Hoofdsponsor

1/35 De orgelspeler 1/35 [WIP]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
De orgelspeler is een kit van plusmodel in 1/35 grijze resin.
Als ik mijn oude harde schijf heb gereanimeerd :( krijgen jullie ook foto's van de ongebouwde kit.
ik vond hem maar een beetje zielig alleen dus heb ik hem ergens op een oud pleintje met een waterput geplaatst.
Hij krijgt het gezelschap van nog enkele figuren, uit de reeks van MB models europe 1945.
Van deze figuren worden burgers gemaakt met het scalpel en procraete (is ongeveer zoals greenstuff).
Het pleintje en de bron zijn uit sturodor isolatie gemaakt en hebben met GESSO een grondlaag gekregen.
Gesso is een basislaag die door schilders op hun verfdoeken wordt gebruikt, het bezit geen oplossingsmiddel en is dus uitermate geschikt om piepschuim en andere kunststoffen van een grondlaag te voorzien. het verhindert ook dat het schuim te veel verf opzuigt.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
De orgelspeler en het meisje zijn in acryl geschilderd, door het vele uitproberen zal ik hier en daar kleine restauratie werken uitvoeren.
Maar hoe het uiteindelijk moet worden weet ik nu ongeveer.

Grtx Jan
 
jan....een heele mooie opzet...prachtig idee...figuren zijn al mooi opgebeurd....;)...en als ik lees wat je plannen nog zijn ....top man...pure nostalgie...blijf volgen zele zeker weten ....;););)
En mischien nog wat duiven op het plein....:8:8:8 ....wat denk je ....:D:D:D
 
Mooie werken en goede tip om Styrodur met Gesso te behandelen.
Deze kende ik nog niet. Blijf met interesse volgen.

Mark
 
wat mooie figuurtjes,heb deze nog niet gezien!
 
Heb gisteren mijn bestelling binnen gekregen, getoond in nieuw gekocht heb ik ze niet :nowink: dienen toch als basis voor mijn burgers.
Alle scratch figuren hebben als basis een figuur van MB models deze worden soms gestrip of een beetje opgewaardeerd en aangepast.
Is nog enige uren werk, maar dit is mijn project voor 2013. Het koppel arm in arm heb ik lichtjes aangepast, nieuw kapsel voor beiden, nieuw hemd voor de man en lederen vest, schouders en rok een klein beetje gedetailleerd voor de dame, rechterhand nieuw gemaakt zodat het goed aanligt. Het idee is de mode periode na de oorlog begin 50.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Voorstellen en kritiek mag, als ik het kan omzetten wordt het ook gebruikt.

Grtx Jan
 
Ja Jan, dat wordt een prachtig project.
Mijn interesse is in ieder geval gewekt.
Succes hier mee.

Mark
 
Mooi concept, is ne keer wat anders dan dat oorlogsgeweld altijd :)

Komt er nog iets bij te staan? Reden dat ik het vraag is omdat mij opvalt dat de twee koppels hun aandacht door iets anders getrokken lijkt.

En iets wat direkt in mijn oog springt is de rechterarm van de man met de lederen vest. Die lijkt langer dan zijn linkerarm op de foto, kan een vertekend beeld zijn door de foto.
 
Dat wordt een plezant dio'tje, zoals Thomas al zei: weer eens iets anders dan de eeuwige oorlogstaferelen! :D
 
interessante setting, benieuwd naar het vervolg. worden de figuren nog gedraaid naar de orgelspeler?
 
@ Tomas, is optisch bedrog door de foto, figuur is enkel af gefreesd de houding of de armen heb ik bij de man niet aangepast.
de arm van de vrouw die verdekt is heb onder de vest heb ik moeten doorsnijden en corrigeren, de linker arm is enkel bij de elleboog ingesneden om een betere hoek te verkrijgen.

@ Slenoz, het idee is ergens een pleintje op een zonnige morgen begin de jaren 50, de mensen genieten van de vrede en luisteren naar een veteraan die probeert een centje bij te verdienen. een beetje moet ik hier en daar nog de richting van sommige personen aanpassen.

Vast is nog niets tijdens de bouw van zo een scene verandert er nogal eens iets, constructieve kritiek goede voorstellen en opmerkingen enz.

Grtx Jan
 
Heb een klein beetje tussendoor verder gewerkt aan mijn figuren dio.
het eerste koppel is wat modelleren betreft af en ben begonnen met de eerste lagen verf.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Geschilderd wordt in Acryl
Voorstellen en kritiek zoals gewoonlijk.

Grtx Jan
 
Heb een beetje verder gewerkt deze morgen aan het voetstuk en de ouders van het meisje toegevoegd.
Heb op de foto's gezien dat ik bij de schoenen van de man nog iets vergeten ben, de bloes van de vrouw is freehand gedaan.
Geschilderd tot nu in acryl
de figuren zijn omgebouwde figuren van MB


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Heb het ouderpaar opnieuw geschilderd en er een paar kleine dingen aan verandert.
Het blinken van de lerenjas is in reel ongeveer de helft.

068.jpg

068.jpg

068.jpg

In Acryl geschilderd.

Grtx Jan
 
Mooi en verzorgd werk Jan!
Ik vind die dame haar blouse heel mooi geschilderd met die bloemen,een echte eyecatcher ;)
Blijven we dan ook stilletjes volgen natuurlijk.
 
Ik blijf ook nog altijd stilletjes volgen jan.
Ziet er goed uit.

Mark
 
Dit is een plezant tafereeltje, waarmee bewezen wordt dat het niet altijd soldaten moeten zijn die de sfeer bepalen. De blouse van madame is echt geweldig goed geschilderd, nét echt.
 
Ben begonnen aan het andere paar, misschien kunnen de sculpters hier effen tips geven
De andere mogen natuurlijk ook hun gedacht schrijven.
Is nog een beetje werk aan de winkel, niet vergeten dit zijn 1/32 figuren dus soldaatjes omgebouwd tot burger :D
070.jpg069.jpg071.jpg072.jpg

Grtx Jan
 
Zeker niet slecht hoor, maar mevrouw haar linkerarm ziet er niet zo natuurlijk uit... Ik probeer me voor te stellen dat ze staan te kijken en luisteren naar de orgelspeler, maar ik vind de arm niet zo "natuurlijk"...
Misschien mocht ze deze plooien en de arm van haar man vasthouden zo ter hoogte van zijn elleboog????
En misschien meneer zijn broek iets langer maken, hij heeft precies, zoals wij hier zeggen, water in zijn kelder staan :D
Mijn 2 centen hé ;)
 
Ziet er al erg goed uit. Kan me wel aansluiten bij de commentaren van Beyond.
Wat gebruik je om te sculpten ?
Dirk
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan