Hoofdsponsor

1/72 Deep wading Brengun Carrier [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja man, prachtig pakezeltje en knappe opstelling.
 
100% geslaagd, dit kan niet meer mislopen ;)

Dit wordt een dio om de vingers af te likken :)

Je mag terecht trots zijn op je reeds geleverde werk, bravo
 
Hey, :)

Jongens, bedankt voor de commentaren, het duurt misschien wat langer maar ik geniet ervan. :wub::$;)

@GUnit, ja, er komen zeker figuren op het tafereel. Een dio zonder leeft niet eens, allez, vind ik he. :wub:

Voor de figuren ga ik een apart topicje openen bij de figuren, ben momenteel bezig met het samenstellen ervan, maar is voor na nieuwjaar.;)
 
Subliem,... Subtiel,... Superfantastisch,...

Heligroeten,

Nick
 
Wow, deze had ik al een tijdje niet meer gezien. Maar wat ik hier zie is echt schitterend of het nu de setting, afwerking of de kleuren is? Voor mij is het het allemaal, kortom een zeer knap stuk modelbouw.
 
Hey, :)

@Swa, bedankt naamgenoot. :laugh::D;)

Ondertussen zijn de figurines geschilderd en vernist. De topic over de figurines kun je volgens in het deel van de figurines zelf dan. :$

Ondertussen ook al niet stil gezeten met mijn 'water' toestanden.:8
Het water heb ik gemaakt van Polyfilla opvulmiddel, de zeer fijne vulling. Dit werd verdund met wat echt water en met kleur bijgewerkt, daarvoor gebruikte ik V867, dark bluegrey gemengd met een beetje zwart, V950. Dit papje werd met een spatel vormgegeven op het dio, die daarna kon drogen. :$

Wat is er gebeurd tijdens het drogen?? Ge kunt het misschien raden maar mijn 'water' begon te barsten. Godverd....:@:ohmy::tongue:
Wat is het probleem hieraan, de houten ondergrond heeft het water in het papje te vlug opgenomen waardoor er barsten zijn ontstaan in mijn 'water'. :tongue:

Gelukkig kunnen oplossen met de barsten op te vullen met putty van vallejo, eerst puur inbrengen en daarna een tweede laag opbrengen en met een vochtige borstel uitstruiken zodat alles weer bij het oude kwam. Gelukkig alles goed verlopen.:wacko::wub:

Hierbij de foto's van bij de beginfase...

1_model_169.jpg

1_model_170.jpg

Heb vervolgens mijn 'water' bijgekleurd met verschillende kleuren zodat het meer "echt" lijkt. Hiervoor gebruikte ik dark seagreen, V868, en daarna beginnen we met te ‘toppen’ (de bovenste gedeelten van de golven) met V964, field blue en met V962, flat blue, de laatste met een zeer sterke verdunning daar het anders te blauw gaat overkomen.

Met dit als voorlopig eindresultaat..

1_model_171.jpg

1_model_172.jpg

Als eindlaag zal ik Still water van Vallejo gebruiken om de golven meer aan te brengen en deze daarna brushen met witte olieverf om de schuimkoppen te kunnen verkrijgen. :8

Hopelijk lukt het me daar dit de eerste maal is dat ik 'water' maak. De techniek heb ik geleerd in Steel Masters, de hor-serieboeken en in nummer 91. Daar staan heel goede beschrijvingen over hoe water te maken. :$

Ik hoop dat jullie dit geslaagd vinden. Tot de eindafwerking.;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Swaken,

dit ziet er netjes uit zeg.;);)
Jammer dat er scheuren in gekomen waren. Misschien de volgende keer je ondergrond eerst voorbehandelen. Maar je hebt dit zeker mooi opgelost!!
Je leert van je fouten ;), dit zul je de volgend keer zeker anders doen.:tongue:
Maar dit is de eerst keer deze kunstwerk zie:wub::wub:,
even een vraagje: - is dit water van een meer of zeewater?
Dit vraag ik om of je niet het water wat ruwer mag maken!
Aangezien dan aan land wilt komen met je model!!:sleep::sleep:
 
Hey, :)

Dag John, Bedankt voor het commentaar.;)
Inderdaad, dat is zeewater, maar rekening houden met de schaal van 1/72, kan ik mijn golven niet te groot maken natuurlijk. :8
Ik basseer mij op een foto uit een boek van Heimdal waarbij een brengun carrier vanuit een LCT op het land rijdt. Op de foto is te zien dat de golven zeer klein zijn, dus ik mag ze niet te groot maken. De foto staat afgebeeld op de eerste pagina van dit topicje.
Het diorama speelt zich af in Port-en-Besin, Normandië. Ik weet natuurlijk niet of je daar al bent geweest, maar de haven van Port-en-Besin is een soort binnenhaven alwaar de golfslag al wat minder is. :wub:
Natuurlijk moet mijn water nog bijbehandeld worden met Vallejo still water waarbij ik mijn golven nog iets meer kan benadrukken, maar veel meer zal het niet meer mogen worden. :wub:
 
Hoi Swaken,

net even een kijkje genomen naar de eerste pagina.
Spijtig dat de foto niet zo van een scherp staat is:angry:, kan natuurlijk niet toen waren er nog niet zulke technologieen zoals nu!!8)8)
Inderdaad kun je de branding nog wat accentueren, met wat witte verf.;)
In ieder geval ziet het er netjes uit hoor. ApplausApplaus
 
Perfect om hiermee te vertrekken voor een echt watereffect ! De middelen die je wil aanwenden moeten de opdracht zeker doen lukken.
Spannend ! Watereffecten die lukken, doen een diorama helemaal opleven.
 
Ja, dat water wil ik ook wel eens zien van dichtbij. Ik zal nog maar eens naar IPMS Gent moeten komen :-)
Maar volgens dat ik al enkele werk heb mogen bewonderen van Swa, dan ben ik overtuigd dat dit wel zal lukken.
 
Ja, dat water wil ik ook wel eens zien van dichtbij. Ik zal nog maar eens naar IPMS Gent moeten komen :-)
Maar volgens dat ik al enkele werk heb mogen bewonderen van Swa, dan ben ik overtuigd dat dit wel zal lukken.

Hé medebouwers,

Als ik dit al zo lees begint het bij mij een beetje te kriebelen!:8:8
Ja hoor misschien moeten we nog eens beginnen om een forumdag data te bespreken.;);)
Misschien wat vroeg ????:$:$
In het echt te zien is het toch nog mooier!!!;);)
 
Hey, :)

Bedankt voor de commentaren.:)
Ik hoop dat mijn 'water ' gaat lukken. Tot nu toe heb ik alles goed gepland, maar er kan altijd iets misgaan natuurlijk. :huh:
Momenteel bezig met een groene laag aan het leggen op de scheiding tussen stenen en water (dit van de algenvorming en via fotomateriaal) en wat zeewier dat is aangespoeld. Natuurlijk niet teveel, ge moogt nooit overdrijven. :nowink:
Zal zo vlug mogelijk posten.:$

Aan zij die willen komen kijken, altijd welkom, er is een extra vergadering op de 19e januari, gezelligheid troef bij ons. :8:$;)
 
En voila, :)

Hier hebt ge een foto van mijn algenlaag, zeewiertoestanden..., er dient wel nog wat bijgewerkt te worden aan het zeewier. :wub:

1_model_173.jpg

Hopelijk vindt ge het goed..:wub:
 
Laatst bewerkt:
Swake, het ziet er weer schitterend uit...
Aan allen die dit draadje volgen... de foto's zien er schitterend uit, maar in het echt is Swaken zijn werk onbeschrijfbaar mooi. Dus op 19 februari aanstaande, allen naar IPMS-Gent om de zaak live te bekijken...

Nu nog een aangespoeld kwalleke en een zeester... en zeker nie vergeten om ook enkele mosselkes aan je kaseien te bevestigen hé...

Heligroeten,

Nick
 
Hoi Heren,

Na het zien van je foto's ben ik wel nieuwsgierig geworden Swa!!:O:O
in ieder geval bedankt voor de uitnodiging;), maar helaas :(zal ik geen tijd hebben om lang te komen.
Het zal voor een andere gelegenheid zijn.:$:$
Hopelijk zullen er nog gemoeg gelegenheden zijn niet waar???:):)
 
Hey, :)

Bedankt terug voor de commentaren.;)
@Blue Bird, neen neen, geen mosselen, maar oesters, mmmmmm....:D:D:D8):8;)

Ondertussen weeral wat verder gewerkt aan het dio.
Het zeewier heeft een wash gekregen van zwart-groen (deze keer van Humbrol verdund met Humbrolverdunner), na droging een drybrushken met een olieverfmengsel van sapgreen met raw umber (dit kun je nu op de foto zien). :wub:

Ondertussen ook bezig geweest met het 'water'. Ik heb een eerste laag van vallejo's Still water gebruikt en moet het toegeven, wa goe spul zeg. Het is een soort van gel die je met een borstel kan 'modelleren' en die nadien blinkend en doorzichtig opdroogt. Er komt zeker nog een laagje over zodat de golven iets meer uitgesproken worden die nadien dan een brushken zullen krijgen met witte olieverf om de schuimkoppen voor te stellen. :wub:

Maar nu foto's..:wub:

1_model_174.jpg

1_model_175.jpg

Voila se. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat water ziet er knap uit tot dusver.
Heb je er wel rekening mee gehouden dat water plat staat (vlak) en niet de helling volgt? Zodoende moet je dieper een dikkere laag krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan