Hoofdsponsor

1/35 "Charlie on the Left!", V-100 en M-151 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig werk maar ga je daar nog veel van terug zien?
 
Bedankt. Er zijn rond heel het voertuig kleine raampjes. Daar zie je niet zo veel door maar de bestuurder heeft wel een luik vooraan dat ik open ga zetten omdat hij er met zijn hoofd door komt. Het interieur is nu in de primer gezet.
 
amaai knappe verbouwingen steve is weer een streling voor het oog ;)
 
Goed idee om het stuurwiel niet te gebruiken en te kiezen voor een nieuw exemplaar. ..
 
Bedankt, ik heb nog snel wat klaargestoomd voor de brouwersdag morgen zodat ik dat daar kan tentoonstellen in een kleine vitrine. Zonder de verf er op kunnen de bekijkers zien welke materialen ervoor gebruikt zijn.

attachment.jpg

Het statief voor de .50 van Masterbox is vervangen door metaalbuis om de gietnaden te vermijden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze twee figuren komen op de Mutt. De derde G.I. uit het setje komt waarschijnlijk in de V-100.

attachment.jpg


Met de kap er op en de lampen er in.

attachment.jpg

Dit staat klaar voor de verflaag.
 
Mooie setting Steven,persoonlijk zou ik de chauffeur proberen te maken dat hij zijn oren dicht houd met de beide handen deze jongens maken behoorlijk lawaai zekers boven je hoofd😲😲😲
 
Z'n oren zijn momenteel zijn laatste zorg, Danny. Je had bij deze figuur de keuze tussen een normale houding en een aangeschoten versie zoals die op de boxart.
 
De Commando is al groen gespoten aan de binnenkant. Hij is ook geschaduwd door in met midden een wat opgelicht mengsel te gebruiken en op de paneellijnen wat donkergroene verf toe te voegen. De bodem is wat vervuild met bruin.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie kleur Steven, en goede vooruitgang weer. De verwering vind ik goed geslaagd, de geur van verbrande olie en diesel komt door het beeldscherm heen.

Of misschien is dat het beeldscherm zelf wel. Hoe dan ook, goed gedaan.
 
Ik heb nog wat vorderingsplaatjes, Roy. Je rook misschien de ouwe radio of het wafelijzer.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ga je de radio nog voorzien steven van de nodige bedrading dit zal zeker een meerwaarde geven...
Zoals Roy al zegt de kleur en verwering is top gedaan...
 
Fijne details ;)

Waar komt het gaas vandaan dat je gebruikt hebt?
 
Dat is het kitonderdeel hiervan:

attachment.jpg

Ik had daar een Voyager set voor gebruikt, die nog net ietsje beter was.

De radio krijgt nog wel wat accessoires maar er is geen operator.
 
Hey,

Ziet er mooi uit met die grille-toestanden. Fijn gerief zo te zien.
Geeft uiteraard meerwaarde aan het voertuig. ;)
 
Bedankt, ik heb nu de Commando afgesloten.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb ook de loopjes van Aber in de turret gezet. Ik moet achteraan ook nog een stuk van de wapens maken, ik vond er al een in mijn sparedoos.

attachment.jpg

En dan heb ik alles maar geplamuurd.

attachment.jpg

attachment.jpg

De passing is vrij goed. Ik ben nu aan de differentiëlen begonnen, maar er is al een stukje van weggesprongen.
 
attachment.jpg

Op deze foto duikt er een probleem op bij de manier waarop Hobbyboss de assen op de bladveren wil bevestigen.

attachment.jpg

Dit hoort te gebeuren met U-vormige bouten die door het plaatje gespannen worden tegen de bladveren aan, zoals op deze restauratiefoto (http://www.4btswaps.com/forum/showthread.php?10920-Military-V-100-6BT-With-and-Allison-Conversion).

attachment.jpg

Eerst zaagde ik weg wat overbodig is.

attachment.jpg

Dan herstelde ik het lamellenpatroon.

attachment.jpg

Ik verving de plasticstructuur door messingdraad. Die was eerst fout gemeten, dus dat moest dan helemaal overnieuw...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Na wat vijlen en knippen zat de draad goed op zijn plek. De assen zijn hier nog niet vastgekleefd, want ik wil die apart kunnen schilderen.

attachment.jpg

De wielen zijn al in de verf gezet. Om de assen er in te krijgen, moesten die wat bijgeschuurd worden; resin krimpt altijd een klein beetje in.
 
De as is nu sturend gemaakt en ik heb de Commando al eens op zijn pootjes gezet. Een ijzerdraad zorgt voor de stevigheid van de verbinding.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er goed uit hé ;)
Zou het kunnen dat op de derde foto te zien is dat je rechter band iets scheef staat?
 
Alles is nog een dryfit, als ik hem ophef dan vallen die voorste banden er zo af.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan