Hoofdsponsor

1/18 Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
knappe verbouwingswerken in je interieur zeg
zeer strak gespoten bekleding

kijk al uit naar het vervolg van deze

tom
 
Ook met dit project is het vallen en opstaan met het schilderwerk. Een paar voorbeelden :

- de satijnvernis van Humbrol die ik op de stoelen heb gezet glanst nog feller dan een glansvernis.
- mijn spuitbus primer was op, dus heb ik een nieuwe genomen. Helaas is dit een ander merk, en de kwaliteit is een stuk minder.
- het dashboard was mooi satijnzwart gespoten, maar door 2 kleine stofjes moet dit opnieuw gebeuren.
- de motip verf is dun, helaas zo dun dat zelfs de kleinste krasjes door de verf zichtbaar zijn.
- de achtervelgen hebben een nieuwe primer laag gekregen, niet goed gelukt, dus wéér een keer opnieuw schuren.

Volgende keer maak ik een model dat geen verf nodig heeft, ik ben het echt beu aan het worden.

Maar we geven niet op, de body heeft 2 dunne laagjes lak gekregen, ik denk dat er nog een stuk of 5 lagen op moeten om de krasjes weg te krijgen. Tussen elke laag wordt opnieuw gepolijst om de lagen zo glad mogelijk te krijgen.

Om een idee te geven hoe het blauw met het beige interieur eruit ziet, heb ik deze foto gemaakt :

17022012.jpg

Hopelijk gaat het de komende weken wat beter. Ik heb de grote hamer die naast mijn werktafel staat, alvast in een andere kamer gezet, ge weet maar nooit hé. Hij zou eens "per ongeluk" hardhandig met dit model in aanraking kunnen komen.:angry:
 
Spijtig om te lezen dat het weer eens niet meezit, Pascal.:(
Maar één ding begrijp ik eigenlijk niet, waarom gebruiken jullie zo vaak verschillende merken verf door elkaar?
Ook na de primer doe ik niet meer schuren, dit om krassen te voorkomen en het risico dat je door de primer heen schuurt.
Wat de stoeltjes betreft, verf ze helemaal mat en ga dan met wattenstaafjes er een beetje over heen wrijven.
Als het goed is, komt er een flauwe glans terug.
Maak eerst wel even een proefje hiermee op iets anders.

En nog wat......., doe die hamer weg, ik wil die 430 volgende maand in volle glorie zien schitteren.:@............;):laugh:
 
Amai die vloerbekleding van vilt is echt machtig om zien. Voor het overige Pascal, iedereen heeft die prutsen voor, da's eigen aan de hobby !
 
Hamer en modelbouw gaan sowieso niet samen Pascal! Maar sommige hebben ook groten handen......dus pas daar ook voor op;)
De blauwe kleur vind ik erg mooi zeker in combinatie met het beige.

Fred
 
Gisteren heb ik de voorklep en de buitenkant van de deuren gespoten. Toen de verf nog nat was, zag het er goed uit, ben benieuwd hoe het er straks zal uitzien na een nachtje drogen.
Op de achterbumper wou de verf niet hechten, blijkbaar heeft deze Motip verf problemen met plastic. Op zoek naar een spuitbus zwarte verf ontdekte ik dat ik een ongebruikte spuitbus plastic primer van Motip heb. Dus heb ik die spuitbus op de achterbumper en de spiegels gespoten, vandaag kan de blauwe verf erop.

Met een beetje geluk is de body straks klaar om de eerste laag vernis te krijgen.

Jammer genoeg is er ook iets mis gelopen. De voorkant van de bodemplaat heb ik opnieuw zwart gespoten. Hiervoor heb ik een andere spuitbus van een ander merk gebruikt (de eerste werkt helaas niet meer, ook al is ze nog halfvol) en de verf heeft gereageerd met de zwarte verf die eronder zit. Resultaat : gebarsten verf, ziet er prima uit om een droge rivierbedding mee te simuleren, maar in een Ferrari past het niet echt. Dus nog flink wat extra schuurwerk. Ik ga eerst eens uitzoeken welk type verf ik er eerst heb opgezet, om verdere problemen te voorkomen.

Foto's volgen straks.
 
Natuurlijk zit het ook dit keer weer tegen. Gisteren heb ik dus de plastic onderdelen met de plastic primer van Motip (is doorzichtig) gespoten, en vandaag wou ik de blauwe lak erop zetten. Maar ook nu wil de verf niet hechten :

19022012_%282%29.jpg

19022012_%283%29.jpg

En dit is het resultaat van de zwarte lak :

19022012_%281%29.jpg

19022012.jpg

Geweldig zeg, dan koopt ge voor € 35 !! aan Motip spuitbussen (primer, lak en vernis), en dan geeft het dit resultaat. Voor mij is het de eerste en de laatste keer dat ik Motip verf gebruik. Ik had veel betere resultaten met mijn veel goedkopere spuitbussen van de Action of de Gamma.

Ik heb er voorlopig echt geen zin meer in. Ofwel ga ik proberen om toch nog iets te krijgen met die brol van Motip, ofwel gaat alle verf er terug af, en spuit ik de body met verf van tamiya. Maar dat zal niet voor meteen zijn, want ik ben het op dit moment grondig beu.

F*ck you Murphy !!!!!!! :angry: Eerst de Citroën Xsara, dan de F-16, de Phantom en nu deze. Wanneer is het nu eindelijk eens genoeg geweest !
 
das tegenslag, heb ook met motip al gespoten en nog geen problemen gehad

,hopelijk verhuist Murphy nu
 
Dat is jammer om te lezen Pascal. Hopelijk kan je M een ferme schop onder zijn hol verkopen zodat hij uit huis vliegt.

Fred
 
Wat een tegenvaller Pascal. Ik spuit nochtans bijna alleen maar met Motip voor mijn maquettes en zelden problemen.
 
Man wat een pech,en dat voor motip verf die gekend is voor de zeer goede kwaliteit.Laat het rusten Pascal dat is inderdaad de beste beslissing die je nu kan nemen.

Ik spuit ook met tamiya en heb er geen problemen mee net als met de gamma verf.We wachten gewoon af en zien dat wel wat je doet.
 
Da's balen Pascal!

Hopen dat je straks weer zin in deze krijgt en hem af kan maken!
 
Dit is weer knap balen Pascal....onder wat voor (omgevingen)omstandigheden heb je gespoten?
 
Pascal wat balen voor je na een zoveel belovend begin.

Laat de negatieve energie voor wat het is en begin met frisse moed opnieuw.

Succes en veel bouw plezier, Ronald
 
pascal welke plastick primer van motip heb je gebruikt ? de geel kleur of de transparant ?

Ik gebruikt het niet anders 98%
 
Das pech Pascal.

Heb je grondverf over de kunstofprimer gezet?
Dit word namelijk ook gedaan.
1 of 2 dunne laagjes plastic primer en daarna gewone primer.
 
zo hoort het precies , het is alleen de hechting voor de primer , anders bij alleen transparant plastick primer gaat het zich met elkaar oplossen , alsof olie in water .

het staat geloof ik ook op de bus , met voorverbruik op primer
 
Dit is werkelijk weer een ramp, Pascal, hoe is dit mogelijk?
Wat de primer betreft, hebben bovenstaande leden waarschijnlijk gelijk.
Maar die metalen onderdelen, als ik het zo bekijkt, ben je zo over de rode lak heen gegaan, zonder primer.
Dat vraagt om moeilijkheden plus dat je blauw over rood spuit, dat geeft, denk ik een paarse gloed.
 
Zal het geen reactie zijn tussen de rode originele verf van het model en wat je nu probeer?
 
Het vreemde is dat de blauwe Motip verf perfect dekt op de rode onderlaag van Hotwheels. Het zag er na dunne lagen echt mooi uit. Dat wil zeggen wat betreft de metalen onderdelen. De plastic onderdelen is een ander verhaal, maar daar hecht de grijze primer van de Action héél goed op.
Heb een testje gedaan met de grijze primer van de Action, en daarover de blauwe lak van Motip, het resultaat is goed.

De body zit in de ovenreiniger, in de hoop dat ALLE verf (blauwe lak + rode Hothweels lak) eraf gaat. Als dat lukt zal de volledige body een laag grijze primer krijgen, en daarover komt dan de blauwe lak. Als de verf er niet afgaat, zal ik iets anders moeten proberen. Is er nog een manier om verf te verwijderen zonder dat het plastic wordt aangetast ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan