Hoofdsponsor

Fix & Fold tool

C

Christophe

Guest
Hallo mensen.
Op aanvraag hier de info over het plooi tooltje dat ik de naam "Fix & Fold" heb gegeven.

De Fix & Fold tool kan gebruikt worden voor het plooien van PE, dunne metalen plaatjes en papier. Het is volledig gemaakt van polystyreen en het geheel wordt in elkaar gestoken door middel van een messing asje. Het tooltje kan bediend worden met één hand waardoor de andere hand vrij is om het te plooien stukje juist te positioneren. Zo kunnen zelfs kleine PE stukjes makkelijk gefixeerd worden.
Ook voor papierbouwers is het een heel handige tool omdat zelfs superkleine randjes (zelfs minder dan 1mm) mooi geplooid kunnen worden.

1) TYPES

Er zijn twee verschillende breedtes te verkrijgen: 90mm en 150mm plooibreedte. Afwijkende breedtes zijn verkrijgbaar op aanvraag.

Er is een model om hoeken te plooien. Dit model is er in breedte 90mm en 150mm.

attachment.jpg

attachment.jpg

Er is een model om ronde vormen te plooien. Dit model is er enkel in breedte 90mm, maar past ook op het model van 150mm.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

2) WERKING

De bediening is heel eenvoudig. De houder wordt verticaal geplaatst (A), en men drukt op de achterkant van de tool (B). Zolang men blijft duwen zal de houder verticaal blijven, ook als men deze loslaat. Vervolgens kan men het te plooien stukje inbrengen in de opening die ontstaat tussen de basisplaat en de plooiplaat (C). De houder wordt terug horizontaal geplaatst en zo wordt het stukje gefixeerd. Nu kan men het stukje plooien met de vingers.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

3) Monteren en demonteren.

De Fix & Fold bestaat uit 4 delen.
De basisplaat met scharnierpunten, de plooiplaat met een hoek van 45°, de houder waarmee de te plooien stukjes worden vastgeklemd en een messing asje. Hierdoor kan er bij beschadiging van één van de onderdelen enkel het beschadigde onderdeel bijbesteld worden.
Doordat het tooltje uit eenvoudige onderdelen bestaat, is het mogelijk om beide plooiplaatjes te gebruiken op één en dezelfde basisplaat.

attachment.jpg

Door het messing asje in de richting van de pijl (D) er uit te trekken, kunnen al de onderdelen uit elkaar gehaald worden en andersom ook weer in elkaar gezet.

attachment.jpg

4) Prijs

Fix & Fold 90mm hoeken.........20,00 euro
Fix & Fold 150mm hoeken.......25,00 euro

Fix & Fold 90mm rond........25,00 euro

Plooiplaatje 90mm hoeken.........3,00 euro
Plooiplaajte 150mm hoeken.........6,00 euro
Plooiplaatje 90mm rond.......8,00 euro

Fix & Fold set 90mm hoeken + rond.......28,00 euro

Verzendkosten België: 3,70 euro
Verzendkosten Nederland: 7,20 euro


5) Hoe bestellen.

U stuurt een mailtje (info@cidesign.be) of PB'tje naar mij met de vermelding van het model dat je wenst. Ik stuur dan een bevestigingsmailtje terug met de betalingsgegevens. Vergeet niet je adres te vermelden zodat ik weet naar waar ik het moet sturen.
Forumleden betalen pas na ontvangst van de goederen. U kan dan de Fix & Fold eerst uitproberen en indien u tevreden bent voert u de betaling uit. Indien u toch niet tevreden bent kan u de Fix & Fold gewoon terugsturen. Dit moet wel binnen 8 dagen na ontvangst zijn.
Indien er om één of andere reden een probleem is met de bestelling of de ontvangen goederen, gelieve dan steeds contact op te nemen zodat dit kan opgelost worden.

Indien er nog andere vragen zijn of bepaalde dingen niet duidelijk zijn, vraag maar.

Christophe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn bestelling heb je al Christophe :) je hebt mail.
Mooi tooltje, mooie uitleg en stukken appart te verkrijgen dus?
 
Schitterend maatje en nie duur,ik laat je weten waneer ik de bestelling doe want dit wil ik ook om pe te plooien die ik zelf maak voor wagenbouw.
Patje.Bestaat er ook een afgronde plaat?? om bijvoorbeeld motorkap scharnieren mee te maken??
 
Mooi tooltje, mooie uitleg en stukken appart te verkrijgen dus?

Ja Dirk, de onderdelen zijn appart verkrijgbaar zodat je bij beschadiging enkel dit deel kan bijbestellen.


Oh ja, en vergeet bij bestelling niet het adres te vermelden naar waar ik het moet opsturen.
 
Hmm wil ik ook wel, ga je een uitgebreidere variant maken zoals Patje vroeg ? :-)


Slaat blijkbaar goed aan :-)
 
Bestel alvast maar die 2de freesmachine Christophe :laugh::laugh:

Trouwens mooie naam die je gekozen hebt voor deze tool :)
 
Christophe, je hebt het maar druk met de mail, nog één erbij.
 
ik ga nog een beetje wachten christophe.... de wachtlijst is mij iets te lang :) wel goe bezig zou ik zeggen....
 
Zo dat was snel Christophe...Mocht deze morgen mijn pakketje ontvangen van de fix and fold... dank je wel...

groetjes
Petra
 
Ik heb het ook al in ontvangst mogen nemen, bedankt Christophe, super gemakkelijk en mooi gemaakt hoor :)
Ik zal onmiddellijk betalen.
Wat ik wel mis is de mooie ingegraveerde reclame ;)
 
Laatst bewerkt:
grrr... Hollanders krijgen deze dus later.....
Maar ik wacht mijn pakketje af!

Fred
 
Zojuist mijn Fix & Fold mogen ontvangen :).
Bedankt Christophe en de betaling is al onderweg.
 
Grrr.... ik woon dichterbij dan Wim en ik heb nog niets ontvangen..... :-))

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan