Hoofdsponsor

1/24 Delta HF integrale 16V Gr.A. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
met mijn airbrush bezig geweest, vindt het niks gek dat hij het niet deed, met veel spul vorige week zuiver gemaakt en dacht dat het goed zuiver was maar schijn bedriegd, net in de aceton gelegt de nozels en zie foto wat er nog in zat, schrok er van maar toch blij.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ja hoor het product dat ik gebruik ( zoals eerder vermeld ) doet dit ook.
Ik doe alle rubbers van de AB, en laat de onderdelen soms 1 a 2 dagen goed in dat spul liggen, als je dan ziet wat daar allemaal uitkomt das ongeloofelijk.
Er moet niet veel inzitten kwa vuiligheid om problemen te krijgen met de AB. Zo te zien heb jij een Harder & Steenbeck ? of vergis ik mij ? die zijn nog vrij gemakkelijk proper te krijgen, vergeleken met de goeikopere modellen.
En als ik vragen mag wat zijn die roze dingetjes ???

over de decals, ik gebruik altijd sol, en een extra tip een haardroger versnelt het proces om de decal mooi zijn vorm te geven.
Momenteel ben ik Daco decal softner aan het testen, en ik moet zeggen ook prima spul, ik vind het zelfs beter voor die grote rally decals in vorm te krijgen.
 
Hoi Rebelish,

Ik heb een Harder & Steenbeck, doet het goed, roze dingetjes heb ik geloof ik bij kruidvat gekocht dacht ik, werkt handig om er mee in de nozel te komen, de decals doe ik met water er op en dan met revell decal soft, werkt perfect, ben er tevreden over, aceton gaat heel goed, had het al met thinner endergelijke gedaan en dacht dat hij zuiver was, dus niet, na de aceton wel, gelukkig opgelost.
 
...
En als ik vragen mag wat zijn die roze dingetjes ??? ...

Dat zijn interdental brushes (tandenborstels om tussen de tanden te poetsen)
Deze zijn in bijna alle grootwarenhuizen te vinden bij de tandhygiëne producten.
Ze bestaan ook in verschillende kleuren = verschillende diktes van het borsteltje ;)
 
Ziet er goed uit.
Ik zou wel nog eens met de decal softener over de decal die op je achterste raamrubbers ligt smeren.
Niet alleen neemt je decal die vorm meer aan maar dan kan er tijdens het vernissen, geen verf onder je decal kruipen.
En die decals op het dak, staat het in de handleiding dat je ze zo moest aanbrengen? De echte wagen heeft die twee namelijk net andersom zitten.
Het martini logo achteraan en het Lancia logo vooraan..
 
Hoi Rocknrolla,

Het gaat goed, bedankt voor de tip, ik zal de decals extra bij de rubbers nog een keer met soft aansmeren en met een wattenstaafje aan drukken, de decals heb ik opgezet volgens de beschrijving, de letters martini zijn 2 horizontale delen en denk daarom dat ze zo moeten anders was het denk ik wel 1 deel als het aan elkaar moeten, daar staat niks van in de beschrijving en op de foto van de witte lancia op het moterkap is het eigenlijk aan elkaar, het is een gok.
 
Dat zijn interdental brushes (tandenborstels om tussen de tanden te poetsen)
Deze zijn in bijna alle grootwarenhuizen te vinden bij de tandhygiëne producten.
Ze bestaan ook in verschillende kleuren = verschillende diktes van het borsteltje ;)

O bedankt daar zal ik eens op zoek naar gaan, het lijkt me idd handig zo'n dingetjes voor de nozzel.
 
De decals zitten er zo ver op als het kan, is na tevredenheid gegaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat was goed, nu heb ik vernis over gespoten een laag of 6, nu heb sinasappeleffect, balen.:(:(:(:(
WEET IEMAND ALS IK HET POLIJST STRAKS OVER 3 DAGEN OF JE HET DAARMEE WEG KRIJGT, HOOP HET WEL.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De decals zitten er inderdaad mooi op. Knap gedaan. En al zeker als je het niet gewend bent.

Wat je laklaag betreft, ik zou er eens met een heel fijn schuurpapiertje over gaan. Beginnen met 2000 en zo naar de 8000 toe werken.
Vooral opletten dat je niet door je laag heen schuurt, anders schuur je je decals kapot.
Maar al met al, vind ik die sinaasappelhuid nog best mee vallen. Denk dat het vooral van dichtbij echt opvalt.
 
bedankt Rocknrolla, het valt niet mee, ik probeer het straks te polijsten en hoop dat de sinaseffect weg gaat.
 
ik vind het ook goed meevallen
heb al vaker gezien bij oude rallywagens dat er niet zoveel glans nodig is (ook op wedstrijdtafels), dus als je niet zeker bent van je schuurkunsten, zou ik het zo laten ;)
 
Om te polijsten zou ik toch nog wachten.
Welke vernis heb je gebruikt?
Hoe dik waren de lagen? (zo te zien te droog gespoten)
Met spuitbus of airbrush?
Hoe ben je te werk gegaan om de vernis te spuiten? (wachttijden enz....)
 
Hoi jordi en jelle, bedankt voor de reactie's.

jordi, ik laat het niet zo, je ziet het er op zitten, baal er stevig van.

jelle, buiten onder afdak in een doos, 6 lagen bij een tussenposen van ongeveer 10 minuten en de laatste laag 1 uur.
eerste best dun, de andere iets dikker, niet volop er op gespoten zeg maar,.

jelle wat bedoel je met te droog gespoten?

Ga het met polijsten weg jelle?
 
Met te droog gespoten bedoel ik dat de laatste laag te droog gespoten is. (niet dik genoeg)
En de wachttijd met de laatste laag is ook te lang.
De vernis is dan al te droog op je model om de laatste laag er mooi te laten invloeien.
En als je buiten gespoten hebt mag je van veel geluk spreken.
Zeker met dit regenachtige weer. (vocht)
En de koude temperatuur.
Zijn niet de beste vrienden van verf.
Ik zou hem even aan de kant leggen tot het een beetje droger en warmer weer is.
Dan nog nevellaag erover en twee natte lagen.
Met wachttijden van 10 minuten.

Welk merk spuitbus heb je gebruikt?
 
dupli color jelle, zou nu ook met airbrush kunnen met vernis van revell jelle of is dat niet slim.
 
ik heb de spuitbus in warm water gedaan jelle.
 
Maar de temperatuur buiten is nog te koud.
Duplicolor zou ik zeker lang genoeg laten drogen voor het te polijsten.
Deze duurt een tijd voor hij is uitgehard.
Je kan altijd proberen om er met de airbrush vernis over te zetten.
Maar dat zou ik persoonlijk niet doen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan