Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 458 Italia GT2 / ESMracing / Tequila Patron [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Ton: Nou, voor mij komt dat al sneller dan ik zelf wil, eind van het jaar wordt ik ook al 60!! :(:(

Ik had je hooguit 35 gegeven:D:D Maar John over het algemeen is deze overgang pijnloos.......:P:P
 
Zo, "Kermit" is ook klaar, het was geen makkelijke bevalling, maar uiteindelijk is tie toch redelijk opgedroogd.
Er zitten zo hier en daar wel wat minpuntjes aan, maar dat heeft meestal te maken met de slechte kwaliteit van de decals. (Je moet toch iets de schuld kunnen geven!! ;))
In eerste instantie wilde ik de lak niet polijsten, omdat zwart best lastig is om die krasvrij te krijgen.
Uiteindelijk toch gedaan en met goed resultaat, doordat ik weer wat nieuwe dingetjes uitgeprobeerd heb.
Na de polijstpads van Novus heb ik de lak bewerkt met Commandant 4 en als laatste Turtle Wax.
Dit alles doe ik met wattenschijfjes van 100% katoen, die zijn lekker zacht en laten bijna geen krasjes meer achter.

De uitvoering die ik gemaakt heb, is een testauto, dus zonder nummers e.d.
Het enigste wat niet klopt, zijn de schijnwerpertjes in de neus, maar die vallen niet erg op.
Die heb ik overigens gemaakt van polyester-resin.
Wanneer je dit spul polijst, krijg je mooie doorzichtige helder gele glaasjes.
Tijdens de bouw heb ik honderden foto's van deze auto gezien, daar wordt je eigenlijk helemaal gestoord van.
En dan bedoel ik de afwerking van de kleuren: mat, zijdemat of hoogglans.
De wielen bijvoorbeeld zie je soms in alle gedaantes tegelijk onder de auto's zitten.
Besloten om alles in hoogglans te spuiten evenals de voor- en achterspoilers.



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


De foto's die ik nu gemaakt heb, doen het model geen goed, maar als het eerdaags beter weer wordt, maak ik wel nieuwe.
Het naamplaatje is nog een probeersel op fotopapier, daar moet ook nog een echte voor in de plaatskomen.
 
Wat een mooi model geworden John.
 
Hij is prachtig geworden John.
Ergens kom je als modelbouwer toch beperkingen tegen...
In dit geval de combinatie van drie verschillende afwerkingen.
Ik vind persoonlijk dat je voor de juiste oplossing hebt gekozen en resoluut voor de glanzende afwerking bent gegaan.
Hij verdient absoluut een ereplaatsje in je collectie.

Mark
 
Bedankt mannen, het was i.i.g. een heel werkje om de decals op de juiste plekken te krijgen.
En achteraf ben ik ook blij dat ik hem gepolijst heb, maar dat was echt nodig door de belabberde kwaliteit van de decals.
Zoals ik eerder al aangaf, ik moet even afwachten op beter weer voor wat betere foto's.
Met een beetje meer licht komt hij veel beter uit. :)
 
hey is echt een mooie wagen geworden
john
 
Vandaag was het prachtig weer, dus eens even een paar fotootjes gemaakt in de buitenlucht.
Dan komen de kleurtjes wat beter uit en glimt hij lekker in het zonnetje. :)


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
John.....sdfkkjskng.........pracht van een bak :8:8:8...klasse man ......en inderdaad komt helemaal tot zijn recht in het zonnetje...is zeker te zien dat je hart in Ferrari ligt...het straalt er van af:8:8.....top man.......ééntje zeker voor in de schijnwerpers te zetten ;);)
 
wauw deze moet op 1.70 cm hoogte staan recht in het zicht .
gr soetkin
 
Knap stukje werk. Ik vraag me alleen af of er een diecast model beschikbaar is in 1/24.

Mvg,
Lesley
 
Is weer een pareltje geworden John. Op sommige foto's lijkt het alsof het middelste afdekplaatje op de voorklep een beetje scheef zit, maar dat zal wel door de macro komen denk ik.

Lesley : Maisto en Guiloy maken een 1/24 diecast van de 458 Italia, ik weet niet of ze ook een GT2 maken.
 
Wederom hartelijk dank jongens, ik ben er dan ook best trots op!! :)

@Pascal: Dit had ik ook al gezien, maar dit heeft met de schaduw van de zon te maken.


attachment.jpg


@Lesley: HW heeft deze GT2 ook in 1 : 43, maar in 1:24 ken ik geen diecastmodel van deze.
Wel heeft APM een kitje in deze schaal, maar daar hangt wel een prijskaartje aan: +/- €250,00 !!

Nog een paar foto's zijn hier te bekijken samen met een 250GT SWB.
 
Dag John, wat een schitterend auto is dit geworden!

Het bouwverslag was interessant om te lezen.

Groet, Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan