Hoofdsponsor

1/32 Deuce of Spades [DONE]

ik volg marc...........................
 
Beste collega's heb weer een zeer kleine up-date even geen tijd gehad omdat ik met vrienden en familie mijn verjaardag ( 65 ) gevierd heb en daarom even wat achteruit geraakt
Hier een kleine uitleg over het hoe en waarom
Men stelde mij hier voor om louvres te maken , nu had ik de problemen gezien bij onze vriend Roy en wilde het niet nalaten om het ook te proberen maar het is me niet gelukt , waarom wel ik ben tewerk gegaan met die folie die men in 1/1 gebruikt om kachelbuizen dicht te maken die aluminium tape ik had er dus twee stukjes op de motorkap gekleefd , ok dit was perfect daarna heb ik met de foto van de originele motorkap ernaast de louvres afgeplakt zodanig dat ik de plaats waar de louvres komen nog open is daarna met een kleine scherpe schroevendraaier ( geprobeerd ) mooie rechte groefjes te trekken nu zo een vaste hand heb ik niet om ze mooie evenwijdig te trekken nu optisch van op een afstand leek het mooi maar eens de papieren tape verwijderd was en je keek van dichtbij vond ik het niet zo mooi , heb dan nog tweemaal geprobeerd zonder succes , dus alles er terug af en ik laat het zo
Sorry mannen ik ga het later op iets anders nog wel eens opnieuw proberen want er zit wel potentie in , ik moet het anders bekijken
hier de beelden hoe het zou geweest zijn , spijtig heb ik geen beelden van de gekraste louvres , wel van die alu tape

attachment.jpg

attachment.jpg

Het idee zit goed dat wel maar ik moet er iets anders op vinden om de louvres mooi rechter te krijgen
Nu om verder te gaan had ik wielen nodig en zoals vele onder ons een hotrod kennen heeft zo een autotje kleine smalle wielen vooraan en dikkere of zelfs enorme banden ( wat ik persoonlijk enorm knap vind ) ik weet nu ook wel dat de meeste bouwers hier niet zoveel van moeten hebben , maar niet iedereen heeft daarom dezelfde smaak
Dus na een zoektocht in vele winkels om wieltjes te vinden draaide dit op een sisser uit , daarom nooit de moed opgeven ( had ik met de louvres ook moeten doen he ?) en verder zoeken , nu had ik een tijdje geleden ook nog zo een kitje gekocht voor 5€ op het internet omdat mijn barn find zo goed gelukt was
Dat doosje bekeken en tot mijn vaststelling zaten daar de juiste donorwieltjes in wel met plastieken bandjes nu dat heb ik dan zo opgelost

attachment.jpg

Nu ga ik de velgjes mooi zwart spuiten om ze daarna met de alom bekende chroomverf van Alclad in de chroom te zetten en daarna het rood
Word asap vervolgd
grt
Marc
 
Spijtig van de louvres ben wel benieuwd naar de wielen als ze af zijn.
Marc S
 
Marc, héél misschien kun je de louvres doen zoals hier staat uitgelegd. Dat is weliswaar op schaal 1/8, maar toch.

Hij stopt vier kwart cilinders samen in één buisje, schuurt ze aan de kop en kont mooi bol en krijgt dan vier louvres (die dan nog kunnen worden uitgehold door te schuren).

Hij heeft het over 3mm. diameter plastic, in vier kwartjes verdeeld (straal=1,5mm.). Ik weet niet of dit in drie keer zo kleine schaal te verkrijgen is, misschien in messing of misschien in plastic.
 
Hmm.. zie hier, het kleinste heeft een straal van 0,75mm. Dat valt te proberen...

Ik heb zelf de 0,75mm.-kwartrondjes niet in bezit, maar ik heb wel 1,0mm. Die zien er zo uit (natuurlijk niet op maat gesneden en niet bijgeschuurd):

29631436934_61b09c90d9_b.jpg
 
Roy bedankt voor het opvolgen ik zal morgen eens kijken bij Lucas die verkopen veel van dat spul
Marc
 
ik snap niets van dat louvre gedoe :p
Dacht dat dat een museum was :D

In alle geval die test met de alutape vind ik best mooi, geeft een heel ander zicht dan plastiek
 
Koen beste vriend dat zijn gewoon kleine spleetjes mooi achterelkaar zoals in de aard van een oude wc deur waar je van binnen naar buiten kan kijken maar andersom niet versta je het ?
Marc
 
Koen beste vriend dat zijn gewoon kleine spleetjes mooi achterelkaar zoals in de aard van een oude wc deur waar je van binnen naar buiten kan kijken maar andersom niet versta je het ?
Marc

Gewoon de deuren van een bar, saloon, bordeel in een Amerikaanse cowboyfilm
 
Nu te veel suiker of niet teveel kg of niet we gaan verder he vrienden
Ik ben een stukje verder met de velgjes , ik heb de achterzijde dichtgesmeerd omdat het in feite remtrommels zijn en je kan die redelijk goed zien zodus , maar eerst het stukje waar de asjes in komen afgezaagd om tot een mooier effect te bekomen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

even de bandjes gedryfit

attachment.jpg

nu even het chassis aangepakt deze was heel simpel gemaakt ( een zeer oud kitje ) dus moet ik hier gaan improviseren zoals de benzinetank die was maar half gegoten omdat ge die normaal niet ziet met die brede spatborden , een dun stukje styreen ertegen gekleefd en mooi geschuurd

attachment.jpg

Elke echte hotrod heeft van die stangen om de vooras uit te lijnen door een vijssysteem kan je de vooras naar voor of achter brengen zodanig dat de wagen mooi recht rijd de rodders noemen dat soort uitvoering " wishbones " omdat het gelijkt op kippebeentjes in Amerika bekent als wishbones ( wensbeentjes )

attachment.jpg

natuurlijk moet er een bevestiging voorzien worden om die wishbones te bevestigen na wat opzoek werk heb ik kunnen zien hoe ze dat deden
er zijn verschillende types wishbones maar de deze vond ik de beste
Twee kleine stukjes styreen waren voldoende om dit te kunnen maken

attachment.jpg

de eerste kleurtjes hebben hun weg gevonden naar de onderkant van het chassis er komt nog wel veel afwerking bij te kijken hoor

attachment.jpg

en als laatste even de body gedryfit met de radiator met de vooras die ook al zijn eerste kleurtjes gekregen heeft , nu is er een probleem mag ik het niet noemen , maar de radiator komt door het chassis dus zal ik alles moeten monteren om die stangetjes te kunnen monteren
We zien wel hoe we dat oplossen he

attachment.jpg

Zo dat was het weer even , hopelijk kan ik snel verder doen want de zin zit er weer goed in maar vandaag krijg ik bezoek van mijne maat Oldieman
grt
Marc
 
Hier wordt zorgvuldig gebouwd heb ik de indruk.
 
Heb hem daarjuist in het echt mogen aanschouwen en het is toch anders als op de foto's.In het echt ziet het er nog beter uit.Dit word een pracht van een modelletje.
Marc S
 
Collega's hier ben ik nog eens terug met wat vervolgbeelden
De wieltjes zijn nu ook klaar , ik heb ze eerst in zwarte primer gespoten daarna vernis uit een spuitbus overspoten , dan Alclad chrome verf geverfd en na een respectabele droogtijd ben ik met rode verf gaan spelen en kwam tot dit resultaat

attachment.jpg

De koplampjes staan normaal op een soort buis gemonteerd die tussen de twee spatborden bevestigd werd maar zijn er geen spatborden meer dus moest er een andere oplossing gezorgd worden daarom werden de lichten rechtstreeks op het chassis gemonteerd , dat maakt dat ik weeral prutswerk moest gaan verrichten en draad zoeken en ben zo tot deze oplossing gekomen

attachment.jpg

ik ga straks verder met nieuwigheden over deze bouw
 
Sorry maar was iets tussen gekomen , ok we gaan verder nu , oh ja de koplampen die staan nu mooi in het zwart en de spiegel is in chroom verf geschilderd , de lensjes worden nu nog gekleefd
Ondertussen heb ik de " Wishbone " armen gemonteerd ( armen ? het zijn net vier naalden ) maar goed ze staan erop

attachment.jpg

Hier even met het voorwiel getoond

attachment.jpg

Nu de banden heb ik met haarlak ingespoten en door het fijne grint gerold , dat grint was nog een overblijfsel van mijn barn find maar die steentjes waren te grof dus de hele troep door een the zeefje gehaald en het fijne zand of hoe het ook mag noemen heb ik gebruikt om de bandjes ermee te bewerken

attachment.jpg

even een proefopstelling gemaakt , het zand van de bodemplaat is hetzelfde als van de bandjes , een omgedraaid fotokadertje van de action ( 2€ ) staat hier voor als model 10x15 daarna mijn vrouw haar bonsai geplunderd , geen nood er was al een tijdje een dor stukje aan en we dachten dat het weer terug ging groeien maar neen de rest van de bonsai is in perfecte staat hoor anders zat ik hier nu niet te typen hoor

attachment.jpg

attachment.jpg

Wel verleden week waren we in Afligem op de beurs en ik heb daar een oliedrum en jerrycans 1/32 gekocht nu ik ben altijd zo hevig weer niet nagekeken en in wat resulteerde dat het olievat was niet goed gegoten er zaten veel fouten in maar dat kon mijn pret niet derven en heb het vat ietsje anders gemaakt van wat ik in feite wou , kijk zelf maar

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

1 jerrycan was ook al in kleur en heb alles even gepresenteerd om te kijken of het te doen is of was

attachment.jpg

ik persoonlijk vond het redelijk geslaagd daarom nog een tweede naftbus geschilderd en erbij geplaatst

attachment.jpg

zo beste vrienden ik ga nog wat verder prutsen tot horens en ik zie wel wat jullie ervan vinden he
doei
Marc
 
Dat is een goed verweerd vat moet ik zeggen. Laten we ook niet vergeten dat dit een kleine schaal is, 1/32; zelfs in 1/24 zou dit (zowel het vat als de auto) een knappe prestatie zijn.

De 1/32-Ford kun je straks naast de Kever zetten, althans de diorama's naast elkaar. Vind je dit zo'n leuke schaal of heb je nu toevallig je gewenste automodel (de Ford) in deze schaal gevonden? Je kunt natuurlijk op deze manier goed je diorama's van bescheiden omvang houden.
 
Ja roy toevallig gevonden in Mol op die beurs tussen een hoop doosjes ik was direct verkocht , nu een paar standen verder was er nog een echt hot-rodje maar de man voor mij was er mee weg en daar had ik nu spijt van
De diotjes zijn zeer leuk om te doen waarom? Ze zijn klein en het is prettig om te doen tegenover 1/24 dat neemt veel plaats in maar ik zit weeral te broeden op een volgend projectje want ik heb nog twee zulke kitjes
ik vind dit leuk om te doen 1/24 zijn meer verzamel auto's die iets betekende inmijn leven niet dat ik er ervaring mee had of iets dergelijks maar die hebben mij van kindsbeen altijd aangesproken b.v. de jag altijd nu nog een fantastische auto gevonden , de Gulwing die heb ik ook altijd iets speciaals gevonden , de Charger enorme auto dat was de tijd dat ik de hotrods en dragsters en de customs leerde kennen en dat zit in mijn kop vast en dan de kevers en andere VWtjes geloof of niet dat waren 1 van mijn eerste woordjes die ik kon zeggen " vokkewage " brabbelde ik toen
Maar die diotjes vind ik wel tof om te doen dus zal je er nog mogen verwachten
Groetjes
Marc
 
Leuk om uw werk te zien.Ik vind het trouwens heel knap gedaan,dit word een prachtdiorama.Ben al benieuwd naar het volgende.
Marc S
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan