Hoofdsponsor

1/16 Ford Model A 1931 roadster

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.871
Wel beste mede bouwers en vrienden vermits de VW Polo in de clear vernis staat wil ik hem een weekje laten uitharden want hij zal lichtjes geschuurd moeten worden

Daarom ga ik nu van start met iets een klein beetje uit mijn comfort zone ( ik bouw normaal niet zo groot alhoewel ik nog 3 grote kits heb liggen )
Hij zal gebouwd worden O.O.T.B. ( zo uit de doos ) zonder toevoegingen of veranderingen toe te voegen alleen de verf he
Het gaat om een Ford van 1931 Model A Deluxe Roadster

De boxart



mooi he ? En nu de inhoud van de doos zit wel goed vol hoor



Nu ga ik deze topic sluiten om straks weer verder te gaan , het forum laat maar 10 foto's ineen keer toe
grt
Marc

Opmerking admin (Roy): ter illustratie, zijn beide eerste posts samengevoegd. Zie mijn reactie hieronder.

Zoals belooft nu met de inhoud apart getoond

het bouwplan bewijst dat het toch weer om een zeer oude kit gaat , opnieuw uitgebracht ? Weet ik niet




alles nog proper geseald ( verzegelt ) in de plastic zakjes










er is me iets raar opgevallen 1 spatbord zit er los bij , was dat in het echt ook zo kan ik niet zeggen ( nog veel op zoek werk)













als laatste zakje de bandjes en de glaasjes



Zo nu ga ik de Polo even aan de kant schuiven en beginnen nu ik terug de goesting heb om te bouwen
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben nieuwsgierig hoe deze gaat worden.Ik heb 3 stuks a ford en die hebben ook 1 spatbord apart.Veel plezier ermee.
Marc S.
 
het forum laat maar 10 foto's ineen keer toe

Dit forum niet hoor, je mag zoveel Flickrfoto's in een post plaatsen als je wilt. Zie hierboven, ik heb beide posts samengevoegd ter illustratie. Het is goed dat iedereen weet dat er geen limiet (behalve de tekstlimiet) is ingesteld op het aantal Flickr-foto's dat in een topic kan worden getoond. N.b. ook de grens van het aantal te uploaden foto's in één post is onlangs verhoogd, uit mijn hoofd tot 20 stuks.

(Dat gezegd zijnde, het is natuurlijk geen enkel probleem als je de posts kopieert tussen fora en dat je dan meerdere berichten gebruikt, als dat sneller / makkelijker gaat. Doe hoe je het zelf het prettigst vindt.)

Als liefhebber van de auto's uit dit tijdperk, zie ik natuurlijk erg naar de bouw van deze Ford uit. Zeker een roadster is niet te versmaden. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van deze kit, van Minicraft weet ik eigenlijk niet zo veel.
 
Gevalletje spatbord is dat er twee uitvoeringen zijn uitgebracht, een met de verdieping voor het reserve wiel en de ander zonder deze, was voor de hotrod zo uit het hoofd. Kwaliteit uhhhh :unsuree:
 
Wel beste mede bouwers en vrienden vermits de VW Polo in de clear vernis staat wil ik hem een weekje laten uitharden want hij zal lichtjes geschuurd moeten worden

Daarom ga ik nu van start met iets een klein beetje uit mijn comfort zone ( ik bouw normaal niet zo groot alhoewel ik nog 3 grote kits heb liggen )
Hij zal gebouwd worden O.O.T.B. ( zo uit de doos ) zonder toevoegingen of veranderingen toe te voegen alleen de verf he
Het gaat om een Ford van 1931 Model A Deluxe Roadster

De boxart



mooi he ? En nu de inhoud van de doos zit wel goed vol hoor



Nu ga ik deze topic sluiten om straks weer verder te gaan , het forum laat maar 10 foto's ineen keer toe
grt
Marc

Opmerking admin (Roy): ter illustratie, zijn beide eerste posts samengevoegd. Zie mijn reactie hieronder.

Zoals belooft nu met de inhoud apart getoond

het bouwplan bewijst dat het toch weer om een zeer oude kit gaat , opnieuw uitgebracht ? Weet ik niet




alles nog proper geseald ( verzegelt ) in de plastic zakjes










er is me iets raar opgevallen 1 spatbord zit er los bij , was dat in het echt ook zo kan ik niet zeggen ( nog veel op zoek werk)













als laatste zakje de bandjes en de glaasjes



Zo nu ga ik de Polo even aan de kant schuiven en beginnen nu ik terug de goesting heb om te bouwen
grt
Marc
Ja Marc dat is inderdaad iets anders dan die Polo . Geen decals, dat is al een gemak. Van Minicraft heb ik vroeger nog een Ferrari op 1/24 gebouwd, geen probleem ondervonden. Ga zeker aandachtig volgen. Willy.
 
Dat is nu eens een schoon autotje Marc, dat zou toch direct in je garage mogen staan hé.
 
Leuke kit maar werk aan.
Ze hebben verschillende uitvoeringen,
Maar allemaal met dat losse spatbord.
Let zeker goed op de deuren, want hier is wel wat werk aan.
 
ok dank u zo ver was ik nog niet ik ga er zeker rekening mee houden
Marc
 
Het intrigeerde mij, wist dat ik nog zo iets liggen had.

Model A.jpg

Een oude Revell op 1/48, doosje uit 1978.
 
daar heb ik voor Oldieman een hotrod van gemaakt in een vignette uit een film
 
motor steekt al bijna helemaal in elkaar eerste laag primer en dan zie je maar eerst foutjes die daarvoor niet zag dus alles proper gemaakt bramen weggeschuurd





daarna in de zwarte primer gezet omdat ik het chassis ook in het zwart moet spuiten ging dus in 1 moeite door he











nu de motor in zijn definitieve kleur gezet ( opgezocht op het internet )
daarna het chassis ook al in de zwarte primer en nog wat onderdeeltjes alles gaat goed tot nu toe





Zo beste vrienden dat was het weer voor vandaag
 
Dit zijn de soort auto's waarvoor ik mij omdraai als die passeren.
Volg graag mee.
 
De werkzaamheden verlopen al soepeltjes hier en vrij vlot. Ik ben het toch niet helemaal van je gewend dat er twee modellen tegelijkertijd op je bouwtafel staan Marc, is het dan zo dat je even het geduld aan het verzamelen bent voor de Volkswagen, of had je nu eenmaal heel veel zin in de Ford? Of beide?
 
ik ga toch enkele veranderingen aanbrengen en niet O.O.T.B. ( out of the box ) zoals ik vermeld had alleen verbeteringen geen onnodige dingen
Om te beginnen ga ik de bougiekabels na maken ( scratchen ) in die jaren ( 1931 ) kende ze nog geen ontstoorders of omhulde kabels dus bloot koper
Een stukje koperdraad rond een klein boortje gewikkeld om een oogje te krijgen




dan komt het zo




nummerke twee




om dan zo te worden , zoals op foto's van een echte motor ( internet )





en dan kan ik nu verder met de rest van de motor
 
Da's dan ineens een flink blokje, op schaal 1/16. Ziet er mooi uit!
 
1/16 vraagt om detaillering hé Marc.
Maar blote kabels ? Ben onlangs aan het surfen geweest om een Ford T 1917 motor te detailleren en die kabels waren toch allemaal omhuld hoor.
 


Erwin dit is hetgeen ik bedoel ik denk dat degene die u gezien hebt al aangepast is en dat de kabels ontstoord zijn en ineens geïsoleerd maar origineel zou dat zo moeten zijn
Marc
 
Erwin, een Ford T heeft bougiekabels, een 1931 Ford A heeft geen bougiekabels.

De Ford A werkt met een centraal geplaatst distributiesysteem, bovenop de motor:



Onder de cirkelvormige zwarte kap bevindt zich de rotor. Die draait rond en geeft vonk aan de vier bougies. Dit is een zeer direct systeem. Er worden veeleer stripjes gebruikt dan kabels. Wanneer de stripjes worden losgehaald, zie je de vonkjes:


Wat Marc misschien anders had kunnen doen, is in plaats van koperdraad kleine koperstripjes gebruiken. Of messingstripjes, misschien nog beter. Maar dat is een keuze van de bouwer, uiteindelijk kun je blijven preciseren en blijven doordetailleren.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan