Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Traag maar gestaag zullen we maar zeggen...:P
Vandaag heb ik de schakelpook ingelijmd, kwam er een stafkaart op de grond terecht en werd het linkerportier in halfopen positie toegevoegd aan de deurstijl. Dit laatste deed ik met cyanolijm. Ook de wielen zitten op hun plek, eindelijk begint het een beetje op een auto te trekken.

Nog te doen :
- het linkerportier en de deurstijl nog wat accentueren,
- de binnenspiegel schilderen,
- de nummerplaat vooraan bouwen en afwerken/inlijmen,
- het vouwdak op punt zetten,
- de banden en de flanken/achterzijde verder weatheren...en nog wat extra fijn schilderwerk her en der (?).

c9b414cd-cf85-47e3-bd9b-6d310c4ed33a_zpsynpgvkfn.jpg

Groeten !
 
weeral zo een knap bouwwerk het houd hier niet op het is hier net de slag der titanen al het beste wat er te zien is
Marc
 
gewoon ferm en kijk al uit naar vervolg grt.
 
Da's weeral erg fijn om te vernemen Marc en Pascal.

Nog een update, misschien twee en dan kan ik verder met het volgende voertuig, en dat wordt een Krüpp Protze die heel zal blijven.
 
Een Krupp Protze in 1944, die waren toen al schaars aan het worden maar ze reden zeker nog rond.
Onlangs een filmpje gezien van Duitse troepen die zich overgaven aan de Amerikanen in 1945 in Tsjecho-Slowakije. Die kerels reden o.a. ook nog met een Protze, een Ford V3000S, de nodige Opel Blitze en zelfs nog een Scammel die in 1940 achtergelaten was in Duinkerken.
We blijven met volle interesse volgen.
Trouwens: de camo en verwering van je Opel vind ik prachtig en heel subtiel.
 
Dank je Erwin, ik ontdekte de Krüpp Protze van Tamiya in mijn (niet zo grote) stash en toen ik het deksteltje van de doos lichtte, zag ik dat er een paar pe sets bij zitten. Het model was in 1944 zeker al z'n tijd voorbij maar als ik me niet vergis reden er in Normandië rond niet zozeer in de eentonige donkergrijze versie maar donkergele met camouflage erop. Hierover moet ik me nog verder documenteren.

Eerder vond ik docu over RSO's in Normandië maar ook dat moet ik nog grondig natrekken...

Groeten.
 
je kan moeilijk zeggen dat het levendiger wordt, maar 't is wel tot in de puntjes... prachtig werk...
 
Erg mooi tussenresultaat. De voorvering lijkt wat te zijn ingezakt, was dat de bedoeling? Zo ja, wat is de achterliggende gedachte?
 
Die Protze in dat filmpje uit 1945 was ook nog grijs en die Scammel was zelfs nog in het Britse groen.

Wat de RSO betreft kan ik bevestigen dat die zeker in Normandië rond gereden hebben als trekkers van Pak's en van Nebelwerfer. Het is de versie met de ronde vormen, niet dat platte geschutsplatform.
Eén ervan als trekker van een PaK 40 werd vernield dd 30/07/44 op de Départementale 13 te La Chapelle nummerplaat WH-1693241, toebehorende aan Panzerjäger-Regiment 275 van de 275. Infanterie-Division.
Foto terug te vinden in Normandie 1944 Magazine nr 21, November-December 2016, Editions Heimdal.
 
Erwin, ik ben blij met je bevestiging omtrent de RSO, ik heb die met de ronde vormen want die vind ik veel mooier dan de hoekige cabine.
Ik ga de foto zeker opsnorren, hartelijk bedankt voor de info !

Roy, ik heb gewoon de kit gebouwd zonder rekening te houden met een wat ingezakte voorvering, er is dus geen achterliggende gedachte. Wel is het zo dat de voorwielen licht gedraaid staan én dat de constructie vooraan fragiel is niettegenstaande dat ze stevig is verlijmd. Wanneer ik het voertuigje opneem, droppen de wieltjes vooraan iets meer dan een millimeter. Dit zou het effect kunnen veroorzaken welk jij opmerkte. Ik ga dit zeker nog eens herbekijken Roy, ook jij bedankt, zo komen we er wel uit.

Silenoz, het is inderdaad een dooie boel :D Het zal nog iets leuker worden wanneer de ruitenwissertjes doelloos opstaan.
 
Hey,

Guy, da's een heel mooi Opelleken die zeer subtiel is verweerd.
De sukkelaars die daarin gezeten hebben zullen het uiteraard niet te ver meer vertellen...... en spijtig van den drank achterin.....;) :)
 
Swaken, ik heb het vrij rustig gehouden inzake verwering maar in realiteit werden deze bakjes allesbehalve gespaard, getuige de vele wartime foto's.
De chauffeur moet ik nog bouwen, deze zal op de grond liggen maar in welke houding precies weet ik nog niet.

De ruitenwissers zijn ondertussen geïnstalleerd en de nummerplaat vooraan is gebouwd en klaar om geschilderd te worden. Vandaag heb ik met wat acrylic resin en zandkleurige pigmenten en wat water een mengsel gemaakt om vochtige (niet kletsnatte) aarde te maken bij de garde-boues en de flanken onderaan. Dit moet ik bij de achterzijde nog doorzetten.

74_zpsuuvxooyz.jpg

De wielen/banden zullen nog gelijkaardige tonaliteiten meekrijgen.

Met wat geluk is morgen dit gevalletje klaar.

Groeten.
 
Weeral een snoepje om naar te kijken dat word hier op het forum met de dag beter en beter ongelooflijk
Marc
 
Deze is klaar, enkel de mg34 ontbreekt op de foto's maar hij is aan het interieurtje toegevoegd (achter de zetel van de bestuurder, op de achterzetel twee extra munitietrommels en een antitankmijn).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bedankt voor de vele leuke reacties !
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Guy, prachtig maat, dat stoflaagje op de zijkanten doet het hem weer, een lichte mist erover brengt alles weer samen....machtig om te zien...terug een knapperd om op het dio te zetten...;)
 
Merci Swaken ! Dat doet deugd hoor, die woorden van u ! Dat diorama moet ik echt binnen de perken houden (wat zoooo moeilijk is omdat ik ideeën blijf genereren !!!).
Vandaag besloot ik om, in tegenstelling tot wat ik eerst van plan was (bouw Krüpp-Protze), de Panther te gaan schilderen en afwerken.
 
Deze is ook weer zo mooi geworden en veel succes met de volgende
 
wat kan ik zeggen niets kijken en genieten met volle teugen grt.
 
Prachtig Guy.
Zoals Swaken zegt, dat stoflaagje maakt het af he. Ook het feit dat je voertuig de markeringen heeft van de Organisation Todt maakt het iets speciaals.
Wat betreft dat ideeen genereren, tja, dat ken ik ook, dat is een paardje dat je bij de teugels moet houden he.
 
mmm....ik kan alleen maar zeggen dat het lekker is Guyke. En man, die Duitsers waren precies van plan om serieus wat af te zuipen he :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan