Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 458 Italia GT2 / ESMracing / Tequila Patron [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GTO62

Ferrari meesterbouwer
Registered
Lid geworden
13 dec 2011
Berichten
235
Het is toch zeker alweer een half jaartje geleden dat ik wat van mij heb laten zien of horen.
Op de één of andere manier kwam ik daar niet aan toe door allerlei omstandigheden.
Druk met een aantal modellen voor mijzelf en voor anderen.
Dat werken voor anderen is best leuk hoor, 't levert weer de nodige centjes op voor de hobby.
Daarnaast had ik een zevental 458ers uit elkaar liggen, voor de nodige veranderingen en upgrades.
Maar hierdoor heb je wel wat minder tijd om je echt toe te leggen op een paar projecten die ik hier nog heb lopen.
Ook was het zo'n ongelooflijke bende om mij heen op mijn werkkamer, dat ik er een beetje gestoord van werd.
Mislukkingen volgden elkaar steeds vaker op doordat je steeds met je hoofd alweer bij een ander model zat.
Algelopen weekend heb ik er eerst eens een paar aan de kant geschoven en m'n kamertje opgeruimd.
Dat luchte echt op, letterlijk en figuurlijk, en van de zeven lopende 458ers heb ik er één af en een ander ga ik hier tonen.
En daarna gaan we weer eens verder met een paar projecten die hier ergens rondhuizen. (Als ik ze nog kan vinden)

Eerst maar eens de auto voorstellen.
Op basis van een Hotwheels Elite model gaan we een 458 GT2 bekladden met een livery van ESMracing/Tequila Patron.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Bij een Duitse firma heb ik de benodigde decals gevonden:


attachment.jpg


Er zat ook een vel decals bij met mallen om de lak te maskeren voor een ander kleurtje, maar hierover later meer.


attachment.jpg


Een aantal mensen kennen waarschijnlijk deze nog wel, die had ik meegenomen naar Oostende vorig jaar.


attachment.jpg


Doordat er een gaatje in de lak zat op het dak, heb ik hem later over gespoten.


attachment.jpg


Maar ook hier had ik problemen met de blanke lak, dus wederom in de afbijt.


attachment.jpg


In de voorklep heb ik nog een paar afdekplaatjes gemaakt voor de luchtafvoer.


attachment.jpg


Na een primer kon het kleurtje erop, en zie, "Kermit" was geboren!!


attachment.jpg


Deze kleur groen wordt later de ondergrond voor de eigenlijke decals die ik moet gaan plaatsen.
Maar eerst gaan we het tweede decalvel gebruiken met de mallen.
De decals fugeren dus als mallen, is best een goed idee en in eerste instantie dacht ik, dat dit zou gaan werken.


attachment.jpg


Het dak en een deel van de achterzijde moest ik zelf maskeren met tape en de rest met de decals.
Volgens de handleiding hier zwarte lak overheen gespoten.


attachment.jpg


Zodra de lak een beetje droog was, geprobeert de decals weer te verwijderen.
Volgens de handleiding moest dat gemakkelijk gaan, alleen bij mij lukte dat niet.
Met geen mogelijkheid kreeg ik ze er nog vanaf en zat dus met een probleem.
Voor de vierde keer ging ons modelletje in de afbijt.
Alleen moest ik nu wel wat anders gaan verzinnen voor die mallen.
Nu had ik al zo'n voorgevoel dat dit niet helemaal goed zou kunnen aflopen, dus ik had de achterzijdes van de decals bewaard.
Op een glazen plaatje heb ik tape aangebracht en hierop de mallen uitgetekend.
Deze netjes uitgesneden en op het model aangebracht, is niet echt gemakkelijk, maar uiteindelijk toch gelukt.


attachment.jpg

attachment.jpg


Het model weer in de zwarte lak gespoten en daarna alle tape verwijderd.
Dit keer ging alles wel goed en "Kermit" heeft nu een gevlekt huidje.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Dit laten we nu een poosje uitharden en dan kunnen de decals aangebracht worden.
Dat kan nog spannend worden, want hier en daar heb ik de mallen toch een beetje moeten aanpassen.
Maar de kleuren zitten er i.i.g. netjes op en dat is voorlopig het belangrijkste.
 
Wat een pech kan je hebben maar het eind resultaat mag er zijn hoor John.
Had deze in Oostende gezien en ik zou die nooit in de afbijt gegooid hebben:sleep:..... maar goed veel succes met de verdere afwerking.

Fred
 
ja da is voor zoveel pech heb je een mooi resultaat nu
 
Jaaa, daar is Kermit :)

Effe samen vatten :

- grijs metallic => afbijt
- rood metallic => afbijt
- groen + zwart => afbijt
- opnieuw groen + zwart => prachtig !

Je bent absoluut een volhouder John, mooi voorbeeld dat de aanhouder altijd wint ^^
 
Een prachtig resultaat john, na al die tegenslagen, mooi.
 
Dank jullie wel jongens, voor de interesse. :)
Het valt wel, maar niet altijd mee, ha, ha!!
Zo zie je maar, je moet niet altijd alles zomaar geloven wat er in handleidingen staat.
Het voordeel dat je met diecastmodellen hebt, is dat je deze net zo vaak in de afbijt kan gooien als dat je zelf wilt.
Dat hoef je met een kunstof model echt niet te proberen.

Jaaa, daar is Kermit :)

Effe samen vatten :

- origineel rood => afbijt
- grijs metallic => afbijt
- rood metallic => afbijt
- groen + zwart => afbijt
- opnieuw groen + zwart => prachtig !

Je bent absoluut een volhouder John, mooi voorbeeld dat de aanhouder altijd wint ^^

Je bent er nog één vergeten Pascal, origineel was hij rood, dus die heb ik er even bij gezet.
Trouwens nog bedankt voor het meedenken over het probleem van de mallen.
Ben achteraf toch eigenwijs met mijn eigen idee doorgegaan met het maskingtape, maar toch, alle hulp is welkom. :)

Hij staat nu ondertussen zo'n anderhalve week in de lak (de groene nog langer).
Ik denk dat ik het dit weekend maar eens ga proberen om de decals te gaan plaatsen.
Dan gaan we pas echt zien of alle moeite niet voor niets is geweest.
 
Weer een echte "John" productie: ruzie met verf, decals, stof en nog veel meer....maar een eindresultaat!!! Verras ons weer John!
 
Vandaag eens begonnen met de decals voor de GT2.
Deze decals zijn van een vreemd soort materiaal.
Ik heb zo in het verleden al heel wat decals weggewerkt, maar dit soort spul ben ik nog nooit tegengekomen.
Maar goed, we plakken die handel er gewoon tegenaan en zien wel wat er van komt, ha, ha!! ;)

Deze decals kun je verwerken zonder diverse softeners, alleen met water.
En warempel, ze worden zacht en goed te verwerken in allerlei hoeken, gaten en bochten.
Hier alvast een paar fotootjes van het begin:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Ik heb eerst de deur weer moeten monteren, omdat de decal de komplete zijkant besloeg.
Ondanks dat de zijkant een flinke lap was, ging hij er toch redelijk vlot op.
Hier en daar een beetje smokkelen doordat ik de mallen iets veranderd had, maar voor de rest ging het vrij goed.
Alleen de zwarte vlakken in de decals zal ik moeten bijwerken, door het wrijven met een wattenstaafje ging op sommige plekken de zwarte inkt er vanaf. :(


attachment.jpg

attachment.jpg


Tot nu toe ben ik niet ontevreden, ondanks de lichte plekken in het zwart.
Maar met een beetje geduld moet dit toch tot een goed einde gebracht kunnen worden. (hoop ik) :)
 
WOW, met de decals erop ziet het er heel speciaal uit. Vooral het goud vind ik heel mooi overkomen.

Kan je de decals niet met een natte kwast wrijven ipv van met een wattenstaafje ?
 
Ziet er zeker mooi uit, een heel ander gezicht.
 
WOW, wat een pracht van een model John.
Na al de tegenslagen met de verf, ziet het er tot nu toe schitterend uit.
Mijn aandacht heb je alleszins weer getrokken, dus ik blijf met plezier volgen.

Mark
 
hoe doe je het toch altijd prachtig werk .
soetkin
 
@Pascal: Dat is geen goud wat daar allemaal blinkt.
Het is een soort zilveren striping en ook het dak wordt helemaal zilver.
In plaats van een natte kwast gebruik ik een nat wattenstaafje, kun iets beter druk uitoefenen.

@Debart: Dit geeft zeker een heel ander gezicht.
In het begin zie je alleen die vreemde kleuropbouw, maar met de decals erop snap je waarom.

@Soetkin: Met vallen en opstaan!! :laugh:
Voordat je een keer resultaat hebt, gaat er ook vaak iets mis. (zie boven)
 
Wel John, dat is nu eens een mooi voorbeeld van doorzettingsvermogen.......grinning-smiley-043.gif
Ziet er nu al schitterend uit !
 
We hebben gisteren maar weer eens een paar lappen decals geplaatst.
Vooral de achterkant was een heel lastig klusje, maar zit er redelijk op.
Moet nog wel bijgewerkt worden, stukjes wegsnijden en hier en daar wat bijschilderen.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


De grootste stukken zitten er nu op, alleen wat kleinere moet nog aangebracht worden.
En natuurlijk nog diverse gaten en panellines e.d. opensnijden en bijwerken.
Al met al best een hoop werk, waarbij je veel geduld moet hebben en geen haast.
Ondanks dat dit een vreemd soort decal is, is het wel goed te verwerken en alles nog steeds zonder softeners.
 
Schitterend werkje weer John! Het is fascinerend om te zien dat de losse delen (mallen,spuitwerk en decals) een heel mooi geheel gaan uitmaken. De makers van de set hebben een heel mooi karwei afgeleverd.....en jij natuurlijk ook:laugh:
 
Hij gaat er hoe langer hoe beter uitzien John.
Het lijkt me wel niet het gemakkelijkste (decal)schema om aan te brengen, maar je doet er schitterend werk mee.
Petje af.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan