend om dan de scharnier te plooien zodanig dat deze mooi aanleunt tegen de binnenwand van de body





om er dan zo uit zien





veel beter zo he ?
dat was het dan voor deze keer
marc
 
Ondertussen zijn we een heel eind verder geraakt en sta ik zover




door een slecht schema heb ik de " choke " bediening verkeerd gekleefd ,op zich geen probleem gewoon het stangetje verlengen wat hier de aanvang ervan is
Het is dat stangetje dat uit de " fire wall " het scherm achter de motor komt en naar onder aan de carburator gaat














even een overzichtje van wat er al gebeurt is







ondertussen benzinefilter-pomp ende bobijn geplaatst , draden naar de bobijn gelegd plus een benzineleiding






aan de andere kant van de motor " den elektriek " de elektriciteit gelegd











nog een teken dat het een zeer oude kit is de mooie grille was in het frame gegoten aan de twee zijkanten dat maakte twee lelijke littekens in de Chrome , resultaat schuren en opnieuw spuiten met de Chrome verf van molotow Chrome stiften





zo dit was de laatste update tot nu toe , ik ben weer bij
grt
Marc
 
Ziet er al mooi uit Marc, vol bewondering.
 
Niet voor beginners heb ik de indruk.
Volg met grote ogen verder mee.
 
inderdaad Pascal het ziet er een eenvoudige kit uit maar er moeten zoveel zaken aangepast worden , wel zeer weinig flash moet ik toegeven
Thanks
Marc
 
Mooi opgelost met de scharnieren.
Marc S.
 
ik heb de model a even in de koelkast gedaan omdat ik me ten eerste aan het voorbereiden ben voor de groepsbouw opruimen alles terug op zijn plaats zetten en ten tweede er moet van alles drogen aan de Ford dat gespoten is in chrome van Molotow
 
ik heb de model a even in de koelkast gedaan omdat ik me ten eerste aan het voorbereiden ben voor de groepsbouw opruimen alles terug op zijn plaats zetten en ten tweede er moet van alles drogen aan de Ford dat gespoten is in chrome van Molotow
Molotov maakt een fantastisch chrome, maar hoe lang je het ook laat drogen, het zal nooit echt harden, je zult toch moeten sealen met een laagje lak hoor.
Prachtig model aan het worden (y)
 
Ondertussen zijn we een heel eind verder geraakt en sta ik zover




door een slecht schema heb ik de " choke " bediening verkeerd gekleefd ,op zich geen probleem gewoon het stangetje verlengen wat hier de aanvang ervan is
Het is dat stangetje dat uit de " fire wall " het scherm achter de motor komt en naar onder aan de carburator gaat














even een overzichtje van wat er al gebeurt is







ondertussen benzinefilter-pomp ende bobijn geplaatst , draden naar de bobijn gelegd plus een benzineleiding






aan de andere kant van de motor " den elektriek " de elektriciteit gelegd











nog een teken dat het een zeer oude kit is de mooie grille was in het frame gegoten aan de twee zijkanten dat maakte twee lelijke littekens in de Chrome , resultaat schuren en opnieuw spuiten met de Chrome verf van molotow Chrome stiften





zo dit was de laatste update tot nu toe , ik ben weer bij
grt
Marc
Ziet er heel realistisch uit met al die motor details. Willy.
 
Proficiat, prachtig werk met creatieve oplossingen! Ik ben nieuwsgierig naar meer!
 
Ziet er goed uit Marc.
Spijtig van de tegenslag met de striping.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan