Hoofdsponsor

1/24 ferrari 458 italia [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
pascal ik heb nog geen foto's geplaats omdat ik nog niet zo veel kunnen doen heb, ik heb eerst wat aan het uitproberen geweest voor het interieur met het interieurvlokken en de houtlijm en met die wash om een nog beter resultaat te kunnen krijgen, alle hopelijk toch he ;)

in ieder geval heb ik wel al een paar foto's van de body en sommige onderdelen die al een laagje gekregen hebben

de body heeft nu 2 lagen primer 3lage lak en 1 laagje vernis dus nog 1-2 laagjes vernis te gaan

b5.jpg

b6.jpg

het interieur dat zijn eerste laagje heeft gekregen

b8.jpg

en de wielkasten zijn ook al gedaan voorde eerste keer

b9.jpg
 
Ik probeer mijn decals altijd te sealen onder een laag vernis.
Zo gaan ze altijd mooi blijven zitten, niet verouderen (barsten of verkleuren na verloop van tijd, en kan je je model, eens het een poos in de kast heeft gestaan en een laag stof verzameld heeft, met een gerust hart eens afstoffen met een vochtige doek.

Lekker fel kleurtje trouwens, al lijkt het me meer iets voor een Lamborghini.
Misschien enkele zwarte of carbon accenten toevoegen om het groen te doorbreken?
Ik denk dan aan een two tone met zwart dak of zoiets...
 
mja misschien wel b-art zeker geen slecht gedacht langs de andere kant hij bestaat in dit kleur (heb ergens een foto op mijn laptop ) tis daarom dat ik hem in dit kleur gezet heb (nadat ik mijn vrouw had laten kiesen uit nog drie andere kleuren :) )
 
Schilderwerk ziet er strak uit, hier en daar een beetje "orange-peel", of komt dat door de foto's ? Nog een paar lagen vernis, goed laten uitharden (ik heb de vernis op mijn F430 bijna een maand laten uitharden) en dan kan het polijsten beginnen.
 
dat orange-peel komt door de foto hoor pascal
dat polijst ik heb eigenlijk geen flauw idee wat je daar mee bedoelt om eerlijk te zijn dacht eerst dat dit een laaste schuurbeurt was voor de laaste laklaag maar denk dat ik er dik naast zit:$
 
Hier is een how-to over polijsten :


Ik gebruik een Novus-polijst set en Turtle Wax.
 
bedankt pascal heb hem al eens bekeken ga dat morgen nog eens doen heb niet zo veel tijd meer nu
maar om eerlijk te zijn heb ik toch wat schrik dat ik er mijn body me ga verprutsen:worried: in ieder geval ga ik morgen al eens kijken op internet om het materiaal te bestellen
 
hey heb effe een kleine update de motor is geverfd en in elkaar gezet

alle stukjes geverfd
044.jpg

en in elkaar gezet

047.jpg

045.jpg

046.jpg
 
Mooie auto en netjes gespoten, niet echt mijn kleur, maar ieder zijn meug, nietwaar? ;)
Blokje begint er ook goed uit te zien, alleen wordt het nog mooier, wanneer je overal de gietnaden er vanaf schuurd.
Zoals b.v. op de uitlaten, dat staat wat netter en afgewerkt. ^^
 
john daar heb je 100% gelijk in, weer iets waar ik ga op letten bij de volgende zo gaan we er nog komen ze :)
 
de velgjes zijn ook al klaar :)

voor:

043.jpg

en achter:

006.jpg
 
ok voor ik aan mijn body begin wil ik toch even overlopen of ik het wel goed heb voor ik mijn body naar de knoppen help want heb dit nog niet gedaan en voel me niet echt zeker

dus stap voor stap
1 met schuurpapier van korrel 4000 tot korel 12000 en met water met afwasmiddel inde auto zachtjes schuren ( moet dit veel of weinig afwas middel zijn)
2 de body afwassen
3 daar na met een doek de novus polisch met ronddraaiende beweging inwrijven
4 de body terug afwassen
5 laaste stap de auto met de wax inwrijven

en dat zou hetmoeten zijn als ik het goed heb :D
 
Als ik het goed begrijp wil jij dus de body al polishen vooralleer het gespoten is ??? Neen hoor gewoon ervoor zorgen dat alle eventuele moldlines netjes weggewreven zijn, primen, spuiten, wrijven, spuiten, wrijven, spuiten, wrijven, lakken, wrijven, lakken, wrijven, lakken, wrijven, lakken, wijven, lakken, polijsten, polijsten, polijsten ...
 
euh denk dat je een beetje mis bent dancooper body heeft al 2 lagen primer 3lagen lak en 3 lagen vernis gekregen :)
 
hey

ik heb eindelijk mijn interieur kunnen afwerken :$
hier zijn de foto's

b10.jpg

b11.jpg

b16.jpg

b15.jpg

b12.jpg
 
Misschien een tip hoe ik mijn flocking powder gebruik.

1/ waar het poeder moet komen, een "natte" laag verf neerleggen, waarvan de kleur in de buurt van de flockingpowder komt.
2/ in de natte verf strooi je je flocking powder en drukt dat wat aan zodat het goed kleeft in de verf
3/ na het drogen draai je het object ondersteboven en kun je het teveel aan poeder er gewoon aftikken.
 
bedankt exserco ga git de volgende keer zeker proberen

ik heb het nu geprobeerdt met een mengsel van houtlijm en water maar inderdaad hier en daar viel er een stukje af gelukkig op plaatsen waar je het niet ziet
ik heb ook niet het standaard materiaal gebtruikt voor de flocking power omdat ze dat bij ons in de modelbouw winkel blijkbaar nog nooit van hebben gehoord dus heb ik iets moeten nemen dat er wat op gelijkte dit wou dus zeggen dat ik het ook nog in de geweste kleur moest spuiten wat ook niet echt ideaal ging op het mengsel van houtlijm en water :(
 
Google eens op flocking powder, dan zul je wel op internet de winkels vinden.
De normale winkels bij ons, hebben dit niet op stock.
 
wel ik heb voor de eerste keer mijn body gepolijst en gewaxt al hoewel dat hij nu meer blinkt en mooier uit ziet is er toch wat verkeerd gegaan op sommige plaatsen heb ik door mijn verf gezeten wel niet al te erg maar toch ik heb niet echt gedrukt op mijn schuur papier maar moet toch ergens iets verkeer gedaan hebben,ik ben begonnen met 3200,4000,6000,8000,12000 dan gepolijst en gewaxt ik heb de plekjes kunnen bij werken en het valt niet echt op (op foto blijkbaar wel :() maar het is natuurlijk niet de bedoeleing hé. ik heb het wel nat gedaan zou het hier aan kunnen liggen ??

hier zijn de foto's

b17.jpg

b18.jpg
 
wel ik heb voor de eerste keer mijn body gepolijst en gewaxt al hoewel dat hij nu meer blinkt en mooier uit ziet is er toch wat verkeerd gegaan op sommige plaatsen heb ik door mijn verf gezeten wel niet al te erg maar toch ik heb niet echt gedrukt op mijn schuur papier maar moet toch ergens iets verkeer gedaan hebben,ik ben begonnen met 3200,4000,6000,8000,12000 dan gepolijst en gewaxt ik heb de plekjes kunnen bij werken en het valt niet echt op (op foto blijkbaar wel :() maar het is natuurlijk niet de bedoeleing hé. ik heb het wel nat gedaan zou het hier aan kunnen liggen ??

hier zijn de foto's

http://i1163.photobucket.com/albums/q560/Nico_Vermorgen/b17.jpg

http://i1163.photobucket.com/albums/q560/Nico_Vermorgen/b18.jpg

Nico,

Je hebt door je verf geschuurd?
Hoeveel lagen vernis heb je erop gezet?
Ik spuit er meestal 10+ op.
Ik schuur ook in de volgorde: 2000 - 3200 - 4000 - 6000 - 8000 - 12000
En dan schrijf je: "dan gepolijst".... wat heb je dan gedaan, want schuren in die volgorde met deze fijne korrels is polijsten.
Waxen kun je idd achteraf nog doen
Met die fijne korrels MOET je nat schuren.
Maar je foto's vind ik niet 100% duidelijk. kun je iets betere detail-pics nemen van je verflaag?
Ik dacht nog wat sinaassappelhuid te zien, maar kan gezichtsbedrog zijn.
En het is de ervaring die je het resultaat geeft.
Dus niet opgeven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan