Hoofdsponsor

1/32 Deuce of Spades [DONE]

je hebt nog steeds die resin louvres om mee te experimenteren ...
 
Ik weet het maar daar ben ik niet goed met mee met die maten en gegevens ik moet er eens mee bezighouden , nu is dat allemaal wat in de vergeethoek gekomen met al die zever met mijn bloeddruk en dat vallen en de kliniek en zo
ik heb dan wat moeten werken aan mijn auto ( tandriem vrijloopnaaf van mijn alternator ) ja ik heb de laatste tijd heel wat rond mijn hoofd ik ga dat nog eens bekijken
Bedankt in ieder geval
marc
 
Diorama's laten je blijkbaar niet meer los.Ik vind het allessinds al heel goed geslaagd.U kennende wat die louvres betreft ik denk dat je daar wel wat op vind.
Marc S
 
Beste vrienden na het gras en het ondergrondje waarvan ik hoop dat jullie het goed vinden , ben ik verder gegaan met de afwerking van de auto nu in deze goedkope eeuwenoude kit zaten geen achterlichtjes ( denkelijk zaten die op de fenders of spatborden ) nu hoe heb ik dit opgelost ? Wel redelijk eenvoudig ik heb op het internet de echte hotrod gezocht en toevallig een beeld gevonden van de achterzijde , deze heb ik in photoshop uitvergroot en juist dat gedeelte waar de nummerplaat en de lichtjes op staan uitgesneden daarna de maat genomen van het kleintje en deze balk met lichtjes verkleind naar de goede schaal uitgeprint op blinkend fotopapier fotovernis een paar maal overgespoten goed laten drogen en heb het dan met fijn penseel herschilderd en de glaasjes met de transparante verf van Tamiya ingekleurd daarna op een dun stukje styreen plaat gekleefd en uitgeknipt

attachment.jpg

attachment.jpg

ik vind het resultaat wel ok ook de nummer plaat is zo gedaan maar niet herschilderd
Daarmee is onze vriend af hier enkele foto's wat me nu tijdens de foto opnames is dat ik bijna geen kleur in mijn foto's alle mogelijke belichtingen geprobeerd tot zelfs het zonlicht gisteren tot gisteren mijne frank ( euro ) viel heel die foto bestaat bijna alleen uit alle tinten grijs en wit in feite bedrieg ik mezelf en de camera nu kon ik in ( voor de kenners ) RAW trekken maar voor al die foto's zou dat een paar uur duren eer die allemaal klaar zouden zijn he en zo voornaam is dat nu ook weer niet het voornaamste is dat de beelden duidelijk zijn
hier gaan we

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En ?
grt
marc
 
heel knap marc,en ook een mooi diotje.........euh, doe zo voort zou ik zeggen e..............................
 
Met uitzondering van de penselen die uit de grond groeien, vind ik dit weer een heel geslaagd diorama. De oplossing van de achterlichten is slim gevonden.

Wat de eerste opmerking betreft, je bent niet de eerste of de laatste bouwer die begroeiing zo weergeeft.. Het is een eenvoudige en snelle techniek, dat begrijp ik, maar het doet afbreuk aan het voor de rest mooie beeld.
 
Heel mooi gedaan,enkel mis ik de nummers 32 op de flanken.Verder kan ik alleen maar zeggen dat het echt wel leuk is om het eindresultaat van uw werken te zien.Ook altijd een duidelijke uitleg hoe je te werk gaat.Ik kijk al uit naar je volgende diorama.Ik zal nog meer zeggen DOE ZO VOORT.
Marc S
 
Leuke setting Marc alleen is het niet de Deuce of spades :). De wagen in de film is glanzend, rode radiator, grome sierstrip op de motorkap, voorruitje en de bekende louvres. Wat het nummer 32 betreft die had de wagen niet altijd. Dit is het gevaar van iets bestaands nabouwen dat alles zo goed als moet kloppen met het origineel. Maar nogmaals vind het nog steeds een leuke setting zo :)
 
De louvres kan ik niet klaar krijgen daar lig ik nog dagelijks van wakker ' (even maar hoor ) de venster staat er niet omdat op de aftiteling ook niet op staat en het nummer werd er alleen tijdens de races opgezet en daar was ik over aan het twijfelen die chroom strip heb ik niet gezien maar dat kan nog wel da is het probleem maar ik ga hem nu even zo laten want er staat iets nieuws in de startblokken
Marc
 
die louvres in resin kunnen besteld worden, door u of door iemand anders en mss meegebracht worden naar de ledendag of doorgestuurd worden via de post (dubbele portkosten). Glans is ook te doen, Maar dat wordt moeilijker nu.

Vooralsnog staat er wel een deftige rod
 
Mannen bedankt voor uw reacties vind ze tof en eerlijk
Nu de louvres is werkelijk een doorn in mijn oog bestellen ok maar ik heb dat maar voor deze alleen nodig hoe lang moet ik erop wachten ? ik ga het nog eens bekijken maar voorlopig laat ik het zo nu sprak je van glans maar ik houd persoonlijk ook van veel glans maar deze is in de film ook satijn zwart dus heb ik me er op gebaseerd
Nu heb ik nog twee zo van die goedkope kleine kitjes liggen een volgende zal dan meer glans hebben
Grt
Marc
 
Coachke, ik heb genoten van uw setting, het tumbleweed heb je heel raak getroffen. Mijn twee centen zijn de volgende, namelijk het gras welk je hebt toegevoegd, ik denk niet dat dit nodig was, want zonder het gras had het geheel iets van een desolate setting, ook niet mis. Als je de vezels van de grasjes van in het midden wat naar buiten werkt, krijgen ze een natuurlijker uitzicht, veel echter dan de strak opstaande 'penseeltjes'. Maar in elk geval een meer dan geslaagd project, proficiat !
 
hoe lang moet ik erop wachten?

Mijn Su-34 ligt stil sinds februari ongeveer stil wegens wachten op onderdelen... die een paar weken geleden pas toegekomen zijn. Dus na de andere projecten die intussen opgestart zijn doe ik weer verder met deze.
 
Misschien kunnen we die louvres overmorgen opsporen Marc. Maken we een zoektochtje van.
 
is in alle geval mooi resultaat, met of zonder die louvres ;)
De grastuftjes zijn leuk, maar zoals al gezegd mss overbodig.
Je tumbleweed vind ik dan weer wel een geweldige aanvulling
 
@Koen bedankt hoor leuk dat jullie het goed vinden
@Roy gaan we doen tof
Marc
 
Marc ik vind het eenheel mooi diorama geworden
 
Heb deze van de week in real time kunnen bewonderen, puik werk coach...!! Straks word ik nog ne echte autofan(aat)..!!

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan