Hoofdsponsor

1/48 "F-16CJ Block 50" "Tamiya" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Update
Een paar decals geplaatst op het landingsgestel, zal deze middag verder doen al zou het kunnen dat hij terug in de droger gaat deze namiddag na het euvel die ik heb tegen gekomen, op de 2de foto te zien, lijm of iets op mijn vliegtuig terecht gekomen en geen enkel idee hoe dit daar is gekomen, dus afkuisen, beetje schuren en spuiten maar :(.

IMG_7075.png


IMG_7076.png
 
hm das wel minder van die lijmspatten, hopelijk niet te veel werk om dit euvel te verhelpen.
Ik merkte wel iets op, namelijk dat je de banden glimmend zijn.. zou het eventueel niet realistischer zijn om deze en matte kleur te geven? of komt dit nog?
 
Die glimmende banden gaan inderdaad nog weg hoor, doe ik om dat het beter is voor de verwering, eerst in de vernis, nadien als de Decals en de verwering er op zit, matte vernis erover ;)
 
Dirk,ik doe na de decals meestal vernis voor het verweren.
Op deze manier zijn de decals al beschermd.

Mark
 
Heb het een beetje bijgewerkt, je ziet het nog een beetje maar met de verwering zal dat wel minder worden.
 
Hop en verder naar de volgende decals.
Ziet er al goed uit.

Mark
 
Hop en verder naar de volgende decals.
Ziet er al goed uit.

Mark

Ja inderdaad verder naar de volgende, de ene kant is gedaan, straks de andere kant, dus vanavond zou deze gedecald moeten zijn, en dan morgen avond in de blanke lak terug, of zou dat te vroeg zijn?
 
Normaal kan dat geen probleem geven.
Meestal zit er bij mij ook 24 uur tussen het decallen en de vernis(hangt er vanaf hoeveel decal werk)

Mark
 
Bedankt voor reactie Mark, dus zal ik sebiet verder doen en dan morgen avond blanke lak, een laagje of 2, juist om de wash te kunnen aanbrengen ;)
 
Ik weet niet op welke basis je wash is.
Ik verdun gewoonlijk olie verf en dan is het belangrij dat je met een paar lagen werkt.
Daarna zeker 1 dag goed laten uitharden.

Mark
 
Ik weet niet op welke basis je wash is.
Ik verdun gewoonlijk olie verf en dan is het belangrij dat je met een paar lagen werkt.
Daarna zeker 1 dag goed laten uitharden.

Mark

Ik werk met plakaatverf, goed mengen met water en een druppel Dreft ( sorry voor de reclame :) ) en aanbrengen, dan lichtjes laten drogen en met een watte staafje terug wegnemen waar moet, ook voor de verwering en de panelines dus.
 
Ik werk met plakaatverf, goed mengen met water en een druppel Dreft ( sorry voor de reclame :) ) en aanbrengen, dan lichtjes laten drogen en met een watte staafje terug wegnemen waar moet, ook voor de verwering en de panelines dus.
Aha, zo doe ik het ook. Werkt altijd prima zo'n sludge. ;)


Mooi werk Dirk.
Dit model wordt er eentje om te stelen.
Klasse!



Droop
 
Zo, dan het vervolg van het decal kleven.
Volledig klaar met decals kleven nu, je zal foto's te zien krijgen van de voortgang en van de decals bewerkt met Sol.
Je zal goed de rimpels zien, hopelijk gaan ze er allemaal terug uit na droging ;)

IMG_7092.png


IMG_7093.png


IMG_7094.png


IMG_7091.png


Dan met de sol bewerkt, en de rimpels goed zichtbaar.
IMG_7095.png


IMG_7096.png


IMG_7097.png


Tot zo deze update
Morgen in de blanke lak steken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan