Hoofdsponsor

1/35 Ford F 3 G393 TH 1950 - 1954 [wip]

1/35 ford vrachtwagen

hehe ik heb nu weer wat kunnen doen aan mijn fordje..het is twee keer van de tafel gegaan..door de kat,ze vondt blijkbaar het niet mooi. ik heb dus wat zitten lijmen en prutsen..nu heb ik dan een oude ford in opbouw ,alles was fijn gespoten en nu door toeval zal ik hem dus ouder maken met verf en het moet dus gelijken op een gebruikte vrachtwagen..ik heb de leem en zand wat trachten na bootsen en de roest aangebracht zo goed ik kon,verder met iets lichtere verf over de naden gegaan en een poging gedaan om ergens wat schaduw tinten te maken..
attachment.jpg dat was de verandering die ik moest doen een extra steun balkje aan brengen in het chasis..

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

ik ben dus niet een motorblok bouwer en aangezien je hem later niet meer kan zien..maak ik enkel de noodzakelijke stukken.

attachment.jpg attachment.jpg

verder heb ik zowat 45 uren besteed aan een mal maken met klei...

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

dus in de hoop dat ik deze gebruiken kan voor het Vacium trekken... er word verder gewerkt ...:P
 
Laatst bewerkt:
Die mallen zien er inderdaad uit alsof je er lange tijd aan hebt gewerkt. Ik hoop dat ze de juiste maat zijn... en in elk geval niet te klein. Zijn ze iets te groot, dan kun je er nog iets van afschuren he. Het enige wat ik me afvraag is, of de voorkanten van de spatschermen niet iets te veel ronding hebben. Bij het origineel lijkt dit bijna verticaal te staan en lijken de koplampen er bijna loodrecht in te zitten... maar misschien vergis ik me daarin.

Ik garandeer je de nodige trots als dit lukt!

Het chassis ziet er alvast stoer uit.
 
Ik weet trouwens niet of het vacuum trekken gaat lukken bij de verdieping aan de bovenkant van de motorkap. Ik vind die bovenkant ook wat rudimentair eerlijk gezegd. Je krijgt een heel dun stukje plastic straks, dunner dan je gewend bent van een modelbouwkit. Daar valt nog maar weinig aan te schuren, dus de vormen moeten al bijna helemaal goed zijn. Bij de spatschermen heb je dat veel beter uitgevoerd, die zien er prachtig glad en welgevormd uit. Op misschien het stukje van de verticaliteit na, zoals hierboven al genoemd.
 
hey roy ja inderdaad.. het zijn dingen die ik probeer dat is het plezier he..ik ga trouwens ook wat proberen met andere plastic..ik gebruik sedavine flexibel van 0.8 mm voor het herstellen van pvc ramen bij oldtimer leger voertuigen,en ik hoop dat ik met die materie kan verder gaan ik moet die eveneens inlassen met een plastiek welder..dus maakte ik de link er tussen..het word ook hard na verwarming. we hebben tijd en zin om verder te doen
wat betreft de spatborden heb je gelijk ik ga de vormen nog een maatje kleiner proberen te schuren.
verder ga ik ook de motorkap gieten in kunstof die ik ook gebruik om mijn soldaatjes te gieten 2 componenten van vos chemie..
ik kan dan met een dremel de rest weg frezen ..we zijn dus druk doende met zoeken..
 
Ik wens je heeeeel veeel geduld , moed en succes , het is een serieuze uitdaging ben nieuwsgierig en ik ga dit met interesse volgen , wie weet moet ik dat ooit ook eens doen
Marc
 
Dag marc,ja kijk ik heb dit nu als hobby..en probeer dan ook dit te doen als tijdverdrijf ,nu heb ik even alles laten liggen ik heb te veel in gedachte om te proberen en ga dus op zoek naar materiaal en alles om verder te doen dat neemt wat tijd in beslag he..ook heb ik iemand gevonden die een echte manual heeft en ik mag daar copy's nemen die ik nodig heb..
 
even nog wat update ik ben dus nog in de fase van ontdekken en tot nu toe weet ik niet hoe het spatbord effectief te gaan maken..ben zoekende
 
Is maar een idee hoor maar al eens gedacht aan balsa?
 
erwin inderdaad ben er mee bezig , Silenoz ik heb plannen om de echte inderdaad te gaan omvormen met styreen of polyester ..heb ondertussen een tweede bouwdoos gekocht en heb dus meer materiaal om te proberen.
 
Je kan ook je kunststof opwarmen en over je mal trekken in plaats van vacformen, maar dan ga je wel naar een steviger moule moeten gaan. Ook rekening houden met de dikte van je materiaal.
 
ja roy ik heb het geprobeerd maar moet het juiste materiaal aankopen,mijn plastick was niet ideaal voor dit proces al is de mal wel gemaakt nu dus ik kan steeds her gebruiken.
 
Kan met Evergreen gewoon he, zolang het maar niet transparant hoeft te zijn.
 
Ford F3

Wel nood breekt wetten zegt men al eens ,dus door even wat te zoeken en proberen heb ik vrij simpel de motorkap kunnen verwezenlijken ,namelijk met krimp kous van 3 cm , mijn gips mal er insteken na goed te hebben gemeten even met de warme lucht blazer er over al heen en weer bewegend en dan heb je een kokon ,aan de onderkant snij je de rand rondom uit met een breek mesje vervolgens wat passen en meten en voorzichtig mm per mm afsnijden.
attachment.jpg De spat borden heb ik op originele wijze dan maar verbouwd alsof ik met een schaal 1/1 model bezig was namelijk met polyester vezel plamuur de zaak opgevuld een paar keer af geschuurd met waterpapier en het is volgens mij vrij goed gelukt attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg mijn excuses voor de foto's wat betreft de duidelijkheid het is een oud toestel dat ik gebruik tot ik een nieuw kan aanschaffen.:huh:
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even wat geknutseld en ik ga er nog een paar uurtjes mee door ,dus er kan nog wat veranderen aan het model ,de basis blijft voorlopig en ik hoop bij het volgende nieuw model de fouten van nu te verbeteren.
attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er best goed uit als basis! Ik heb nooit geweten dat er zo'n grote krimpkous bestond.
 
Wel Roy het is wel de maximum maat die ik nu kon vinden 2.50 cm maar er zijn grotere..maar nog niks gevonden tot nu toe.
 
Om dan even verder te breien wat geschiedenis van het wagentje ,ik heb al meer dan 35 jaar een foto album en uniform van een oudere militair op rust en ik droomde al eens van iets te doen ivm met die tijd dus nu een Fort V3 cargo van het 37 Bn Kwm ooit één van de vele na de Oorlog opgerichte nieuwe eenheden
die bestond uit oudere militairen die om één of andere reden niet echt meer geschikt waren om actief te vechten en de meeste hadden een oorlogs verleden en diende in diverse Britse eenheden tijdens WOII of waren Oorlogsvrijwilliger geweest daarnaast was het de lichting van 1946 die bestond uit dienstplichtige van ouder dan 25 jaar die dan toch nog moesten in het leger gaan ondanks dat ze in de oorlog tussen de 16 en 25 jaar waren geworden en hun dienstplicht alsnog moesten vervullen ,de eenheid deed militaire transporten en onderhield een bakkerij ,smidse een Klas 2 type wasserij ,de nachtlegering wat alles was van beddengoed tot kledij en dit voor het hele Belgische leger ,ze ontvingen de oude of vuile kledij en zorgden er voor dat iedereen netjes en fris konden werken. de eenheid begon met oude Gmc trucks ,Diamonds, Qlbs ,Bedfort Fordson enz en ze kregen dus ook de nieuw gemaakt Ford reeksen F3 F5 F6 als ook de FN en Bedford trucks . attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit en blijf volgen grt Pascal
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan