Hoofdsponsor

1/250 Droogdok HMV voor Fuso (klaar)

ERVARING
Vanaf 2020 in papier
BOUWWIJZE
Bouwplaat met eigen 3d en lc
BOUWBUDGET
Niets
BOUWSTATUS
Afgerond
COMMENTAREN
Zeker
Prachtig zeg, dat niveau heb ik duidelijk nog lang niet bereikt en dat zie ik nog niet meteen gebeuren ook.
 
Nou
Prachtig zeg, dat niveau heb ik duidelijk nog lang niet bereikt en dat zie ik nog niet meteen gebeuren ook.
Nou Dan, in de eerste plaats maakt dat niet uit en mijn ervaring is: gewoon lekker doorgaan dan wordt je vanzelf beter. Als dat al je wens is, waarom eigenlijk? Daarnaast: niet gaan vergelijken met anderen maar tevreden zijn met je skills, maar anderzijds bij elk project kijken wat je misschien anders kan doen. Uit ervaring weet ik dat niks zo vervelend is als perfectionisme 👍🏻

Het is denk ik net een beetje op dit soort forums als op Facebook met de pubers: je ziet allemaal foto’s van anderen die stralen van geluk, met leuke feesten en vakanties en fraaie kleren. Dan ga je denken dat dat normaal is en wordt je bedroefd over je leventje. Maar hun momenten van ongeluk staan natuurlijk niet op Facebook.

Zo ook zie je weinig mislukte projecten of echte beginners. Nou reken maar dat er heel wat modellen in de prullenbak gingen! Ik probeer wel eerlijk te zijn door ook te vertellen wat niet zo goed lukt, maar ook ik fotografeer vast stiekem de mooiste stukjes en laat een kreukel buiten beeld

Kortom: lekker genieten van de papierhobby en er zijn altijd beteren maar so what!

Groetjes
 
image.jpgimage.jpgimage.jpg
De huisjes met schoorsteen staan en de houten pallets die overal liggen. De grote inlaten zijn van 3d, die vond ik nog in mijn rommeldoos. Let ook op de enorme deuk onder de 7. Ja, zo kan het dus gaan. Maar dan denk ik maar: in het echt was er vast ook wel eens een aanvaring. Juist omdat papier niet zo strak is, krijg je een wat natuurlijkere look dan met plastic (nou ja, soms 😉)
 
Vandaag weer aan de slag met de 3d printer voor de vele ventilatoren en de lantaarnpalen. Die laatste vind ik echt niet mooi in plat jarton en het is ook wat luiheid natuurlijk, alhoewel het ontwerpen ook uurtjes kost.

Daarnaast ben ik begonnen aan de hijskranen wat dan echt het laatste is

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
Ik gebruik lc voor de kranen, maar plak dan het raamwerk eroverheen. Niet alleen voor de uitstraling maar op het papier staan ook meer details
 
C16284F3-29D4-4942-88E5-4D040ECA5C0A.jpeg64BCB079-A4BD-4614-97C6-0C5B29A17A4F.jpeg

Ziet er goed uit. Misschien de lantaarnpaal nog wat donkerder of wat roest. Nu ook de railing.
 
De hijskranen zijn af en daarmee het dok!!! Hiep hiep hoera. Ik maakte de takels van 3d restjes van de Johan van Oldenbarneveldt. Jammer dat de pneumatische constructie plat is, ik denk dat dit een buis hoort te zijn (achter op het dak). Maar misschien was het ook wel een platte tandwiel constructie. Jammer dat er foto’s zijn, althans ik heb ze niet
 

Bijlagen

  • IMG_6788.jpeg
    IMG_6788.jpeg
    374,4 KB · Weergaven: 2
  • IMG_6787.jpeg
    IMG_6787.jpeg
    162,5 KB · Weergaven: 2
  • IMG_6786.jpeg
    IMG_6786.jpeg
    278,8 KB · Weergaven: 2
  • IMG_6785.jpeg
    IMG_6785.jpeg
    361,9 KB · Weergaven: 2
Mijn dok is af! Te gebruiken in Japan, Engeland en Duitsland gezien het opschrift. Het afbouwen van de Fuso en de voorgenomen Blohm en Voss kade vind je in een ander draadje.

IMG_6800.jpegIMG_6799.jpegIMG_6798.jpegIMG_6797.jpegIMG_6796.jpegIMG_6795.jpegIMG_6794.jpegIMG_6793.jpegIMG_6792.jpegIMG_6791.jpegIMG_6790.jpegIMG_6789.jpeg
 
Dat is een stuk om fier op te zijn, proficiat !
 
Is inderdaad zeer goed geslaagd met een mooi resultaat.
Bravo.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan