Hoofdsponsor

1/24 ferrari 458 italia [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
oke om te beginnen dacht ik dat 3 lagjes vernis genoeg was blijkt nu dat ik daar dik naast zat :huh: dit zal ik de volgende keer dus zeker aanpassen en met het polijsten bedoelde ik na het schuren heb ik met een produkt zoals Novus-polijst( ik heb het met w5 carcare auto polish gedaan) ingevreven en dan gewaxt

maar het grooste probleem zal dan waarschijnlijk in het te weinig vernissen zitten denk ik ??
is 2 lagen primer en 3lagen lak dan ook genoeg of moeten er daar ook meer op ?
 
Primer en lak is genoeg.
Het is de vernis die dik genoeg moet zijn om hem goed te kunnen polijsten.
 
ha oke bedankt mannen dat hebben we weer bij geleerd :)
 
ik heb voor de eerste keer mijn ramen afgeplakt en gespoten. het is niet echt super gelukt om eerlijk te zijn ik heb het 1 laagje gegeven en dat is blijkbaar niet genoeg er had nog een laagje bij gemogen want hier en daar is het nog een beetje doorzichtig .ik heb ze ontvet voor ik er aan begonnen ben dus ik denk niet dat dit het probleem is, ook moet ik op zoek naar een donkerder potlood zodat ik een beter zicht heb waar ik moet afsnijden zodat het mooier en beter is afgesneden. in ieder geval hebben we hier wel weer wat van geleerd en dat is het voornaamste

hier zijn de foto's

01012.jpg

b20.jpg
 
Hoi Nico,

Op de foto ziet het er best goed uit, ga je het opnieuw afplakken en spuiten?
 
ze zijn al terug aan het drogen was nu wel gemakkelijker om aftesnijden was redelijk duidelijk waar ik moest snijden nu :)
 
mijn ferrari is klaar :)
ik heb weer één en ander bijgeleerdt en het eind resultaat is niet slecht (denk ik toch)dus wat kan je nog meer willen . ik heb het gevoel dat ik bij elke auto die ik al heb gemaakt wel iets heb bijgeleerd en dat elke auto die ik maak er beter uitbegint te zien en dat is toch leuk nie :)

hier zijn in ieder geval de foto's

c14.jpg

c7.jpg

c6.jpg

c5.jpg

c8.jpg

c12.jpg

c13.jpg

voila da is hem
voor opmerkingen of verbeteringen en zo laat het maar weten he
 
Mooie wagen geworden.
 
Dat kleurtje staat wel goed. Ik had het absoluut niet verwacht.

Enige puntje van kritiek:
De verf lijkt een sinaasappelhuidje te hebben (lichtjes) en slaat wat dof uit.
Misschien de volgende keer polijsten?
 
wel hier heb ik een foutje gemaakt in die zin ik heb hem gepolijst maar had blijkbaar te weinig vernis lagen gelegd (dacht dat 3 genoeg was blijkbaar moest dit 10+ zijn ) en ik begon door de lak te zitten dus daarom ben ik niet verder gegaan met het schuurpapier iets dat ik weer heb bijgeleerd en zal aan passen bij de volgend he
 
Polijsten bij mij:
Normaal 3 tot 4 lagen verf.
Daarna 10+ lagen vernis.
 
De ferrari ziet er prachtig uit nico, mag zeker gezien worden.Applaus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan