Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jullie zijn alvast hartelijk bedankt voor de tussenkomsten hoor jongens, maar ik toon slechts een fase in de opbouw van dit diorama en alles komt netjes en overtuigend in orde.
Ik had hier een heel uitgebreid antwoord geformuleerd maar toen ik wilde posten, ging alle tekst die aan ieder van jullie gericht was, verloren.

Heb vertrouwen in deze Kempenzoon, het komt goed.
 
Geen voorbarige conclusies trekken jongens, alles komt in orde.
 
De wonderen van schijnbaar verloren gegane posts die ineens toch verschijnen...

Verder niet belangrijk dus. Maar wel wat kleine progressie wat de base betreft, de kasseiweg ligt vast en is ingebed in een eerste laag plaaster om grote gaten mee te vullen. Hierover komt nu een toplaag maar nu met wat fijn wit zand erdoor voor de structuur.

2_zpsmbmuu44e.jpg

Langs de kasseiweg komen lasercut papierplanten van Fredericus Rex, ik heb er ooit varens van gekocht en die waren echt super om te doen.
Je ziet trouwens de strook van omgerekend 70 cm langs de weg verschijnen nu alles opgehoogd wordt tot het niveau van de randen.

Groeten.
 
Laatst bewerkt:
Nog kans gezien om de basis verder te bewerken, maar morgen dien ik nog meer variatie aan te brengen ook al zal alles quasi bedekt worden met vegetatie.

Ik wilde eens iets anders proberen om de toplaag te maken en daarom strooide ik pleisterpoeder in een natte bedding van pleisterspecie. Met de airbrush mistte ik daarna vanop aanzienlijke afstand een stevige hoeveelheid water om de laag niet te verstoren. Na een paar uur depte ik met een natte spons nog eens op de uithardende toestand.

3_zpsgmg9agwm.jpg

Ik wil kasseitjes tot op de randen van de basis zodat alles netjes afgewerkt is. Die zal ik morgen maken uit kurk en verharden met houtlijm.

Groeten.
 
Interessante manier van bodemtextuur aanbrengen Guy, doet me denken aan
opbouwen van modder(klonten) met behulp van kleine hoopjes en korreltjes pigment + pigment fixeervloeistof.

Het ziet er goed uit in ieder geval, ik ga hier ook eens een proefje mee doen :8

Schön weitermachen ja ?
groet :D
 
benieuwd en volg met veel interesse grt.
 
da gaat hier weeral knallen zie ik , spijtig dat ik niet dichter kan zitten om te volgen dan de afstand tot mijn laptop
ben weeral geïnteresseerd
Marc
 
Nice! Grondwerkje ziet er idd goed uit en mooie structuur. Volgende keer mag jij mijn ondergrondjes komen doen, veel beter :P :D

Keep it coming Guyke!
 
Wouter, dank je ! Maak jij maar met een gerust hart jouw grondjes, als ik zie wat je de laatste tijd allemaal uit je mouw schudt !

Marc, deze manier van werken was een experiment en het resultaat is -vind ikzelf- minder gekunsteld dan de techniek die ik eerder toepaste bij het maken van een grondje.

Pascal, ik ga trachten om hier de vaart in te houden. De tuin is ook iets waar ik me nu graag mee bezig hou, dus ik moet de beschikbare tijd noodgedwongen wat verdelen.
 
Wouter, dank je ! Maak jij maar met een gerust hart jouw grondjes, als ik zie wat je de laatste tijd allemaal uit je mouw schudt !
Das vriendelijk merci :D Maar qua ondergrondjes sta k nog nergens, nog niet veel gedaan en ik vindt het moeilijk om overtuigende resultaten neer te zetten. Vooral modder enzo, en laat dat nu hetgeen zijn dat ik graag heb, veeeeel vuiligheid :D En de sneeuw voor mijn StuG geeft me ook nog veel hoofdbrekerijen :D

Cheers
 
Hey Wout, ik wil je altijd helpen als het over het maken van grondjes gaat hoor, graag zelfs.

Niet veel gedaan dit weekend behalve wat uitgerust en tuinklusjes maar toch wat gedaan aan de afwerking bij de randen die ik altijd strak en netjes wil.

Met Magic Sculp heb ik kasseitjes gemaakt waarmee ik dus het kader bekleed heb. Deze worden later 'opgevoegd' met dezelfde structuur als de rest van de weg, zodat het verschil amper te merken is. De zijkant van de weg moet ook nog gedaan worden, en de kopse kant links eveneens.

5_zpsz7gx87hu.jpg

Groeten.
 
De weg is voorzien van alle kasseistenen, nu na droging opvoegen met dik pleisterspecie en tamponneren met een varkensharen borstel voor de structuur van de voegjes.

Hier is het klaar :

7_zpsfnff9hxg.jpg

En zo ziet het weggetje eruit met de rand van de weg :

6_zpsirz12wki.jpg

Morgen zwarte verf.

Groeten ! Gunit
 
zelf kassei zijnde mag ik zeggen dat het er weer prima uitziet,ik blijf volgen.......................
 
Netjes afgewerkte randen G ;)

Je schreef eerst dat je kurk ging gebruiken, een bepaalde reden dat je toch voor Magic Sculp hebt gekozen?
 
kassei, als jij het goedkeurt dan mag ik tevreden zijn, thanks !

Wouter, ikke nu nog meer tevreden !

Beyond, ik was bang dat het kurk zich toch anders ging verhouden tijdens de verwerking met verf, ook al zou ik die uitharden met houtlijm, vandaar mijn uiteindelijke keuze voor Magic Sculp, welk ook een erg glad oppervlak heeft, net wat een kassei nodig heeft.

Een beetje progressie...

De hele base is glanzend zwart gespoten nu, dit deed ik in drie lagen, waarvan de eerste dun werd aangebracht en de twee erna iets steviger. Ik gebruikte hiervoor weinig druk omdat ik geen matte plekken wil door de snel opdrogende verf vanwege de gepulseerde lucht.

Morgen even passeren met een zeer zacht staalwolletje en dan één eindlaag erover, klaar.

Verder werden de lasercut papieren plantjes thuis geleverd, hier heb ik weer erg veel zin in. Ditmaal niet alleen varens in twee schalen zijnde 1:35 en 1/72, maar ook wilde lupine, een niet nader genoemd gewas dat aangeprezen werd als onkruid, en wilde rabarber in twee schalen, nl. 1:35 en 1:72. Kortom genoeg om ettelijke diorama's mee vol te planten !

Ik heb twee para's besteld maar er komen er nog meer, ze hebben een zithouding en ik wil ze dan ook voorzien van een fles drank in de hand. Ze kunnen tegen de auto gepositioneerd worden, maar ook lekker losjes in de afgaande berm, tussen het groen zodat ze door de kijker 'ontdekt' kunnen worden. Op de weg zelf komen er enkele rechtstaande die voor wat hoogte moeten zorgen. Ik wil vooral aandacht schenken aan de silhouetten van deze omdat het tafereel zich afspeelt bij het krieken van de dag na de nachtelijke landingen van de 101st en 82nd AB.

De droppings waren slordig en onoverzichtelijk gebeurd en de manschappen dienden naar mekaar op zoek te gaan om dan in kleine groepjes te verzamelen voor de aanval op vooropgestelde doelen. Terwijl dit gebeurde vonden talloze kleine acties plaats doorheen de hele Cotentin, het schiereiland waarop de dropping plaatsvond. Dit betekende een hele tijd de grootste chaos voor het Duitse bevel ten velde omdat men niet kon ontdekken welke de targets waren. De mislukte droppings waren dus uiteindelijk zelfs een zege. In de serie Band of Brothers is de geïsoleerde actie op een groep Duitsers met paard en kar een duidelijk voorbeeld van de verwarring die werd gesticht.

8_zpspjfqd1ww.jpg

11_zps6cud5ijf.jpg

10_zpsmy2qbldr.jpg

9_zpsgvjukih2.jpg

Groeten !
 
ik hoef hier geen uitleg de beelekes zeggen genoeg da ziet er hier weer veel heel veelbelovend uit
Met momenten voel ik me hier een echt bleuke ( voor onze Noorderburen da is iemand die nog niks of niet veel kent , komt van in het leger als je pas soldaat was , was je een bleuke in uw opleiding )
Marc
 
Marc ik vind u zeker geen bleuke hoor, ik heb een gezond respect voor u als ik denk aan uw werk.
 
Nice, zal zeker goed komen met zo'n begroeiing, en bovendien fijn dat je de " Screaming Eagles " bij zal halen !

Die mannen werden voorafgegaan door de Pathfinders die een DZ of LZ uitzochten , te beveiligen en af te bakenen. Dit alles, voor tijdens en na de landing van de hoofdmacht.

We wachten geduldig op meer van dit mooie eerbetoon Guy :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan