Hoofdsponsor

1/24 Chevrolet 3100 PU with a twist [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.302
Omdat ik niet verder kon met mijn andere projecten heb ik even een ander kitje erbij gepakt.

De titel zeg het al wat het kan worden 8) ik heb dit model al eens eerder gebouwd maar tijdens een verhuizing is hij gesneuveld.
Omdat ik het model echt mooi vond qua uitstraling gaat hij weer opnieuw gebouwd worden en nu hopelijk nog iets beter.

De stand van zaken tot nu toe,

De boxart,
DSC_8755.jpg

De handleiding.............................. overdrijven is ook een vak maar 6x :8
DSC_8756.jpg

En de eerste stapjes, de basis is gereed en vanaf hier moet er worden gehakt en gezaagd en aangepast worden.
DSC_8757.jpg
 
Mooie kit,
ben benieuwd wat je er gaat van maken.
 
Vandaag even de eerste chirurgische ingreep gedaan..... de spatborden verwijderd.
Eerst even aftekenen met een cirkelsnijder en toen met resin zaagje de spatborden verwijderd.
Het vraag wel wat tijd om ze met zo`n zaagje te verwijderen in plaats van met een dremel/proxxon maar het voordeel is dat je altijd een nette zaagsnede heb met minimaal verlies van materiaal, in mijn geval is het nu dus niet van toepassing omdat alles ietsje breder word :laugh:

DSC_8760.jpg

DSC_8763.jpg
 
WOW Ron. Dit wordt weer een van je specials.
Ik ga me er gelijk goed voor zetten, kan ik beter volgen...

Mark
 
Wat is iets breder?
In ieder geval mooie zaagwerken.
 
Gisteren en vandaag even gewerkt aan het chassis wat het belangrijkste gedeelte is om verder te kunnen bouwen.

Ik moest eerst twee gietramen van hun chroom ontdoen :evil: en toen werd in 8 bouwstappen het gedetailleerde chassis in elkaar gezet, dit ging bijna probleemloos op de achterste schokbrekers na en af en toe puzzelen in de instructies hoe dat onderdeeltje nu precies geplaatst moest worden :mrgreen:

Picca`s

DSC_8841.jpg

DSC_8842.jpg

DSC_8843.jpg

DSC_8844.jpg

DSC_8845.jpg
 
Ondertussen de spatborden ook weer op hun plaats terug gezet.

De verbreding is gedaan met 3,2mm strips, dus de 3100 is in totaal zo`n 6,4mm breder geworden.
In principe een simpel werkje wat iedereen wel kan, eerst de strips erop lijmen laten drogen en dan zo strak mogelijk het overtollige plastic weg knippen.
Het plastic aan de binnenzijde word later nog met een Dremel weg gefreesd.
Naamloos-1kopie.jpg

De spatborden op hun plaats.
Het grove werk heb ik met Milliput gedaan (helaas geen foto van genomen)
DSC_8849.jpg

Afwerking met Tamiya putty die nu staat te drogen.
DSC_8850.jpg

Ik moest toch nog even kijken hoe alles op zijn plaats val :8
Het bakje moet nog zakken naar zijn originele plek ten opzichte van de cabine.
DSC_8851.jpg
 
Wat betreft het laten zakken van het bakje zou ikzelf even kijken of je dit wel zou doen.
Op deze hoogte heeft het een veel agressiever uiterlijk imo.

Maar buiten dat, geweldig leuk gedaan allemaal. Mooie toevoegingen en verbreding ...
 
Thnx Bubble.
Wat het bakje betreft Caretaker, Ik denk dat je op de rijhoogte doel dat die misschien lager word als ik het bakje naar beneden haalt?
Nee dat is dus niet geval hij blijf lekker hoog op z`n poten staan, dus de ruimte tassen het spatbord wiel blijft onveranderd :)
 
Hi Ron, dat is deels wat ik bedoel.
De bak op deze hoogte ten opzichte van de cabine is mooier dan als je hem lager zou zetten..
Zoals hij op de boxart staat is imno minder mooi. Staat een beetje tam.

Succes verder,
Jim.
 
Ok op die manier maar ik ben ook een beetje tam hoor ;)
 
O jee.. wil je erover praten. :)

Het is jouw model dus leef je uit he...
Ik heb het volste vertrouwen in je kunnen hoor... :)

Jim
 
Word een monster zo te zien.
Mooie verbouwing.
 
Ondertussen zijn we weer wat verder met het opmaken van mijn putty voorraad.

Ik heb de putty plekken eerst een dun laagje verf gegeven om te kijken wat er nog aan grof werk zit, en toen de hele handel nat geschuurd met korrel 400.
DSC_8852.jpg

Na het schuren kun je zien waar er nog putty nodig is omdat de naadjes en gaatjes nog gevuld zijn met verf.
Dus er mag nog een rondje te gaan met putty.
DSC_8854.jpg

En het eerste opsetje voor het interieur.
DSC_8855.jpg
 
Het interieur is ook weer gereed en in letterlijk en figuurlijk in de cabine geramd.

DSC_8906.jpg

DSC_8905.jpg
 
Interieur ziet er netjes uit Ron.
En de body word ook lekker strak.
 
Bedankt Camaro, misschien dat ik nog wat stof naar binnen werp ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan