Hoofdsponsor

1/250 Droogdok HMV voor Fuso (klaar)

ERVARING
Vanaf 2020 in papier
BOUWWIJZE
Bouwplaat met eigen 3d en lc
BOUWBUDGET
Niets
BOUWSTATUS
Afgerond
COMMENTAREN
Zeker
Mooi werk. Ik ben totaal niet thuis in de wereld van de papierbouw maar dit is wel impressionant.
 
Bij sommige foto's/delen zou ik zeggen, 'ik geloof niet dat dit papierbouw is'... Wat ik dus wil zeggen is 'gewoon werkelijk fantastisch gedaan'.
Was fijn om te volgen.
 
Jawadde , zeer impressionant project geworden , en zeggen dat dit papier is , ben zeer onder de indruk 👍🏻

Greetzzzz Modest.
 
Bedankt allemaal voor deze vriendelijke woorden. Mijn vervolgverhaal (het dok in een werfdiorama) gaat vervolgens weer door op het nvm forum (sectie papier scheepsbouw)
 
Laatst bewerkt:
Zie ….

Naschrift: U zult zelf moeten zoeken, want een url plaatsen naar een ander forum mag niet heb ik begrepen.
 
Laatst bewerkt:
Samenvattend hoe je dit forum naar het schijnt hebt ingezet:

- Je kreeg weinig respons op het NVM forum, waar geen papiersectie was en je telde er 3 papierbouwers.
- Je hebt toen je volgende bouwverslag op ons forum geplaatst, "benieuwd naar de levendigheid van dit forum". Hier kreeg je, getuige de posts in dit topic, best wat toeschouwers.
- Je postte alleen in je eigen topic, plus twee topics die al tijden stil lagen.
- Nu heeft het NVM forum blijkbaar wél een papiersectie en plaats je op ons forum -tegen de forumregels in- een link naar je bouwverslag aldaar, zonder zelfs maar de moeite te nemen het bouwverslag ook hier te plaatsen.

Ben ik de enige die dit een rare gang van zaken vindt? Erik, als je het zelf zo leest, ben ik benieuwd wat je er zelf van vindt. :) En dan vooral bezien in het licht van dit topic.

(Een laatste tip van mij dan nog: Hanburg schrijf je met een M.)
 
ongelooflijk , sta iedere x versteld wat men toch allemaal kan met papier he
fantastisch knap
 
Lees dit nu pas en moet Roy volledig gelijk geven .
Uw werk is van een zeer hoog gehalte maar !!!.
Bedankt allemaal voor deze vriendelijke woorden. Mijn vervolgverhaal (het hok in een werfdiorama gaat vervolgens weer door op het nvm forum (sectie papier scheepsbouw)

Mensen werken hard om dit forum draaiende te houden.
Een forum kan maar pas blijven bestaan als er een gezonde interesse is voor elkaars werk.
Zelf heb ik veel opgestoken bij de papier bouwers alhier en heb een diorama om dit te bewijzen.
 
Laatst bewerkt:
Lees nu ook maar pas dat dit topic niet meer zal vervolgd worden en dat je overstapt naar een ander forum.
Wat scheelt er jong, geen volgers genoeg? Dacht van niet, er was hier veel interesse en belangstelling.

Roy en Pascal hebben meer dan gelijk, het lijkt er op dat je dit forum "misbruikt" hebt in eigen belang en dit terwijl mensen hier zich zwaar inzetten om dit prachtig forum levend(ig) te houden.
Papierbouw staat bij mij even hoog aangeschreven als plastiek bouw en ik durf beide zelfs combineren maar leren doen we hier van allemaal.
Jammer ...
 
Nou nou, misbruikt. Dat klinkt als een zwaar woord. Vooropgezette rade en zo? Voor wat ben ik even kwijt. Het is meer zo dat ik het publiek wat afwissel. Dit was sowieso op verzoek van Fred. Ik vind het een leuk forum, maar ik zit op het hmv forum op Facebook (bedoeld voor enkel hmv modellen) en ook al vele vele jaren op het NVM forum (ook ver voor papier). Voor je het weet ben je alleen maar aan het posten op alle drie! Ik dacht nu mijn fans op het NVM weer eens wat meer te bedienen, dieper zit het niet hoor 😉👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Samenvattend hoe je dit forum naar het schijnt hebt ingezet:

- Je kreeg weinig respons op het NVM forum, waar geen papiersectie was en je telde er 3 papierbouwers.
- Je hebt toen je volgende bouwverslag op ons forum geplaatst, "benieuwd naar de levendigheid van dit forum". Hier kreeg je, getuige de posts in dit topic, best wat toeschouwers.
- Je postte alleen in je eigen topic, plus twee topics die al tijden stil lagen.
- Nu heeft het NVM forum blijkbaar wél een papiersectie en plaats je op ons forum -tegen de forumregels in- een link naar je bouwverslag aldaar, zonder zelfs maar de moeite te nemen het bouwverslag ook hier te plaatsen.

Ben ik de enige die dit een rare gang van zaken vindt? Erik, als je het zelf zo leest, ben ik benieuwd wat je er zelf van vindt. :) En dan vooral bezien in het licht van dit topic.

(Een laatste tip van mij dan nog: Hanburg schrijf je met een M.)
Als het niet toegestaan is naar een ander forum te posten, dan verwIjder ik de link wel hoor. Ik denk dat de respons op Facebook (hmv) veruit het grootst is en nvm en dit forum vergelijkbaar. Maar dan moet ik gaan tellen. Er zitten meerdere papierbouwers op het NVM, maar enorm verstopt. Papermodelers heb ik overigens ook geprobeerd. Ik denk dat die erg levendig is, maar de software voor gebruik met mobiel is bedroevend
 
Tenslotte hier wat eindfotos
 

Bijlagen

  • BDB9778B-3B3C-4054-938C-CF15A3C7C6E5.jpeg
    BDB9778B-3B3C-4054-938C-CF15A3C7C6E5.jpeg
    253,5 KB · Weergaven: 2
  • IMG_7065.jpeg
    IMG_7065.jpeg
    411,5 KB · Weergaven: 2
  • IMG_7066.jpeg
    IMG_7066.jpeg
    378,6 KB · Weergaven: 2
  • IMG_7067.jpeg
    IMG_7067.jpeg
    354,8 KB · Weergaven: 2
  • IMG_7070.jpeg
    IMG_7070.jpeg
    413,3 KB · Weergaven: 2
  • IMG_7068.jpeg
    IMG_7068.jpeg
    376 KB · Weergaven: 3
  • IMG_7072.jpeg
    IMG_7072.jpeg
    389,7 KB · Weergaven: 3
  • IMG_7076.jpeg
    IMG_7076.jpeg
    323,4 KB · Weergaven: 3
  • IMG_7078.jpeg
    IMG_7078.jpeg
    347,4 KB · Weergaven: 3
  • IMG_7081.jpeg
    IMG_7081.jpeg
    374,7 KB · Weergaven: 3
  • IMG_7083.jpeg
    IMG_7083.jpeg
    414 KB · Weergaven: 2
  • IMG_7085.jpeg
    IMG_7085.jpeg
    355,9 KB · Weergaven: 2
  • IMG_7082.jpeg
    IMG_7082.jpeg
    312,9 KB · Weergaven: 2
Blijkbaar ligt voor sommigen voor op welk forum je een project produceert dus nogal gevoelig. Mijn excuses daarvoor als daar aanstoot aan wordt gegeven, daar stond ik niet bij stil. Vast tot ziens!
 
Samenvattend hoe je dit forum naar het schijnt hebt ingezet:

- Je kreeg weinig respons op het NVM forum, waar geen papiersectie was en je telde er 3 papierbouwers.
- Je hebt toen je volgende bouwverslag op ons forum geplaatst, "benieuwd naar de levendigheid van dit forum". Hier kreeg je, getuige de posts in dit topic, best wat toeschouwers.
- Je postte alleen in je eigen topic, plus twee topics die al tijden stil lagen.
- Nu heeft het NVM forum blijkbaar wél een papiersectie en plaats je op ons forum -tegen de forumregels in- een link naar je bouwverslag aldaar, zonder zelfs maar de moeite te nemen het bouwverslag ook hier te plaatsen.

Ben ik de enige die dit een rare gang van zaken vindt? Erik, als je het zelf zo leest, ben ik benieuwd wat je er zelf van vindt. :) En dan vooral bezien in het licht van dit topic.

(Een laatste tip van mij dan nog: Hanburg schrijf je met een M.)
Ja, als ik eens wist hoe een topicnaam kon veranderen op dat forum waarvan ik de naam niet zal noemen 😢. Met de mobiel lijkt dat niet te lukken. Nog geen tijd voor gehad
 
Het kraantje vlot lekker. Zie mijn nieuwe topic, op jullie verzoek
 
Laatst bewerkt:
Overigens nog een tip voor de
Internationale verbroedering: op 20 januari 2024 organiseer ik op mijn club de ZMBC een dag voor papierplaatbouwers, van onervaren tot expert. Inclusief praatjes met tips. Oa Scaldis is aanwezig. Het is in Zoetermeer van 11.00 tot 17.00, inclusief een kop koffie en broodje kroket. Iedereen krijgt een bouwtafel, het is dus samen bouwen en kletsen, oude kennissen zien en nieuwe opdoen. Het is dus besloten, GEEN beurs. Dat betekent ook dat je je moet opgeven, want vol is vol. Verdere kosteloos op eigen extra consumpties na.

Dus bouwers aller lande, verenigd u.

Voor opgave, zie ZMBC.nl
 
25 november hoop ik hem gereed te hebben voor de EMS beurs te Houten, maar het diorama zal dan vast niet klaar zijn. Dat is meer iets voor Goes in februari. Goes ligt waarschijnlijk gunstiger voor Vlaams bezoek. Zelf ben ik nog nooit op een buitenlandse beurs geweest.
 
Hierbij sluit ik dit topic! Bedankt voor het volgen allemaal en wie weet tot in Hamburg (zie het nieuwe topic hier, maar ook op HMV op Facebook en op het NVM forum, voor de fanaat 😉)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan