Hoofdsponsor

1/48 "F-16CJ Block 50" "Tamiya" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spuit jij vernis met Airbrush of met spuitbus?

Airbrush, ik verdun ze dan wel vrij stevig zodat ik steeds met zeer dunne laagjes werk. Model beetje schuin zodat ik de natte laag goe zie blinken.

Mooie update trouwens, ziet er zeer mooi uit.
 
Hey, :)

Indd, ziet er indrukwekkend uit, zeer mooi met al die decals, het maakt het af.:wub:
Prachtig werk man. ;)
 
Het zal eens tijd worden dat ik deze in de wash zet, zal wel lang genoeg gedroogd hebben zeker :)
Bijna 6 maand geleden, staat nog altijd in de droogkast :)
Vanavond of morgen eens verder doen.
 
Begonnen met de wash om de panel lines beter tot zijn recht te doen komen.
Hier al enkele foto's van de start.

Hier nog een close up zonder de wash
IMG_8318.png

Dan de fuel tanks al eentje bijna gedaan, de andere in de wash.
IMG_8319.png

En ook de andere raketten bezig, de amraams en sidewinders.
IMG_8320.png
 
Het is me opgevallen dat het redelijk veel werk is en gevaarlijk om het overtollige wash er terug af te vegen, je hapert redelijk snel aan een pitot buis of anders uitsteeksels, nu ga ik proberen met een pin wash, dus alleen in de panel lines proberen de vloeistof te doen vloeien, foto's volgen, en natuurlijk zal er altijd een beetje naast zijn, maar zal proberen om dit tot het minimum te beperken.
 
mooi die wash laag , het haalt een hoop details op
 
Er begint meer leven in te komen in deze viper.

Mark
 
Nog een beetje verder gedaan met de panel line's
Wel groot verschil als je de vorige foto's bekijkt, er kan al een deel doorgaan als weathering ook :)

IMG_8327.png


IMG_8330.png


IMG_8329.png


IMG_8328.png

Dan heb ik de raketten en de fuel tanks er eens opgezet, nog niet gelijmd omdat ik nog aan de gang ga met het weatheren van het geheel, alleen nog eens een beetje rondneuzen op het forum en het WWW om tips en tricks voor het mooie weatheren van deze viper :)

dryfit.png


IMG_8332.png


Zo, tot de volgende.
 
Juist het volledig model in de sols plus gezet, en morgen nog beetje verweren.
Dan nog de fuel tanks en raketten er op, een paar laagjes matte vernis er op en zou klaar moeten zijn :)
 
en hoe bevalt de sol plus nu?

Die bevalt me redelijk goed momenteel, spuit lekker, is beter dan met de borstel, die leg je te dik :)
Morgen eens op het echte werk weatheren, en dan zien wat het resultaat heeft, foto's volgen, ik ben dus een sols plus man vanaf nu ;)
 
Na het laagje sols plus een beetje zitten kliederen met jawel, olie verf verdund met white spirit :)
Ik wil dit dus ook eens testen, en aangezien het op sols plus kan, gelijk een laagje aangebracht op mijn F-16
Ik heb een beetje zwart en beetje bruin samen vermengt met white spirit en zo aangebracht op de Jet.
Hier de foto's, als het droog is zal ik nog bijwerken waar ik kan :) nu ziet het er teveel uit, laat jullie meningen en tips maar komen, ik kan ze gebruiken.

IMG_8333.png


IMG_8336.png


IMG_8340.png


IMG_8337.png


IMG_8335.png


IMG_8334.png


Zo, dit waren ze.
 
Mag ik eens vragen Dirk...die sols plus word deze zuiver zonder te verdunnen aangebracht?? en wat is het doel eigenlijk want dat weet ik eigenlijk niet!
Je werk is wel echt schitterend man.Patje.
 
Laatst bewerkt:
Als het droog is.... niet volledig laten drogen hé. Je moet het er teveel nog vanaf krijgen.

Best is dat te doen in de vliegrichting... dus van voor naar achter en niet in willekeurige richting.
 
Mag ik eens vragen Dirk...die sols plus word deze zuiver zonder te verdunnen aangebracht?? en wat is het doel eigenlijk want dat weet ik eigenlijk niet!
Je werk is wel echt schitterend man.Patje.

Sol plus vervangt eigenlijk de glanzende vernis die nodig is om je decals te kunnen aanbrengen. Dat gaat immers makkelijker op een glad opp.
en het is ook een keiharde basis om nadien te gaan verweren. Na de gehele wash en weathering procedure kan er dan naargelang het onderwerp worden vernist naargelang het onderwerp. Vliegtuigen bijvb best met satiné. Want deze zijn nooit geheel mat.
 
@ Patje:
die sols plus kan je inderdaad onverdund aanbrengen en het doel is om een beschermlaag te leggen, een soort vernis laag, maar deze is zeer snel droog en zeer makkelijk te leggen, kun je met borstel en met airbrush aanbrengen, wel alles goed uit kuisen nadien, je airbrush het beste met een soort ruiten ontvetter.

@Pastis:
inderdaad met de richting mee, de luchtstroom zorgt voor deze verwering dan, ik heb er al een deel afgedaan, als het droog is terug een laagje sols plus en misschien nog wat bij verweren, donkerdere plaatsen, wat denken jullie?
 
Dank je mannen voor de schitterende uitleg;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan