Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 458 Italia GT2 / ESMracing / Tequila Patron [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ziet er al lekker strak uit.
 
Mooi John, een hele mooie strakke is dit ....je hebt weer een plaatje aan de verzameling toegevoegd!
 
ik vind het in ieder geval er goed uit zien
 
Schitterend John. Persoonlijk vind ik die met de groene zonneband meer uitstraling hebben...
Prachtige toevoeging aan de collectie.

Mark
 
Hoi John,

Het ziet er echt glad uit, prachtig.
 
Probleempje!!!!!
Via de achterban (lees: diverse leden van twee forums) besloten om het zonnescherm en de spiegels groen te maken.
Alleen de voorruit werkte niet mee. De zwarte verf van de omranding van de ruit begon te werken met de groene lak.
Op zich nog geen probleem, groene verf eraf gehaald en geprobeert de boel schoon te krijgen met wasbenzine.
En daar kan een ruitje niet tegen, dit heb ik i.i.g. nog nooit meegemaakt, de barsten sprongen er spontaan in.
Gelukkig niet ver genoeg, maar toch een probleem.


attachment.jpg


Om dit allemaal weg te werken, heb ik bedacht om een zonnescherm te maken van zelfklevend plasticfolie.
Een stuk hiervan groen gespoten, een schermpje uitgeknipt en een decal erop geplakt.


attachment.jpg


Het schermpje daarna in de blanke lak gespoten en maar afwachten wat hiervan terecht komt.
Dit alles heb ik vrij snel achter elkaar gedaan, omdat ik denk, dat de lak op deze manier redelijk soepel en handelbaar blijft.


attachment.jpg


Het is allemaal een probeersel, maar tot nu toe lukt dit redelijk.
Waarschijnlijk doe ik hem nog één keertje voorzichtig opschuren en een tweede laag blanke lak erop.
En dan snel op de voorruit plaatsen, zolang de lak nog soepel is.
Over een paar dagen weten we of het gelukt is.
 
Sluit ik mij helemaal bij aan Ton.
Mooi opgelost John.
Ben ook benieuwd naar het resultaat.

Mark
 
Ik denk dat ik het probleempje heb opgelost. :)
Na een voorzichtige scheurbeurt, heb ik er nog twee flinke lagen blanke lak erop gespoten.
Alles één dag laten drogen en toen op de voorruit geplaatst.
Het ging eigenlijk gemakkelijker dan ik vooraf had gedacht.
Aan de bovenkant iets moeten bijknippen, maar voor de rest paste hij prima.
(Doordat de voorruit nu ligt, lijkt het alsof de decal rond loopt, maar zit in werkelijkheid recht)


attachment.jpg


Misschien dat ik hem zelfs nog ga polijsten, maar daar moet ik nog een paar nachtjes over slapen, ha, ha!! ;)

Nu we het toch over polijsten hebben, ik heb besloten om toch de body te gaan polijsten.
Door de ruwe decals zaten er nog steeds putjes in de deuren, vond ik niks.
Dus toch begonnen, wanneer je "a" zegt, moet je ook "b" zeggen.
Ondertussen al een paar onderdelen gedaan en ik moet zeggen, hier heb ik geen spijt van.


attachment.jpg


'T is wel weer wat extra werk, maar uiteindelijk telt alleen het eindresultaat, toch?
En zo modderen we rustig verder. ;)
 
hij blinkt gelijk een spiegel

mooi opgelost ,die ruit
 
John,

De ruit heb je mooi opgelost en de body blinkt mooi.
 
Ik zou de 'sticker" niet polijsten: naar mijn gevoel zie je dan geen verschil met het dak en de "sticker" en wordt optisch de ruit verkleind. ....of zit ik nou te zeuren .....:P
 
Modderen noem je dat John :wacko::wacko::huh: ? Wou dat ik ook zo kon modderen dan :8:D.
Jongens toch, vind dit echt wel een pracht resultaat.
Blinkt als de spreekwoordelijke kale knikker.
Mooi resultaat tot nu toe. Ben benieuwd naar de eindafwerking.

Mark
 
Ziet er prachtig uit na het polijsten John. Over de sticker heb ik dezelfde mening als Ton.
 
Bedankt mannen en ik ben zelf ook weer blij dat ik het aangedurft heb om te gaan polijsten.
Het wil er n.m.l. niet altijd beter op worden al dat gepruts aan de lak.

Foei Ton, om een decal in de modelbouw "sticker" te noemen, dat wordt je meestal niet in dank afgenomen. :@
I.i.g. niet op een bepaald forum waar wij vroeger nog wel eens een modelletje in elkaar freubelden. ;)
Tussen de ruit en de dakrand zit iets ruimte zodat je toch wel het verschil ziet.
Maar waarschijnlijk doe ik het toch maar niet, ben veel te bang dat de scheur in de ruit verder trekt.
En ach, wat dat zeuren betreft, dat valt wel mee. (alleen ouwe mensen zeuren, toch? :laugh:)

En Mark, met modderen bedoel ik soms ook wel eens uitproberen, experimenteren.
Zo ook nu, momenteel polijst ik met wattenschijfjes van de Hema.
Dus ik begin eerst met de novus-polijstpads en daarna verder met commandant 3.
Als laatste gebruik ik Turtle Wax. Wattenschijfjes geven bijna geen krasjes meer af t.o.v. poetsdoeken.
En zo kom ik steeds dichter bij de mooie gepolijste lakken van b.v. BBR en MR.
 
alleen ouwe mensen zeuren, toch?

Daar laat ik een "decal" van maken, dan kan je die op iedere Ferrari van je plakken bijvoorbeeld zo...........

IMG_8204Kopie.jpg

....kan je je er al een beetje op voorbereiden :laugh: :laugh::laugh::laugh:

Boodschap begrepen John!
:P
 
Ja, ik had het ook begrepen hoor John, dat modderen van je. Toch bedankt voor de verduidelijking.
Vind het alleen jammer dat mensen soms zo hun eigen kunnen (kunsten) "afbreken".
Maar zoals wel vaker op fora is dat nu éénmaal het verschil tussen een geschreven en een gesproken woord.

Mark

P.S. Ik blijf 'm "schitterend" vinden en dat kan er alleen nog maar op verbeteren...
 
@Mark: Je moet het allemaal niet zo serieus opvatten, hoor!!
We zijn met onze hobby bezig omdat we dat leuk vinden en proberen dat soms te omlijsten met een lolletje.
Kijk maar naar die ouwe zeurkous hierboven! ;) :laugh:

....kan je je er al een beetje op voorbereiden :laugh: :laugh::laugh::laugh:

@Ton: Nou, voor mij komt dat al sneller dan ik zelf wil, eind van het jaar wordt ik ook al 60!! :( :(
 
Nee John het zo serieus opvatten doe ik niet hoor.
Heb ondertussen ook de nodige ervaring, zodat ik weet hoe te relativeren...
Had het helemaal gesnapt hoor. Maar goed dat we er zo nu en dan een lolletje kunnen tegenaan gooien, zonder beschadigingen wel te verstaan :laugh::laugh::laugh::laugh:
Nu terug on-topic en aandachtig blijven volgen en genieten...

Mark
 
Dag John,

Wat een kwaliteit laat je weer zien, prachtig.

Groet, Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan