Hoofdsponsor

1/24 Citroën 2pk [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Ja Erwin en van dat jeep surrogaat zijn er toch een kleine 600 van gemaakt dus al zeer zeldzaam
Marc
 
Succes met de bouw.Vind ik wel leuk voor uw vrouw,ik denk dat ze nu volop aan het terugdromen is.
Marc S
 
Ja hoor, lekkere bak, ik zou 'm ooit graag in roestig jasje willen steken. Zijn de deuren aan de body vastgegoten ?
 
geitjes blijven leuk,ik volg,veel succes Marc!

groetjes,

Yannick
 
Wow gasten ik had zoveel interesse echt niet verwacht hoor
Marc
 
Zal ik ook volgen want het doet me denken aan een onnozele kinderdroom die ik had.

Als ik groot was wilde ik een 2PK met een porsche-motor in. Nooit bij stilgestaan dat zo'n motor daar van geen kanten in past. Leek me als kind gewoon super om met zoiets over de snelweg te razen.
 
@MrArtex, er zijn mensen die alles kunnen, kijk maar eens naar docu's op Discovery bijvoorbeeld wat ze allemaal niet doen met een auto!
Als ze een V8 kunnen inbouwen in een oude Ford T, waarom zou dat niet kunnen bij een 2CV of een kever?
 
Ik heb er ook herinneringen aan...
In zo'n eend heb ik toen ik 12 was mijn eerste autorijles gehad, van een oom. Nu was ik gewent aan de versnelling van een tractor, die hetzelfde schakelde als in een opel. Maar ook de tractor koppeling was zo dat de tarctor pas in beweging kwam als het pedaal helemaal hoog was. Wanner ik moest keren op het eind van de weg, moest ik een stukje achteruit, ik kreeg hem niet in zijn achteruit, maar toen hij er wel in zat, zei mijn oom die het deurtje beet had nu koppeling op laten komen. Dat deed ik ook, maar de eend begon al te rijden, toen het pedaal een klein stukje omhoog ging. Na 20 meter achteruit gereden te hebben, stopte ik tegen een muur,, mijn oom hing nog steeds aan het deurtje, met een kapotte broek en ontvelde knieen. Keihard lachend nog, het vervelende was dat hij pas een tiental jaren later tegen mijn Pa durfde te vertellen, dat ik hem over de grond gesleurd had
 
weten jullie wat ? Veel van de mensen onder ons hebben bijna allemaal iets gehad met een geitje , er zijn wel knappe anekdotes bij als er nog zijn ? Graag dat maakt deze bouw nog levendiger
In ieder geval al vast bedankt
Marc
 
Deze ga ik hier toch ook wel volgen.veel plezier coachke
 
Mannen de kop is eraf , hier zijn de eerste beelden
Het motorblokje met versnellingsbak , voor degene die niet zo goed op de hoogte zijn van autotechniek heb ik zoals gewoonte tekst en uitleg bij gedaan

attachment.jpg

attachment.jpg

wat nu komt is dat ik weer aan iets begonnen ben waar ik hopelijk geen spijt van zal krijgen die bewuste achterste raampjes heb ik gewoon anders gekleefd , dus het rechtse heb ik links gekleefd en andersom ook , waarom ? wel heel eenvoudig dat raampje moet weg en op deze manier heb ik gewoon een recht stuk plastic waar niet veel van opgevuld moet worden

attachment.jpg

attachment.jpg

en dan ga ik nu schuren tot ik er bij in slaap val

Mannen na 21 dagen heb ik vandaag mijn modelbouwmagazine binnen gekregen goed he , en den deze staat erin met een mooi artikel , ben fier op mezelf
grt
Marc
 
Marc, een geit !, ge moet er maar op komen e.ik ga den deze volgen want puur nostalgie........P.S. De snep in Lichtaart heeft ooit een porchemoteur in een geit gestoken en er 100m. mee gereden .......................................
 
Beste mensen ik kan er beelden van toen als iemand ze wil zien in Frankrijk rijd een 2pk camionette rond met vanachter in de laadruimte een " Ferarri " motor in ge weet niet wat ge ziet als dat af komt
Ik heb een hele tijd terug er een soort docu over gezien ongelooflijk
Marc
 
Beste mensen ik kan er beelden van toen als iemand ze wil zien in Frankrijk rijd een 2pk camionette rond met vanachter in de laadruimte een " Ferarri " motor in ge weet niet wat ge ziet als dat af komt
Ik heb een hele tijd terug er een soort docu over gezien ongelooflijk
Marc

Deze moet je dan zeker bedoelen... Awesome gemaakt...
Ook nog wel een leuk scratch project lijkt me...

Groetjes,
Kurt
 
Beste Kurt ik kan op dit ogenblik niet kijken heb een soort probleem met you-tube ik moet bijna om de 14 dagen een privacyverklaring ondertekenen alleen op deze laptop op mijn tablet dan weer niet ik ben da beu waarom ik en iemand anders dan weer niet en een klacht neerleggen waar ? Hoe ? Da weet ik niet of beter vind ik niet zodus zal ik straks wel zien op mijn andere laptop ik denk dat hret die rode is met opzij die enormo lucht inlaten he
Marc
 
Vrienden na onze enorme geslaagde leden dag heb ik gisteren terug met volle moed verder gedaan met de geit ( 2 pk ) ik wil nu wel vermelden dat het om een model gaat waar mijn vrouwke ooit in gereden heeft , en het was toen al een oud beestje en de roest had toen ook zijn weg gebaand onder de verf wat resulteerde in dat ik er ook een roestig oud karretje ga maken met op de carrosserie hier en daar een roest plekje maar aan de onderkant zag die er zoals vele geitjes er roestig uit , dus hier gaan we . Nu voor vele onder ons die misschien niet goed weten wat het allemaal is of waarvoor het dient heb ik de nodige informatie er bij gezet
Ik begin met het bassisplatform ( chassis )

attachment.jpg

Zo de verwering zoals ik ze me voorstel , heb nog niet lang geleden een foto gezien die nog erger was ( 1/1 )

attachment.jpg

Dan nu krijgen we het motortje hier kleiner dan 1€ daar ben ik voort gegaan op een paar beelden van op het internet

attachment.jpg

Omdat mijn madam met een 400 cc rond vlamde was dat een autoke zonder de achterste zijraampjes dus heb ik deze ook dichtgemaakt en geplamuurd en geschuurd en staat nu klaar in de spuitcabine om in de primer te gaan

attachment.jpg

attachment.jpg

De stuurinrichting was een beetje overdreven door Revell de stuurstang was een mastodont en raakte de uitlaat dus heb ik deze gescratcht naar een betere versie

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila mannekes nu ga ik wat boodschapjes doen anders heb ik geen eten vanavond
Tot laters
Marc
 
keigoe marc,precies fotos van een echte verruste geit,knap gedaan !!..........
 
Tof Marc zier zeker niet slecht uit.Mooie roestvorming.
Marc S
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan