Hoofdsponsor

1/7 Christoph Waltz buste 1/7

prachtig man ......wat een talent...laat maar vlug volgende update komen :8:8:8...zit hier op de eerste rij zele :)
 
Moet nog wat schuren in de mouwen zie ik :-)

komt goed, bedankt!
 
zoals altijd ,rene

prachtige gelaatsuitdrukkingen en de jas ziet er zeer goed uit

in blijde verwachting van de volgende update
 
Schitterend weer René. Hier kan ik dus uren van zitten te genieten.

Mark
 
en ik geniet van fijne commentaren he...:-)

was terug een tijdje bevangen door problemen met mijn 260 L bak, amazonebiotoop. Kon voor mezelf niet verder met sculpten voordat mijn algenprobleem was opgelost.
Meldde me aan op een vissenforum en trof er een nestor die me goede tips gaf. Had een te groot visbestand en net twee soorten erin die op een gele lijst staan omdat ze vrij groot worden.
Dan raakt je evenwicht snel verstoord door vervuiling, planten algen onder en verstikken.
Om te beginnen de bak volgepompt met cabomba, waterplantje dat gebruikt wordt om bakken op te starten. Haalt stoffen direct uit het water en gaat zo de strijd aan met de alg.

maar goed, we weten weer meer en ik kan rustiger verder knutselen.
grappig detail is dat ik drie corydorasvisjes tijdelijk apart gezet had om ze te ontzien van de drukke grote bak.
Doordat ik dit deed heb ik nu veertien kleine visjes erbij :-)

ik werk met deze buste mee aan een boekwerkje. Werd me gevraagd of ik van buste 1 nog plaatjes had, groter qua bestand. Had ik niet.
Vandaar dat ik hem opnieuw sculptte. En dat is best verfrissend.
 
Zoals bij iedereen, bij mij toch in ieder geval, vergt een andere hobby soms wat meer tijd.

Toch een vraagje Rene, kan de "klei" die je gebruikt voor je figuur zo lang bewaard blijven zonder uit te drogen?

Fred
 
haha, omdat ik zo de tijd trek voor mijn project..?

Dat gaat goed Fred. Alleen...de klei krimpt toch ietwat. Stel dat je een harde kern had afgebakken, kans is groot dat er na een paar maanden barsten door de spanning komen in de laag die je eromheen aanbracht.
Ik heb afgeleerd mijn sculpt onder een lamp te bewaren.
Zag ook weleens pakjes fimo die echt uitgedroogd waren, keihard.

Ik vermoed dat warmte en lucht de boosdoeners zijn. Kan je rekening mee houden als je meer tijd wil gebruiken voor een sculpt.
 
René, ik vind je meesterlijk goed man. Je sculpteert mensen die wij allemaal kennen dus dan dien je voor de perfectie te gaan. Deze wordt te gek !
 
mwa mwa, ik ben er nog niet he...

mooi voorbeeld is dat ik wel wat affiniteit heb met gezichten maar vastloop met plooien. Onzekerheid.Ongeduld.

deze keer heb ik wel meer de proxxon gebruikt om secties te vlakken.
Dat vond ik mooi om te zien bij kragen. Inlijning diep aangezet en later alles afgevlakt met staaltolletje.


Guy! man, hoe is het?!
deze wordt ook heel leuk. Neem er fijn de tijd voor.
 
:Overdomd goe gesculpteerd,verven tot daar toe,maar dat sculpteren heb ik nog altijd niet onder knie.
 
Rene ........prachtig man ...je sculp is subliem ..:O ........ mischien een klein komentaartje de rechter knoopsgaten zo te zien op de fotos verschillen met de linker of is het gezichtsbedrog :$ maar voor de rest top man :8
 
OK, bedankt Beyond!

een inzage in things to do:

- vervaardigen epauletten kraag met het lauwerblaadje
- epauletten schouder met kolonelsinsignes
- aanscherpen kraag leren jas ( moet strakker en rechter de contour)
- vervaardigen viertal middelgrote knopen overhemd
- uitdiepen kapsel ( op Franse site leuk commentaar over zijn hoofd gehad 'Il me semble qu'il a un tête d'un oeuff rétourné' laten we dit vooral zo houden want het is zo. Bovenop mag het ook ietsje platter, dat geeft hem net die idiote look, tezamen met de zijn wat smallere postuur in de lederen cocon.
- Er is nog iets met de ogen
- globaal glooien gezicht en polijsten
- natuurlijk, de oren
- rechterkant neusvleugel in symetrie brengen
- achterzijde jas/ kraag met naad jas in orde maken
- misschien een wat meer kunstzinnigere snit in de torso van onderen?
- Het op twijfelachtige wijze verkregen teken der Ijzeren kruis op het knoopsgat

nog wat dingen te doen dus.
 
haha!!beestig goed kerel,op elk detail wordt er hier gelet.
 
WOW, knap gedaan René.
Hij begint hoe langer hoe meer te gelijken op de "echte".;)

Mark
 
hoempa hoempa Landatime :-)

wat kleine wijzigingen.

DSCF0039-9.jpg

DSCF0040-6.jpg

DSCF0042-8.jpg

DSCF0043-2.jpg

DSCF0044-2.jpg

DSCF0045-4.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan