Hoofdsponsor

1/72 Deep wading Brengun Carrier [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey, :)

Mercie gasten. 8);)
Inderdaad, het anders opstellen van de kisten geeft een 'levendige scene' op, en is ook wel wat realistisch. :$
Het is goed mogelijk dat er nog vlug "iets" is bijgelegd of is afgenomen zodat deze opstelling mogelijk is. :$

Ondertussen zijn we niet blijven stil zitten en hebben we voortgedaan aan de LCM. :8
Deze is ondertussen geweatherd en zee(r) vuil gemaakt daar deze 'bootjes' veelvuldig en in moeilijke omstandigheden werden gebruikt, en men had zeker niet de tijd om ze op te kuisen. :wub:
Hiervoor heb ik de producten gebruikt van MIG, zoals de gekende washes, ze zijn goed. :8
De techniek was het aanbrengen, wat laten drogen, en daarna met een proper penseel, lichtjes met white spirit bevochtigd, afgewreven en het effect erop aangebracht. Let op, regelmatig dient ge de borstel uit te wassen. :unsure::8

Voor de roesteffecten heb ik gebruik gemaakt van MIG poeders vermengd en verdund met 'tinner for washes', ook van MIG om alzo de roeststrepen te verkrijgen. :8;)

Genoeg gezeverd, nu foto's...8):D

1_model_112.jpg

1_model_111.jpg

1_model_114.jpg

1_model_115.jpg

1_model_113.jpg

1_model_116.jpg

1_model_117.jpg

Er komen er nog...:P:D8)
 
Laatst bewerkt:
Allez, er zijn er nog...:P:D8)

1_model_118.jpg

1_model_120.jpg

1_model_119.jpg

1_model_121.jpg

Voila se, nu verder doen aan het 'koordje' die er aan moet. Daarna opstelling op het dio om de klep te kunnen verlijmen en nadien de kabels aan te hangen, dan vernissen, enz..:unsure::8;)
 
Laatst bewerkt:
Hey, :)

Bedankt, maar nog wel wat werk aan hoor.:wub:;)

@Beyond, zeg maat, waar blijf je met het dio van je bunker??:huh:
Je diende toch nog verder af te werken, of vergis ik me?:huh::unsure::$
 
Dat komt hier helemaal in orde, erg goed afgewerkte luiken tot zover, maar beste Swaken, als je een foto zou nemen met een onderdeel voor een wit vel papier, zou dat onderdeel veel schoner in beeld komen ipv. met de drukke kleurrijke achtergrond. Moet je echt 'ns proberen, je model zal er nog mooier door worden.
 
@Beyond, zeg maat, waar blijf je met het dio van je bunker??:huh:
Je diende toch nog verder af te werken, of vergis ik me?:huh::unsure::$

:$:$
Jah, daar zeg je iets....:wub:

Ik had gedacht om de laatste 14 dagen tijd ze zullen hebben om verder te doen, maar andere huiselijke werken hebben daar een stokje voor gestoken :@:@:@
Hopelijk kan ik binnenkort herstarten :8 :ph34r:

Maar dit alles terzijde, >w ;)

Grtz,
Beyond
 
Hey,

Bedankt jongens voor de commentaren.;)

Van die huishoudelijke werkjes ken ik alles, moet de laatste veertien dagen van december nog wat plafonds leggen, waaronder ook op de hobbykamer + een laag verf op de muren, t'zal van modelbouwen weinig in huis komen dan.:tongue::tongue::@

@GUnit, inderdaad, met een vlakke achtergrond zou dat inderdaad mooier uit komen, verdomme ik heb toch wel een groot vel blauw papier liggen zeker, in plaats van het te gebruiken he...:8:unsure::wub:
 
Laatst bewerkt:
Hey, :)

Terug van weggeweest en niet stil gezeten, :nowink:;)
Ondertussen verder gewerkt aan de LCM, hij is vernist, en op het diorama geplaatst, versterkt met een houten pen onderaan en gelijmd met houtlijm. 8):$
Nu is het droogtijd voor hem.:sleep:

Ondertussen ook bezig met wat kleindetail voor de hoeken op te vullen in de bren, ben bezig met flumsy's (britse jerrycan's) te verfijnen en deze dienen dan geschilderd te worden. :wacko::8:$

Ondertussen ook al nagedacht over het 'water' dat gemodelleerd moet worden, maar nu.....

foto's, 8)

1_model_124.jpg

1_model_125.jpg

1_model_126.jpg

Overzichtje, :)

1_model_127.jpg

en dan de flumsy's,...

1_model_123.jpg

let vooral op de verfijning die aangebracht moet worden, links het goeie, rechts moet nog gedaan worden,

1_model_122.jpg

Voila se, we gaan weeeral voortdoen. :laugh:8)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er echt prachtig uit, dit gaat een zeer mooi dio worden...
Maak maar plaats in je kast voor de prijzen die je hiermee gaat winnen ;)
 
Zie dat eens af, dat blauwe vel papier in de achtergrond, hoe prachtig kan je nu alle kleuren en details bewonderen !

Heel indrukwekkend tot zover, ik kan hier echt naar blijven kijken !

Off topic : ook plafond aan het leggen, bweurk ! En zo'n leuke zaken te doen op de hobbykamer !
 
Hey, :)

Inderdaad, met een blauwe achtergrond gaat dat beter, ik zal in het vervolg erop letten zodat ge er meer kunt naar kijken, naar die details. 8):$

Bedankt voor de commentaren.;)
Ben bezig met de laatste handvatten te plaatsen, daarna verftijd. 8):$;)

Wil de grondverf van Vallejo eens proberen op die dingen, ga kijken hoe ze werkt, iemand al eens geprobeerd???:unsure:
 
Hoi Swaken, ik heb ooit eens Vallejo's Foundation White gebruikt. Ik weet dat ik toen bij gebruik in de airbrush serieus heb verdund met water. Het was geen Vallejo Air, maar de gewone die evengoed werkt via de airbrush mits dus : verdunnen.
 
Hey, :)

@GUnit, thanks m8.;)
Inderdaad, de gewone gebruik ik ook om te spuiten en verdun deze met gedistilleerd water.:|
De grondverf die ik gekocht heb van Vallejo is de Air-fles.
Ik vermoed om dit ook wat te verdunnen, nochthans zeggen ze dat deze niet verdund moet worden, maar ik twijfel daaraan.:huh:
 
Hey jongens, :)

Voila se, hier ben ik dan terug na het klussen op 1/1.:ph34r: Eindelijk is dat afgeraakt wat af moest zijn.:8

Ondertussen ook al wat de tijd gehad om mijne bren af te maken, ik beschouw hem dan ook als zijnde af. :$
Nu foto's,

1_model_128.jpg

1_model_129.jpg

1_model_130.jpg

1_model_131.jpg

1_model_132.jpg

1_model_133.jpg

Hopelijk vindt ge hem goed gelukt, ik wel.^^

De laatste loodjes die ik eraan gedaan heb zijn wat technische teksten opgezet om de volgorde op de transportboten aan te duiden, heel lichtjes voorzien, subtiel, van wat stof en wat roest aangebracht aan de knalpotten van de uitlaat.:$

Aan de cargo heb ik mijn flumsy's toegevoegd en een klein tasje om het geheel wat te breken.
Het zal bijna tijd worden om de 'peten' te schilderen.:8:$
 
Laatst bewerkt:
Hey, :)

Ondertussen ook eens een samenstelling gemaakt van hoe het moet worden, indien nog ideetjes; laat maar wat horen..:$

Hier wat foto's,

1_model_134.jpg

1_model_135.jpg

1_model_137.jpg

1_model_136.jpg

Voila se. :8
 
Laatst bewerkt:
Swa'ke,

knap hoor...
Vooral je zeildoek en je kratten, springen bij mij het meeste in het oog en zien er fantastisch uit.
 
Bedankt Dominiek, is eigenlijk ook de bedoeling daar deze de 'eye-catchers' zijn op het model. Dus geslaagd vermoed ik.:8:$
 
Meer dan geslaagd is dit, jongens ik ben helemaal weg van de setting, dat oplopende deel is zo knap gevonden. Plus dat deel van die landingscraft, heel sterk ! komen er figuren ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan