Hoofdsponsor

1/35 Ford F 3 G393 TH 1950 - 1954 [wip]

foto

Het vervolg dan maar ,ik heb wat decals toegevoegd en bij het bekijken van de foto's ben ik echt niet tevreden over het resultaat ,door het veel bijwerken en uitproberen is het model eigenlijk niet echt mooi dus ga ik hem moeten verouderen ..om toch nog iets te redden van het model.
attachment.jpg attachment.jpg :wacko::@
 
Na een dikke lange tijd heb ik dan toch nog iets kunnen maken dat past bij het project,dankzij een mail buddy uit Amerika chris ,die maakt race auto's voor op een piste te rijden schaal 1/32 zoiets als de Carrera race banen vroeger . hij stuurde een mal en die heb ik dan in resin gemaakt.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg Het is dan wel een Ford F 100 maar die had het leger destijds ook in Belgie.
 
Een mooi afgietsel niet al te veel fouten als ik het zo zie , altijd al een mooie truc gevonden
Marc
 
Kan het zijn dat daar ook een tankwagen versie voor o.a. de Alouette helikopters van bestond?
Meen dat er ooit zo 1 bij de Rijkswacht in de Groendreef stond in Gent.
 
inderdaad erwin , tankwagens benzine en kerosine waren van dit type ..

attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ford schroot

Vandaag weer even wat aan het bijleren,ik heb de ford een oude look willen geven ,zoiets als ergens op een auto kerkhof zijnde...

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Hey,

Dat lijkt me toch echt wel goed gelukt, die ziet er Indd uit of hij mag een ferme opknapbeurt krijgen......goed gedaan...;)
 
bedankt..al doende leert men he,ben benieuwd wat ze er van gaan zeggen op het leden treffen..
 
Ziet er overtuigend uit ;)

Misschien nog juist het roest op het linkerraam iets verwijderen (ramen roesten niet hé :nowink: ), of een stoflaagje in de plaats aanbrengen?
 
Een nieuwe gedachte en weer wat meer zin om iets uit te proberen,zo leert men dingen dus ik heb een oud alu frame gevonden van een solido wagen die ik ga bijwerken om uiteindelijk een Ford F reeks te bekomen of het nu militiar of burger gaat worden weet ik niet maar heb wel zin in een Ratcar te bouwen wie weet ,

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg


nu heb ik de assen wat lager laten uitkomen en het zicht is prima .

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

:laugh:
 
je bent mooi werk aan het leveren Luc top grt Pascal
 
jaaa zeker wel erwin, ik heb zelfs nog één stel gebruikt voor een andere truck die ik nu aan het verouderen ben een GAZ truck sovjet WOII dus bedankt al voor je gift .ik heb het er met Dikkie dik al overgehad om de voor en achterassen eventueel te proberen maken met zijn 3 D printer voor een militaire versie Ford F 3 dus er zit nog heel wat bouwwerk aan te komen.(btw bij het nieuwe programma over de Special Forces komt in het begin De ford F6 van het legermuseum in beeld ,die heb ik persoonlijk opgeknapt..was blij om die nog eens te zien)
 
nu moet ik ook nog het stel maken voor het reservewiel achteraan ..

attachment.jpg


en een laadvloer misschien die ik uit stokjes van de koffie wil maken..

attachment.jpg


en ik speel met de gedachten om er een citerne wagen van te maken.

attachment.jpg :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben deze ook aan het voolgen
 
Vandaag weer de hele dag kunnen aanmodderen op mijn model ,vooreerst de dwars balken gemaakt waarop de bodem komt.

attachment.jpg
De opstaptreden wat bijgewerkt met plastick card .


Na dit werkje heb ik de maten genomen van de achterbrug plus de dubbele banden om meer grip en laadvermogen te krijgen ,en de hoogte bepaald voor het platform .

attachment.jpg

vervolgens met vallen en opstaan de bodem in elkaar gezet een beetje rekening houdend met het feit hoe een real bodem zou gemaakt worden .

attachment.jpg

attachment.jpg

de laadbak heeft nu zijn vorm gekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


na wat passen en meten de zijkanten afgeboord met een iets kleinere plankje en rondom maar geplaats.
Tevens de wielen wat meer plaats gegeven door de plankjes licht ovaal te maken ter hoogte ervan .

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Dan heb ik een poging ondernomen voor de rugzijde te bouwen die voorkomt dat de lading tegen de cabine zou stoten.


attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ford F3 nieuwe poging

Dan weer wat update van de gedane werkjes.
de spiegel steunen ,handvatjes achterkant afgewerkt van de cabine ,bezinestop gemaakt lichtjes geplaatst .
jerrycan houder achterlichtsteun en de steun voor trekhaak.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Deze keer heb ik me wat bezig gehouden met alles een kleurtje te geven en ik moet bekennen dat lakwerk me niet erg ligt ,de droogtijd is langer dan ik kan wachten...maar goed het is dus rood van kleur de bak heb ik al met kleursel bewerkt.

attachment.jpg


attachment.jpg
 
Luc vergeet niet uw zijraapje open te maken want das verboden in den belgique
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan