Hoofdsponsor

1/35 Diorama "The Rusty Admiral."(kruiwagen gevuld en af). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
En de Meester.... hij toverde verder.... die hooibalen zijn geweldig, net echt! Applaus

.... (enkel nog iets meer bruin mss?)
 
Hey Guy,

Man, die balen zijn prachtig gemaakt.
Dat brengt me op het idee om er ook enige te maken, zij het dan op 1/6.

Zelf zou ik daar nooit opgekomen zijn.

Bedankt maatje!! ;)



Droop
 
ik was er ook al over aan het peinzen hoe ik die moest maken maar was er nog niet opgekomen.
ik wou er ook een hoop in mijn stal leggen .

guy thx voor de mooie uitleg en ze zien er echt prachtig uit. ik zal het gras dan maar afdoen dan kan ik ook baaltjes gaan pressen ;)

oranje touw kan best hoor guy tegenwoordig hebben ze dat ook als ook rood touw voor hooibalen te maken en dan de gele strooikoren van vroeger.
maar ik vind ze er nu ook wel best goed uitzien 8)
 
ze zien er eetbaar uit voor de konijnen.
de kleur van koord doet er niet echt toe jongens, afhankelijk van de streek en de verkoper zijn ze geel ,oranje of rood en zelfs zwarte zijn op de markt.
geeft dus niet welke ge gebruikt , alleen gebruikt de boer meestal altijd dezelfde koord , kwestie van welke hij de beste vind.

succes met de verdere productie van hooibalen.
vgr
Marc
 
Schitterend mooi gemaakt Guy die hooibalen. Dit wordt een dio om van te snoepen, en ook weer zeer leerrijk.
 
Volgens mij is de kleur van de touwtjes streekgebonden.
Ik heb er genoeg getast in het verleden en ik vind deze echt zeer geslaagd en heel natuurgetrouw overkomen.
BTW, Guy mooie hooibalen zene.
Ik begin al te zweten als ik er naar kijk.
 
Guy,moest m'n werkgever (Case New Holland Zedelgem) hier jou werken aanschouwen,zou hij denken dat jij de nieuwe balenpers promoot met je perfect geperste hooibaal!
 
Dank voor de reacties mannen, ik heb ondertussen nog een lading van meer dan 40 balen gemaakt en ze kunnen morgen gespoten en gebonden worden. Op Crisis 2012 heb ik voor belachelijk weinig geld een houten (resin) boerenkar kunnen kopen en ook die ga ik voor een stuk vullen. De Admiral wordt morgen verder gedetailleerd en dan volgen nog slechts de wielen. Weldra dus een update van de stalopbouw.

Groeten uit Balen. G.
 
Beste Guy jij moet echt een ongelooflijke grote toverhoed hebben om hier al dit mooie op tafel te toveren,knap en zeer leerrijk werk...
 
Guy mijn konijnen zijn jaloers op je hooi ;)
Het ziet er verdommen weer goe uit.

Cheers,
André
 
in verband met de kleuren, de bruinere kleuren zijn voor natuurlijk touw, maar bij de synthetische heb je ook rood, oranje, babyblauw... dat zijn toch de kleuren die ik kan terugvinden op de balen bij mijn ouders.

voor de rest, schitterend en natuurgetrouw...
 
Zoals verwacht... Prachtig werk weer, doet me denken aan die eerste keer op de hooizolder... euh... spelletjes spelen eh :)
 
Hoi mannen, hier had ik weldra de eerste foto's van de stalopbouw moeten plaatsen maar zover ben ik nog niet. Het hooi is stro geworden (heeft zijn reden) en ook de auto is klaar om onder de zoldering met strobalen geparkeerd te worden.

57-2.jpg

Nog één dagje balen dus !!! En dan is het tijd voor een houten kar die ik op Crisis 2012 op de kop kon tikken voor nog geen 8 euro1553239463.jpg

G.
 
Laatst bewerkt:
Zoals steeds een pracht. Ben nog steeds aan het volgen e.
 
knap... er zal in de stal getwijfeld worden dat dit een echt is of niet...
 
Eén woord : WOW. Knap effect en leerrijke How-To G.
Nu ben ik toch eens benieuwd naar wat je van die kar gaat maken...

Mark
 
Graag gedaan mannen !

Morgen begin ik hieraan :

Update 4, de houten kar deel 1 :

0.jpg

Dit moet een houten kar met luchtbanden worden. De kit is van resine en vraag me niet waarom. Het detail is er niet en ik ga hier véél werk aan hebben, houtnerven inkrassen en de gebrekkige molding bijwerken...

De bandjes bijvoorbeeld hebben maar amper profiel, gelukkig wordt het een oude en aftandse kar die er al een mensenleven op heeft zitten...

Nu weet ik waarom dit kreng maar 7.5 euro heeft gekost:@:tongue::dry::angry::(sdfkkjskng:zx11pissed::34::angryfire::alcoholic::aargh4::yikes:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan