Hoofdsponsor

1/35 Ford F 3 G393 TH 1950 - 1954 [wip]

tja marc dat is het probleem van de gegoten mal ,het zit tot 4 mm dik aan rezin en als ik het eruit haal breekt alles in twee en scheurt de ruit . maar ik werk er aan ik ga proberen met een dremel en een klein freesje zoveel mogelijk weg te halen;
 
Heel verstandig, resin frezen.

Laat dan alsjeblieft dat ruitje zitten.
 
hey roy ik ben dus van plan om het ruitje te laten zitten , het is een niet echt nodig om deze te verwijderen ,ik heb nog 3 andere gegoten modellen en kan daar in de toekomst mee proberen,mijn vorig model van resin (een tryout model ) is dus gebroken doordat de structuur te broos werd in de zijkanten links en rechts van de ruiten en buiten een frees of schuurstaafje van een dremel kom ik niet gecontroleerd aan de vereiste dikte ,je machine voelt de dikte en de dunne materie niet en je maakt snel brokken net omdat je niks ziet in de hoek ,mocht ik er dan in lukken om het ruitje vrij te maken dan zit je nog met een hele dikke massa waar dan je oog opvalt als je er doorzichtige raampjes in plaatst. . ik vind het al een hele prestatie dat ik de voor en zijkanten heb kunnen uitfrezen,maar ik ben niet voor één gat te vangen dus we zien wel . ook wat de verf en spuitbussen betreft heb ik weer wat geleerd de busjes die ik had gekregen van een doe het zelf zaak (uit symphatie voor de hobby) zijn dus niet echt goed voor modellen ,kwestie dat ze vrij dik moeten aangebracht worden en de wachttijd bedraagt 24 hr en nu nog vindt ik het maar iets te zacht om verder aan te werken. zo leer je weer wat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het toch weghalen dmv een scriber. Beetje tijdrovend maar stukken beter dan een vol raam.
Daarbij verlies je wel de stijl van het kleine raampje maar dat is snel vervangen door Evergreen of iets dergelijks.
De raampjes zelf door recup verpakkingsmateriaal.

Andere mogelijkheid is dat je het raampje zelf doorboort op verschillende plaatsen en dan met een scalpel, scriber en schuurstick verder uitwerkt tot de gepaste vorm.
 
Ford F3

Het is uiteindelijk inderdaad zo Erwin ik heb het nogmaals geprobeerd bij een ander model en met een fijn boortje van 0,02 mm en sleutelvijltjes en een scalpel is het me gelukt . dus de rode cabine ga ik ook doen en naderhand alle verf verwijderen en opnieuw in de kleur zetten.

attachment.jpg

attachment.jpg :P
 
Zo zou ik het ook gedaan hebben voorzichtig gaatje naast gaatje en dan doorzagen of snijden
Natuurlijk de beste methode is de stijl weghalen en een nieuwe achteraf bij plaatsen
marc
 
Ford F3 build

Ziezo weer eens een update na wat klungelen met twee verschillende verven die een reactie hadden en tot de volgende productie kwam na veel afwassen ontvetten schuren enz..het lange wachten op de droogtijd enz..voorlopig kan ik je dus deze ford laten bekijken..

attachment.jpg
het raampje uit gevijld en gefreesd daarna...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Luc gewoon knap gedaan echt waar , in het begin had ik wat bedenkingen , zo van da word niks , maar ik vind het knap wat ik hier zie
 
hey marc ik kijk veel naar u werkjes he...haha . bedankt alvast ik heb nog wat plannen om het geheel wat te verbeteren met raampjes jery cans reservewiel enz..
 
Mooie kleurencombinatie, had dit niet verwacht.
Lijkt zo al direct een echte Amerikaan. Blijft het een flatbed of ga je er alsnog een stake truck van maken?
 
Mooi geworden in deze kleuren combinatie en gelukkig het zijraampje open gemaakt :)
 
Het zal een flatbed blijven denk ik ,vermits ik nog 3 andere gelijkaardige body's heb en ja ron,een mens kan heel veel als hij er zelf in gelooft ik ben nu een handige harry maar toch kwamen de twijfels bij het aldan niet uitsnijden van het raampje het is zo klein he !!!,maar het weer goed afgelopen.
 
Zeer mooie kleurencombo ;)
Knap wat je hebt gemaakt, respect hoor ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan