Hoofdsponsor

1/10 De oorlogsfotograaf [wip]

Danny, deze is inderdaad in olie gedaan.
desondanks heb ik de intentie de fotograaf in acryl te doen, het zal nog enkele uren oefening kosten dat staat wel vast.

Grtx Jan
 
Monochroom is echt wel moeilijk denk ik, ik heb ooit eens een diorama gezien (op foto weliswaar) van een crashsite in monochroom, man man man, met 50 tinten grijs kom je volgens mij nie toe denk ik.
 
buste

misschien kan je de boxart inscannen en in een simpel fotobewerkingsprogje monochroom maken.. kwestie van een idee te krijgen???? Als je wil kan ik dit wel ff doen voor je...
 
Wat ik nog vergeten te vragen was in mijn vorige post... is deze buste gemaakt naar een bepaalde bekende fotograaf, of die generisch ?
 
Bedankt, omgezet in monochrome heb ik de boxart al.
Zou goed zijn moest ik het zo eenvoudig kunnen doen met een afgewerkte figuur.
Zal jammer genoeg veel werk worden om dit te doen met verf.

Grtx Jan
 
Dat dit nog niet het resultaat is wat je in gedachten hebt, kan ik me best voorstellen Jan.
Persoonlijk vind ik dat dit toch al meer dan gezien mag worden.
Het monochrome heeft inderdaad wel een zeer aparte uitstraling...
Veel succes bij de verdere acryl pogingen, maar de olieverf mag zeer zeker gezien worden.

Mark
 
Sorry dancooper had bijna je post overzien

This bust is modeled after an image of famed Vietnam War photojournalist, Larry Burrows (1926-1971). Burrows captured many popular images of the war, from 1962 till his death. He and three fellow photographers were killed when their helicopter was shot down over Loas, covering Operation Lam Son 719 in February, 1971.

attachment.jpg

Grtx Jan
 
Vandaag begonnen aan de buste/kop geschilderd in Acryl


gans tevreden ben ik nog niet, maar het gaat in de goede richting denk ik

003.jpg002.jpg001.jpg

Voorstellen en kritiek mag

Grtx Jan
 
Als ie gemodelleerd is naar de foto van Vietnam journalist Larry Burrows dan lijken mij de wenkbrauwen toch wat te hoog te staan. Is wijzigen nog mogelijk?

Geen opmerkingen wat schilderen betreft en kan er alleen maar beter op worden als je zelf zegt dat het de goede richting uit gaat.
Veel succes verder.
 
Een verdere oefening om later op mijn reporter te gebruiken.

De jas en het hemd heb ik vandaag gedaan, de rest moet nog

Img0735.jpgImg0738.jpgImg0736.jpgImg0737.jpg

Voorstellen en kritiek zijn welkom

Grtx Jan
 
Amai, oefening noemt dat dan...
Toch wel op niveau hoor!
 
Toch wel een duidelijke voorruitgang te zien Jan dat beloofd wat voor de fotograaf.
 
Mijn oefenproject is nog niet 100%, maar heeft me heel veel gebracht.
Tussendoor zal ik er nog wel kleine dingen aan verbeteren of veranderen, maar ik denk dat ik klaar ben om aan het echte stuk te beginnen.

Img0740.jpgImg0741.jpgImg0742.jpgImg0743.jpg

Voorstellen en commentaar zijn altijd welkom, er is niemand te goed of te oud om nog bij te leren.

Grtx Jan
 
Ik kan niets opmerken wat beter zal kunnen want vind het nu al een mooi test figuur geworden met de diversen grijs tinten.
 
"Test" figuur? Vind ik al zeer geslaagd, benieuwd wat de rest dan gaat worden.
 
Vind het ook al heel mooi. Is waarschijnlijk nog moeilijker dab in kleur schilderen.

JM
 
Jan jij noemt dit probeersels:ohmy:....dit is voor mij ook al een topstuk...ik vind het echt iets hebben ...dat zwart-wit...top man...:)
 
Heb het hoofd gemonteerd en een grondlaag grijs aangebracht op de parka.
Daarna ben ik aan de linkerzijde (als men de figuur aankijkt) begonnen met licht en schaduw aan te brengen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan