Hoofdsponsor

1/24 Chevrolet 3100 PU with a twist [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij gaat nu een beetje op zijn eind lopen na nog wat kleine aanpassingen die ik de laatste tijd heb gedaan.

DSC_8945.jpg

DSC_8944.jpg

DSC_8942.jpg

DSC_8943.jpg
 
Word een echt off-road monster.
Mooie aanpassingen aan het chassis.
 
Ziet er goed uit Ron.
Subtiele veranderingen en verlengingen.
Volgende fase : zijn jasje ? Ben benieuwd.

Mark
 
Thnx voor de reacties heren.

Camaro, Ik hebhet nog nooit zo gemakkelijk gehad met een chassis, alles was even breed als het chassis van AMT.
Liep nog even te twijfelen vanmiddag om alsnog het chassis van AMT te gebruiken maar ervan gezien omdat ik dan teveel werk zal krijgen om de voorwiel aandrijving er netjes onder te krijgen, dus de gemakkelijk weg gekozen :)

Mark, Ik moet nog even alles nalopen en dan kan hij in de primer en hopen dat alles goed strak is.
De kleuren ben ik nog niet helemaal uit maar ik loop te denken aan rood en zwart, spatborden zwart en de carrosserie rood.
Gelukkig kan ik daar nog even over nadenken.
 
Mooie kar Ron bravo_zpse8aefded.gif

Paar vragen : Waar heb je die fraaie wielen vandaan ?
Dat ontchromen, doe je dat wegschrapen of is daar een middeltje voor ?
Gaat-ie strak in de lak of wordt-ie wat vuil van het offroaden ? leuk ondergrondje maybe ? (ik fantaseer graag dio-style)

verfze artist_zps8b00ac8c.gif
 
Ik fantaseer er ook altijd op los Peter :)
Ik zit wel aan een ondergrondje te denken en eventueel wat verwering maar met deze temperaturen lig de modelbouw compleet op zijn gat.

Over het ontchromen daar zijn diversen middelen voor. Cola, ovenreiniger en dikke bleek, het leuke is dat het ene merk chrome bleek nodig heeft en van een ander merk chrome weer ovenreiniger.
Dus een kwestie van uitproberen waar de chrome het best op reageert.

Die chrome wielen komen samen met het chasisis van een Aoshima kit, dus kitbashing.

Ontchromende groetjes :)
 
Ik zit wel aan een ondergrondje te denken en eventueel wat verwering maar met deze temperaturen lig de modelbouw compleet op zijn gat.
ah, dan ben ik gerustgesteld ;) en ook ik kijk uit naar een zolder die eerst wat koeler moet puffenvandehitte_zps84ce4225.gif
Dat ontchromen ga ik zeker uitproberen, bedankt.

vers in de primer gezet groetje (anders roest het ontchroomde groetje :D)
 
First blood.... o nee het eerste kleurtje zit erop :lol:
Ik moet hem nog een keer overspuiten omdat er twee kleine zakkertjes in het spuitwerk zaten :? en dat met matlak :mrgreen:

Rood dus en het is de bedoeling om de spatborden zwart te spuiten dus lekker old fashion.

DSC_8975.jpg
 
Zwart en rood.
Dat word een mooie combinatie Ron.
 
Inderdaad Camaro dat zijn twee kleuren waar je nooit fout mee ben.
Ik moet wel lachen om de kleur die hij nu heeft het is net een zuurstok :-)
 
Gisteren het zwart gespoten, en gelijk nog even wat bijgewerkt waar het zwart stiekum onder het tape was gekropen :roll:

DSC_9030.jpg

En vanmorgen het moment waar we allemaal naar uitkijken de eerste twee laagjes clear (Motip) DSC_9032.jpg

DSC_9031.jpg

Hij oogt nu nog wat grof en dat komt omdat de basis mat was, straks als hij nog twee lagen clear heeft is dit verdwenen en kan hij licht geschuurd worden en nog twee lagen clear krijgen voordat hij word gepolijst.
 
Ron, ziet er al goed uit, ben benieuwd als het straks gepolijst is.
 
Dat zal wel even duren Bart ik zag 5 minuten geleden dat er een reactie had plaats gevonden op de spatborden, de vernis had op een of andere manier de plamuur aangetast, Ik heb dit nog nooit gehad en denk dat de boosdoener de Vallejo primer is die de plamuur niet goed genoeg beschermd :-(
een voordeel het zijn de zwarte spatborden en die zijn relatief goed op te knappen gelukkig.
 
Spijtig van de reactie met de plamuur.
Het spuitwerk zag er anders al prima uit.
Welke plamuur heb je gebruikt?
Heb het ook al gehad met Tamiya plamuur.
Had het dak van de BMW dichtgemaakt en mooi vlakgeschuurd.
En heeft toen lange tijd opzij gelegen (dus was zeker goed uitgehard)
Maar de rand die geplamuurd was reageerde ook met de verf.
Die kwam er precies opliggen.
Gelukkig is dit met het uitharden terug zo goed als verdwenen.
Voortaan gebruik ik enkel nog die van revell, daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
 
IK had inderdaad Tamiya gebruikt, vind het nog steeds een prima putty ondanks soms problemen met naden.
Maar ik zal eens kijken bij een volgen hak en zaag werkje voor de revell putty of deze beter werkt.
 
Weer eens een kleine update van de pick-up.

Onder het motto van liever lui dan moe heb ik de rode kleur gepolijst met een stukje waterproof korrel 400, alleen is dit stukje waterproof al aardig gebruikt voor het schuren van de putty :wink:
Dus niets geen gedoe met al die verschillende schuurpads gewoon waterproof en veel water gebruiken en nat houden.

DSC_9054.jpg

DSC_9056.jpg

Hier het model afgespoeld met water om de restjes poets middel te verwijderen, model ziet er redelijk mat uit maar dat komt van het vastpakken en afplaken om de schermen zijdeglans zwart te spuiten :mrgreen:
Dus later nog even een poets erover en glimmen maar.
DSC_9061.jpg
 
Dat blinkt serieus.8)
 
Mooie combinatie van de kleuren :)
Kan het zijn dat er iets te veel zwart van het voorste spatbord over de carrosserie is gespoten? Ik bedoel niet op de trede, maar op de koffer... Of wordt dit onzichtbaar als het kofferdeksel er op komt? ;)
En ga je het zwart mat laten? Zou wel cool zijn mocht dit zo zijn :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan