Hoofdsponsor

1/24 ferrari 458 italia [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

nicob12

Well-known member
Registered
Lid geworden
22 mrt 2012
Berichten
484
hey

nu mijn porsche afgewerkt in de kast staat heb ik een nieuw bouwdoosje open getrokken deze keer wordt het de ferrari 458 italia.:laugh:
heb deze meegebracht van de kmk scale world beurs
mijn eerste ferrari laat ons hopen dat hij de ferrari klasse uitstraald als he klaar is 8)

hier de foto van de doos

0101.jpg

wat materiaaltjes en kleurtjes (vrouw heeft de kleur gekozen dus tis een fel kleurtje :D)

0103.jpg

en de inhoud van de doos

01015.jpg

01014.jpg

01016.jpg

01012.jpg

en dit is mijn voorbeeld

buitenkant

3934107_zps2a4777e3.jpg

en binnenkant

it-stock-leverbaar-zwart-solid-benzine_zpse2ab95c4.jpg

ik zou graag mijn vloer bekleden met vilt willen bekleden in plaats van te verven maar heb al in verschillende winkels in de buurt geweest maar is blijkbaar nergens te vinden als iemand een tip moest hebben waar ik dit zou kunnen bestellen dat zou super zijn :D
 
zou dit de goeie vilt zijn deze is te krijgen bij de pippoos??

https://secure.hobbyhandboek.nl/categorie.asp?PageNum=4&cat=C1&subcat=C21

hugemikus: ik hoop ook dat het een mooi wordt, aan de kleur zal het in ieder geval nie liggen he;)

Om vloerbekleding na te bootsen op schaal 1/24 wordt er meestal gebruik gemaakt van zogenaamde "interieurvlokken", "flocking powder" of "flocking material".
Verkrijgbaar in meerdere kleuren, bij de betere online shop zoals bv. Domino http://www.domino.be/main.php?action=zoekensimpel

*Aanbrengen doe ik d.m.v. een beetje houtlijm verdund met water.
*Hiermee smeer je de delen in die je wil bedekken met de vlokken.
*Vervolgens strooi je de vlokken erover. Ikzelf gebruik daarvoor een heel fijne, kleine zeef.
*Even aandrukken met een wattenstaafje, ook wel oorstokje genoemd
*Het onderdeel voorzichtig afkloppen op een blad papier om het overtollige materiaal terug op te vangen. Dit kan je weer hergebruiken.

Succes ermee!
 
Veel plezier met deze.
 
bart: bedankt voor de info had hier ook al eens iets van gezien maar wist totaal niet hoe ik het moest gebruiken nu dus wel :D dus super bedankt, morgen eens gaan kijken in de modelbouwwinkel in de buurt.
maar heb de vilt nog altijd nodig lol ik zou graag eens proberen om matjes te maken zoals wet sellery gedaan heeft bij zijn ferrari die vindt ik echt super :)
 
Succes met de bouw alvast,mooie bolide :)
 
Da's (zacht uitgedrukt) wel een héél felle kleur hé ? Doet mij aan Kermit denken. Niet meteen mijn ding, maar gelukkig zijn er even veel smaken als dat er mensen zijn.
Het vilt dat ik gebruik is zelfklevend (plakvilt), is in Nederland makkelijk te vinden. Helaas versturen verschillende nederlandse webshops niet naar België.
Ik bestel bij Hobbyhuis.nl, en laat het door één van onze nederlandse collega's meebrengen.
Veel plezier en succes.
 
hey

effe een vraagje weet er iemand hoe het zit met de verhouding voor het verdunnen van de houtlijm met water
 
hey

effe een vraagje weet er iemand hoe het zit met de verhouding voor het verdunnen van de houtlijm met water

Dat mag gaan tot een verhouding van 1 lijm/3 water.
En zelfs nog dunner.
Gewoon even uittesten.
 
b-art : spijtig genoeg blijkt de link niet te werken ik kom altijd op netwerk fout uit geprobeerdt met firfox en internet explorer
 
Ik heb hier nog een ganse rol zwart kleefvilt liggen.
Mijn vrouw heeft dit jaaaaaren geleden ooit verkocht in haar winkel.
De kleur is zwart. Ik wil je eventueel wel een stuk bezorgen...maar ikzelf heb betere ervaringen met de "flocking" methode...

Mvg
 
ik ga die flocking methode eens proberen heb al matriaal besteld bij domino :)

das wel raar met die link zit op mijn laptop op het moment en lukt ook nie :(

modelbouwerke: bedankt ik zal het deze week eens testen ben gisteren al de lijm geweest dus
 
Laatst bewerkt:
hey

effe een vraagje mijn body heeft nu 2 lagen primer gekregen en 3 lagen lak wat is nu het beste eerst mijn decals hangen en dan vernissen of eerst vernisssen en dan decals hangen of eerst laag vernis dan decals en dan terug een laag vernis

gtz nico
 
Die drie lagen lak, is dat glansvernis?
Zorg dat de ondergrond voor je decals glansvernis is.
Een blinkende lak zorgt voor een betere hechting dan een matte lak.
En eens je decals aangebracht nog een laag of twee glansvernis ter bescherming en afwerking van je decals en model.
 
Ik vermoed dat het maar een paar kleine decals zijn (Ferrari logo's en dergelijke), hiervoor is het niet nodig om er eerst een vernis op de lak te spuiten. Maar plaats eens wat foto's van de vorderingen, een bouwverslag zonder foto's is als een boek zonder tekst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan