Hoofdsponsor

1/35 Ehrhardt E-V/4 M1917 [wip]

Vandaag de knoop doorgehakt zoals ze het hier zeggen en alsnog het model in de primer gesmeten.

De reden dat dit zolang heeft geduurd is de plek waar gespoten word namelijk in de douche ruimte en ik kon me er niet aan an toe zetten om daar te gaan spuiten :(
Mijn hele hobby leven heb ik een aparte ruimte gehad voor het spuiten en bouwen en na de scheiding en verhuizing naar een kleinere woning was ik dus deze ruimte kwijt en dat is een groot gemis.

Dankzij een opmerking van Silenoz me vandaag een trap onder mijn kont gegeven en al de spuitspullen opgezocht en een plekje geïnstalleerd in de douche.
Het viel niet tegen maar blijf het een vreemde plek vinden, het voordeel is wel dat gelijk kan douchen na de werkzaamheden :)

Compressor in de gang
DSC_0685.jpg

De spuitruimte met warm en koud stromend water wat wil een mens nog meer :)
DSC_0686.jpg

En een zooitje onderdelen gespoten, niet mijn normale manier van werken want anders had alles wel ergens vast opgestaan in plaats van deze losse zooi maat moest profiteren van de positieve instelling om te spuiten ;)
DSC_0687.jpg
 
Blij om te zien dat je deze toch verder zal afwerken :)
 
Daar ben ik ook erg blij mee, want wat een apart en mooi model!
 
Ik ben ook blij dat ik door de zure appel heen heb gebeten want het is gewoon een wereld model.
 
Vandaag vroeg wakker dus ook vroeg de boodschappen in huis en dus.......... een start gemaakt met de binnenzijde.
De binnenzijde heeft een wash gekregen van van dijck brown oliverf, nu een paar dagen laten drogen en dan kunnen we weer verder met een drybrush en wat chipping en wat ..... :)

DSC_0691.jpg

DSC_0692.jpg

DSC_0693.jpg

DSC_0694.jpg
 
Goede keuze van 1) kleur ondergrond, 2) kleur verwering, 3) soort verwering en 4) verftype, vind ik. Indrukwekkend resultaat en zonde dat er uiteindelijk zo weinig van te zien zal zijn...
 
Ron...maatje ....ik ben heel blij...dat je toch doorgezet hebt....en je ziet het resultaat al zo :) ....je gedrevenheid ligt al direkt in je resultaten...dit is gewoon weer prachtig gedaan...maar ..maar ...waarom gebruik je olieverf...niet om dit in vraag te stellen maar gewoon om te weten of dit beter is...in techniek en uitzicht...
top man.... :8:8:8
groetjes
SWA
 
Roy, 5) zo weinig van te zien zal zijn. :)
Maar dat valt eigenlijk best wel mee hoor, hij heeft twee grote deuren en dan nog een aardig aantal luiken die open staan.
Wat wel weer jammer is dat de meeste kisten op de vloerplaat onder de stoeltjes verdwijnen dus daar blijf alleen een zijkantje van zichtbaar.

SWA ik ben er ook wel gelukkig mee dat ik ben door gegaan.
Om je niet vraag te beantwoorden :) Olieverf werkt gewoon beter dan bijvoorbeeld Acryl of Humbroll en is stukken goedkoper dan de kant en klare washes van de bekende merken en dat is ook weer mooi mee genomen.
 
@Ron: mooi zo, goed dat er toch nog het een en ander te zien zal zijn.

@Swa: olieverf kun je gebruiken als filter, als wash, als hulpmiddel voor mapping / rendering, als weergave van 'afdruipers', als weergave van stof... en zoals Ron zegt, het werkt erg goed. Ben je na een uur ontevreden, dan haal je het er gewoon af en begin je opnieuw. En alles kun je mengen en verdunnen op het model zelf. Olieverf is wellicht de meest onderschatte verweermethode in de modelbouw.
 
He Ron...dit vind ik nu eens een snel en zeer veruimend (niet)antwoord op mijn niet vraag...:P:P:P...bedankt voor de tip:):)
Roy...jij ook bedankt voor de toelichting ik heb nog nooit olieverf gebruikt voor deze technieken ....en in de toekomst ga ik dat zeker doen...top man:)
 
Ik moet toegeven een zeer mooi resultaat heb je hier bereikt welke kleuren heb je gebruikt ron ...
 
Danny ik heb van Dijk bruin gebruikt of op zijn Engels Vandyke brown en uiteraard nog bedankt.
 
Hey,

Ron, dit ziet er al een mooie weergave uit. :)
Natuurlijk spijtig dat je er wat minder van zult zien, maar weten dat het erin zit en geschilderd/verweerd/enz.. is maakt toch veel goed. Allez, zo voel ik het toch aan. ;)
Ik volg terug in stilte... :)
 
Afgelopen twee dagen me geamuseerd met de binnenzijde een boel werk voor zo`n toering car :)
Nu rest me nog ebkelen dingen nog een wash geven en hier en daar wat filters om de boel bij elkaar te trekken.

Even de kap erop gezet om te kijken wat je nog ziet van al dat gezwoeg , niet veel dus.

DSC_0710.jpg

DSC_0711.jpg

DSC_0712.jpg

DSC_0715.jpg

En nog wat werk wat gedaan moet worden en dat allemaal voor een binnenkantje :)
DSC_0716.jpg
 
Nog een geluk dat er niet veel zeteltjes in moeten :laugh:
Mooi werk hoor, ben benieuwd naar het beeld als alles gemonteerd is aan de binnenkant.
 
Hey,

Indd, het is veel werk en je ziet er misschien weinig van, maar weten dat het er zit is voor velen toch ook een voldoening.
En vergeet eens iets aan de binnenkant, onmiddellijk zal je oog erop vallen, ...... :)
Ron, ge zijt goed bezig man, ik steun je in je werk. ;)
 
Inderdaad Swaken als je wat vergeet dan blijft dat je achtervolgen :)


Nog een paar kleine dingetjes aanpassen en dan vind ik het wel genoeg met het interieur.

DSC_0722.jpg

DSC_0724.jpg

DSC_0726.jpg

DSC_0727.jpg

DSC_0729.jpg
 
Dat ziet er goed druk uit vanbinnen.
En dan nu de buitenkant...
 
Geslaagd zeg! Ach je maakt het toch ook voor types als ikzelf die met een zaklampje naar binnen gaan gluren.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan