Hoofdsponsor

1/72 Dornier Do24T [DONE]

Gaat precies vlotjes Erwin, ondanks een italeri te zijn. Heb ook al problemen gehad met dat merk.
Succes ermee
 
Oei, er zal wel veel :@ aan te pas gekomen zijn, alleen jammer dat je daarmee de problemen niet kan oplossen :laugh: ;)

Wel vervelend als de glazen onderdelen niet passen, deze zijn moeilijk aan te passen zonder zichtbare schade. Maar zoals je zegt, een styreen strip tussen de romphelften kan eventueel een oplossing bieden?
Veel suk6 verder, zal wel een weinig geziene verschijning zijn op beurzen eens deze af is ;)
 
Deze avond er in geslaagd de beide rompdelen te verlijmen.
Daarvoor dienden eerst de drie geschutskoepels geschilderd te worden alsook de bewapening geschilderd en aangebracht want deze moeten bevestigd worden in deze fase.

attachment.jpg

Het deel van de romp gelegen tussen de cockpit en de voorste koepel werd voorzien van een stukje plastiek strip ten einde dat deel iets wijder te maken. Op die manier zal de cockpit mooi kunnen aansluiten op de rest van de romp.
Tevens reeds wat opgevuld met Tamiya putty die mij deze maal het interessantste leek om te gebruiken.
Zal zeker uitkijken bij het opschuren om de koepels en de bewapening niet te beschadigen.

Wordt vervolgd.
 
Om die plekken niet te beschadigen, zou ik voorzichtigheidshalve afplaktape gebruiken.
 
Het schuren zal nog een secuur werkje worden...
 
Even bijwerken.
De romp is geschuurd en werd voorzien van de vlotters die aan de romp bevestigd zijn. Deze liggen nu te drogen in afwachting van wat opvul- en schuurwerk.
Het staartgedeelte zit grotendeels ook in elkaar en de vleugelonderdelen zijn ook reeds verlijmd tot één geheel.

In afwachting dan maar eens het after market doosje opengetrokken met daarin de "chariot" ofte "carriage" waarop de Do24 diende te rusten wanneer die uit het water kwam. Ter herinnering: de Do24 was geen amfibie maar een zuiver watervliegtuig en had dus derhalve geen wielen.

attachment.jpg

De kit is van Kora Models, 1/72 en full resin met 2 koperen assen.

attachment.jpg

De instructies zijn redelijk summier want ik weet nog altijd niet waar bepaalde onderdelen zullen moeten aangebracht worden.

attachment.jpg

De resin onderdelen waarvan ik de kleinste er niet heb bijgelegd. Zoals te zien is er veel opkuiswerk.

Heb deze avond meer dan een half uur gespendeerd aan het wegzagen van de gietboom van één van de grote vlakken. Dat beloofd....
 
Dit ga ik wel goed volgen, want ik wil voor mijn Arado iets dergelijks gaan scratshen..
Het is wel ietsje anders, maar het lijkt er wel goed op :))
 
@ Beyond: het is inderdaad anders, zie maar naar deze link:

https://www.google.be/search?q=tran...3JMaxsAGs0IHICQ&ved=0CB8QsAQ&biw=1440&bih=789

Ik heb reeds verschillende malen rechtstreeks besteld bij Kora Models en je moet er geen schrik van hebben, alles verloopt perfect en snel. Reeds enkele dagen na je bestelling/betaling, ligt het model bij je thuis.

Er bestaat een resin kit zoals ik er nu één bouw:

http://www.lfmodels.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1_5_52&products_id=500

maar voor enkele Euros meer heb je er ook de tractor bij en dat is mijn inziens nog veel interessanter:

http://www.lfmodels.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1_5_52&products_id=1868

Hoop dat dit kan helpen.
 
Bedankt voor de linken Erwin, ik had deze al eens tegen gekomen.
Maar ik denk toch om te proberen deze te scratshen, het ziet er toch niet zo moeilijk uit :8
Als het dan niet lukt kan ik nog altijd de kit bestellen ;)
 
Voilà, de vlotters hangen er aan en werden bijgewerkt.

attachment.jpg

nu de steunen voor de vleugel plaatsen maar o wee, dit kunnen we zo niet laten doorgaan:

attachment.jpg

Zal dus opnieuw vullen en schuren worden.
 
Hey,

Wie schuurt die blijft.... :) ;)
Neen jong, goed bezig, en dat heb je uiteraard met die oudere kits, schuren totdat je erbij neervalt, maar het resultaat mag achteraf altijd gezien worden.... :) ;)
 
Ben er stilaan aan het uitkomen waar de onderdelen moeten komen. Nu maar hopen dat ze juist zitten ook want er zijn weinig of geen referentiefoto's te vinden van deze trolley.

attachment.jpg

De trolley is een combinatie van staal en hout, zou dus best eens wat roestig kunnen worden.
 
Laatste update voor het verlof.

De Do24 heeft zijn eerste verfjasje gekregen: een witte primer uit de blauwe Revell spuitbus. Dekt goed en heeft nog een paar foutjes naar boven gebracht die moeten weggewerkt worden.
Vleugel en romp staan nog los op elkaar en zullen verder afzonderlijk geschilderd worden alvorens ze samen te brengen.

attachment.jpg

Ook verder gewerkt aan de trolley.
Recent een artikel gelezen over de bouw van deze trolley en de auteur gaf één goede raad mee: "Don't even try it" Begin er zelfs niet aan.
Dat het niet gemakkelijk is geef ik grif toe maar het lijkt mij toch geen onmogelijke opgave, wel veel schuur- en opvul werk.

attachment.jpg

Volgende stap zal het aanbrengen zijn van de 6 wielen.

Voorlopig worden de werken stil gelegd tot na de vakantie. Ondergetekende zal enkele andere doosjes meenemen op verlof en eens kijken wat hij 's avonds ter plaatse kan bouwen. Zal trachten van daar uit een bouwverslag te openen en indien het niet zou lukken zal het moeten wachten tot mijn terugkeer.

Groetjes
Erwin
Erwin
 
Bouwverlof :laugh:
Dat is toch geen twee maanden?? ;)

Model ziet er al mooi uit.
 
Hey,

Misschien kom ik wel eens storen...... :) ;)
 
gute fahrt ben benieuwd naar de verslagen vanop het front
 
@ Swaken: je hebt mijn nummer en je weet mij daar wonen.

@ Yvan: Tx, zal trachten een soort dagverslag te posten al dan niet met foto's.
 
Ai ai ai, wat een bouwstop, lijkt wel het echte bouwverlof.

Beetje samenloop van omstandigheden en beetje verlies van mojo, motivatie.
Dikwijls getracht er opnieuw aan te beginnen en dan een klein iets gedaan om dan weer stil te vallen.
En natuurlijk hebben we in die periode ook vergeten om foto's te nemen.

Wat is er in tussentijd dan toch gebeurd?
Romp en vleugel in primer en gespoten in Vallejo model Air 71008 Hellblau, dan idem maar met wat wit toegevoegd en dan nu wat bijgewerkt met Model Color 70906 Pale Blue. Hopelijk morgen heel lichtjes afschuren en laagje Klir aanbrengen alvorens we decals kunnen plaatsen en wash aanbrengen in de paneel lijnen.

De trolley steekt grotendeels in elkaar en kreeg een laag Vallejo Grey Primer. Deze zal in een volgende stap gevolgd worden door German Red Brown surface primer RAL 8012 op de metalen onderdelen.

attachment.jpg

Daar heb ik nu wel een fototje van zie.

Deze week zal het opnieuw heel rustig zijn op modelbouwvlak gezien opa (bompie) voor de opvang van enkele kleinkinderen moet zorgen en een komende hittegolf is nu ook niet bepaald bevorderlijk om te modelbouwen.

Maar zal toch vervolgd worden.
 
hier is tijdens de hittegolf de "place to be" de kelder, een heerlijke 13 graden. ideaal om af te koelen en laat daar nu toevallig mijn hele modelbouw gebeuren staan. 2 Vliegen in 1 klap dus. ook opeens een spontane opwelling van mogelijk ideeën en nog links en rechts een vrij moment, heoveel beter kan je t krijgen.
morgen eens wat puzzelen met camera instellingen en een statief en dan proberen of we wat goede foto's kunnen maken van het projectje hier.
k weet nu niet hoe oud je kleinkinderen zijn maar hier werkt een DVD (of youtube) van buurman en buurman ongeveer hetzelfde als valium. Je hoort ze totaal niet meer en zitten aan het scherm gekluisterd. het is maar een tip he ;) Aye To !
 
Deze trolly ziet er toch iets ingewikkelder uit dan die voor de Arado, ben ik even blij zeg :laugh:
Ziet er wel goed uit ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan