Hoofdsponsor

1/32 Deuce of Spades [DONE]

Ik moet zeggen marc ,dat je echt wel heel goed bezig bent ,ik zie en lees met plezier je berichtjes en wacht ongeduldig op het vervolg..
 
Zoals meerdere malen gezegd, het ziet er echt heel mooi uit, ik kan er niet veel meer aan toevoegen...
Binnenkort komt er weer eentje in een boekje terecht... ;)

Groetjes,
Kurt
 
als leek in deze is het chinees voor mij maar tracht te volgen maar het ziet er heel mooi uit met wat ik zie grt Pascal
 
Beste Pascal ik weet nu natuurlijk niet in hoeverre je bekent ben in de autowereld , maar de betekenis " Hot-Rod " is niet meer dan een term die men in de States gebruikt voor een autotje dat men thuis ombouwt tot iets raar voor sommige mensen naar een klein racemonstertje met heel veel pktjes
Het is allemaal begonnen na de oorlog mensen hadden niet veel geld en de soldaten kwamen terug van het front en begonnen met heel oude Ford T modellen en al hetgeen er in die tijd te verkrijgen die motoren ervan om te bouwen om er drag races mee te houden gewoon op zandwegen of verlaten stukken weg een fase later begon men ze mooi te vinden en voegde men er chroom delen aan toe en dat werd een hele " hype " onder het jonge volk en van het ene vielen ze in het andere en de hotrods werden mooier beter en beter de ophangingen werden stukken beter
Het werd zelfs zo erg dat het een eigen leven begon te leiden mensen noemde zich " rodders " tot de dag van vandaag is dat nog zo een echt way of live met zelfs de klederdrachten en de haarstijlen van in de vroege jaren '50
En op een moment splitste het zich in twee richtingen langs de ene kant de hotrods en langs de andere kant kwamen er stilletjes aan meer en meer races op speciale banen en de auto's toen veranderde dan in meer snelheidsgerichte machine en dat noemde men " Dragster's " die nu heden tendage nog steeds bestaan maar dan tegenover vroeger duizenden pk's
Nu een paar jaren later kwamen dan de " customs " en dat zijn dan weer de gewone auto die men vroeger had van in de jaren '50 en die werden dan zeer mooi gemaakt en veranderd naar de bouwers hun visie zoals uitlaat onder de deuren chrome velgen mooi interieur en dan ook weer vele vele pk's onder de kap , mooie carrosseriekleuren en vele vele fantasiekes echte pareltjes werden het
Deze tak van autobouwen splitste zich dan weer naargelang de bevolking B.V. de Mexicaanse Amerikanen hadden hun Low-Riders het woord zegt het zelf laag rijders deze auto's werden omgebouwd tot zeer laag tegen de grond hangende juweeltjes tegenwoordig zit er bijna evenveel electronica in als in een vliegtuig omdat er elektrische componenten inzitten die die auto's op gewenste hoogte of laagte kunnen zetten deze auto's zijn tegenwoordig echte kunstwerken de auto's krijgen schilderingen van soms honderd lagen verf en vernis van verschillende kleuren
Nu om het niet te lang te maken groeide eruit de vroegere mooie hotrods een nieuwe hype en dat noemen ze dan " Rat-Rod's " deze zijn gewoon gehouden zoals ze gevonden of gekocht worden met roest en al maar het enige verschil is dat er weer vele pk's aan toegevoegd worden en meestal onafgewerkt ten tonele verschijnen en dan nog liefst in het mat zwart soms gaat men de roest gewoon afwassen om hem proper te maken en word er dan gewoon verschillende lagen vernis overgespoten om dat zo te houden
Die gasten hun fantasie is ginder eindeloos maar mijn voorkeur Pascal gaat nog altijd naar de mooie kleurige blinkende wagens niettemin zie ik het allemaal wel graag
Nu bij deze uitleg hoop ik dat ge een beetje mee bent met hoe het in de States ( Zweden en Engeland zijn nu ook goed bezig ) aan toe gaat met hun bolides , ik wil er nog 1ding aan toevoegen leeftijd van de eigenaar speelt daar geen rol zelfs mannen en vrouwen van over de 70 laten nog zulke mooie dingen bouwen tegenwoordig meer en meer in speciale garages die er hen specialiteit van gemaakt hebben
Grt
Marc
Sorry voor het uitweiden van dit thema
 
ben weeral bij dank u grt Pascal
 
Graag gedaan pascal Er is nog veel meer maar ik houd het bij het bekende
Marc
 
Marc mooi verweerd aan het vat, en een hele mooie uitleg, waarvoor mijn dank.
 
Als er oude roestige vaten aan te pas komen, wordt het mijn dada zo'n topic, knap gedaan Coachke !
 
Bedankt mannen nu alleen de afwerking de " Deuce " is zo goed als af nu nog het ondergrondje fotokes komen nu wel snel hoor
Grt
Marc
 
Coachke ..topwerk aant leveren maat,ge weet auto's zijn nie mijn ding maar ge weet mij wel te bekoren met tees bakske..:D
Blijven gaan zou ik zeggen..!!

Grtz yves,
 
diejen hotrod,genne krot !!!!....................
 
dat is waar dat vat is me ook direct opgevallen en details vertellen dat het een knap geheel gaat worden grt
 
ziet er al heel mooi uit
Kleine tip die ik ergens van Roy gelezen heb op het forum betreffende de banden, probeer ze als je wil/kan op de kant waarop ze op de grond komen te staan een klein beetje "plat" te zetten, zodat ze het gewicht van de wagen beter uitbeelden.
De juiste info daarover zal Roy je wel kunnen geven, want ik vind het niet terug ;)
 
Beste Koen dat gaat moeilijk gaan , ik begrijp wat je bedoelt maar de achterste banden zijn net echte banden die zijn hol en heel soepel dan zou ik er gewicht moeten in leggen
Maar daarentegen worden bij zulke races worden de banden xtra harder gezet goed te zien op de film
Marc
 
Goedeavond hier ikke nog eens met wat nieuws over de Deuce
Nu om volgens de info die ik kon verkrijgen via het internet met beelden uit de film heb ik " geprobeerd " om zoveel mogelijk na te bouwen , zo ben ik erachter gekomen dat rond de koplampen een chroom ring zit zoals vele auto's in die tijd , kever had dat ook , nu heb ik dat geprobeerd dat na te maken , hoe heb ik dat gedaan wel ik heb de maat genomen van de koplamp met een schuifmaat en deze diameter en dan heb ik een boor genomen met dezelfde diameter en van mijn rolletje draad twee strakke omwentelingen gemaakt rond de schacht van de boor , daarna doorgeknipt en de dan ontstaande ringetjes met een vinger en schuurpapier opgeschuurd tot ze mooi glimde daarna met sec.lijm rond de glaasjes gekleefd

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog enkele beelden van de Deuce die nu in de eindfase loopt

attachment.jpg

attachment.jpg

Ondertussen verder gegaan met het ondergrondje , nu iedereen kent toch allemaal vanuit een western in die oude stadjes " gohst town " zo van die rond bollen die daar altijd rondzwerven , welnu deze heb ik geprobeerd na te maken . Daarvoor heb ik een stukje filter van de dampkap gescheurd en dat voorzichtig uiteen gepluisd
om er daarna een rond bolletje van te maken , nu qua kleur ben ik niet zeker omdat ik ze niet kan vinden in google en ik weet ook niet hoe die dingen echt heette ik weet wel dat het een plant is maar verder niks

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Om het geheel niet te kaal te houden heb ik met een oude verfborstel nog wat pollen hoog gras gemaakt , even wat info , ik heb dat gevonden op YouTube en die gasten doen dat met houtlijm en een plankje met gaatjes van 6mm in mooi op een rijtje nu dat lukte niet zo goed , daarom probeerde ik met een plukje haar van de borstel en sec.lijm dat ging maar ik had 1 probleem die lijm kroop mooi mee omhoog en het resultaat onderaan de graspol een harde klomp lijm niet mooi en nu komt het , het lijmpistool , ideaal voor zoiets je legt een drupje gesmolten lijm en terwijl deze afkoelt knip je een plukje haar van de borstel en plant het mooi in de stollende lijm , voordeel is dat de haartjes mooi blijven recht staan waar ze tegenover de houtlijm direct naar beneden tuimelden nog even vermelden dat je het beste doet op een stukje bakpapier op de glanzende kant dan kan je na het drogen de pollen er mooi aftrekken zonder probleem

attachment.jpg


attachment.jpg

Zover ben ik nu weeral geraakt alles ligt nog mooi te drogen om later weer tot model te staan voor de volgende fotosessie
Marc
 
Dat is tumbleweed Marc.

Ziet er prachtig uit... hoe doe je dat zo snel!! Wel lijkt het linkerachterwiel niet goed uitgelijnd te staan ten opzichte van het linkervoorwiel.
 
Hoi Marc, goed bezig, ziet er prachtig uit.
 
diorama brengt altijd sfeer knap bezig Marc grt
 
Ziet er knap uit, laat je die louvres bovenaan voor wat ze zijn?
 
ik denk het wel ik heb me al zot zitten piekeren hoe ik het moet doen , misschien komt het er nog van maar ik weet het niet , het stoort mij ook ik weet het maar ben nu bezig met de vloerplaat en het kan nog ltijd zijn dat er plots iets uit de bus komt nog even geduld
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan