Hoofdsponsor

1/35 "Charlie on the Left!", V-100 en M-151 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ferme werken aan de Mutt.
Zal wel een stuk mooier ogen ;)
 
Roy, die vormpjes tonen inderdaad in welke richting de lampen afwijken, want het is moeilijk te zien op een foto die niet pal van voren bekeken wordt. Bij de lensjes vroeg ik me gisteren al af wie nu die allerkleinste maat nodig zou hebben, nu weet ik het... Bedankt voor de goedkeuring.
@Beyond: merci.
 
Dat ziet er weer deftig werk uit zoiets zie ik graag aanpassingen zoals voor de motor of de uitlaat ik PROBEER ook altijd zo realistisch mogelijk te werken in de mate dat het mogelijk is

Marc
 
Je hebt daar ook wel een mooie Kubel neergezet, Marc. Hopelijk krijgen we de mensen hiermee nog meer aan het bouwen. Eerst eens even de lenzen in de grille van Tamiya planten. De boren worden tegen de klok in gedraaid, zodat ze eerder schurend dan borend werken en de bewerking voorzichtiger kan plaats vinden. De lens is met Crystal Klear vastgelijmd en daarop kwam een poly cap voor de binnenkant. Ook de radiator is overgenomen. Verder gaan de zitjes wat authentieker gereproduceerd worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het zou helemaal perfect zijn als je nog een reliëf in die lensjes zou kunnen zagen, vijlen of frezen. Nu lijken het net oogjes.

En vergeet ook niet het lampje niet!

Overigens moet ik zeggen dat ook Mig Jimenez het op die manier doet, zonder reliëf in de lensjes. Ik vind dat persoonlijk een beetje afbreuk doen aan het geweldige geheel dat hij neerzet.

Ter vergelijking:

02-FordM151A1,Ursel2005.jpg


(Copyright tanksim.org.ru, educational purposes only, photo will be deleted upon first request)
 
Roy, vooreerst een randopmerking, je toont een Mutt M151A1. Die heeft een aantal verschillen in de opbouw van de voorkant, dus in hoeverre dat de verlichtingspatronen identiek zijn moet ik nog checken. Ik kan je wel vertellen dat geen van de frontjes die ik hier had het profiel gereproduceerd heeft. De lenzen zitten al vast in hun armatuur en zijn achteraan dichtgeplamuurd. Dat betekent dat elke poging om een patroon er in te graveren schade zal berokkenen aan de buitenste plastic ring. Zo'n poging zou zelfs
et een losse lens heel moeilijk zijn omdat je op een hard bol oppervlak de tussenafstanden tussen de lijntjes niet goed gelijk kan houden. Er zouden andere moeilijke methodes nodig zijn, zoals er een beetje p+ op spuiten door een stukje PE met het juiste patroon of een decal vinden die het kan opbrengen. Voor de MRAP van Kinetic had ik een SKP setje dat een inwendig patroon in de koplampen had maar dit merk heb ik nu niet gecheckt. We gaan het hier dus bij moeten laten, vrees ik...
 
De zetels en de voorruit zijn inmiddels geïnstalleerd. Ik heb de figurensets nu eerst in elkaar gezet zodat ik kan zien wat ik in de voertuigen kwijt kan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bedankt, heren. De figuren hebben naar mijn gewoonte weer een schoonheidsoperatie gekregen.

attachment.jpg

Bij elke figuur werden de nodige mouwen, broekspijpen, hemdskragen en vesten uitgehold. Dat geeft meer diepte. Daarna werden de rafels met Tamiya Extra Thin zachter gemaakt.

attachment.jpg

Bij deze figuur liep de uitholling over twee onderdelen. Dan moet je goed opletten bij de naad waar het wat weker is.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik kreeg al snel gezelschap van een kerel die ook voorzien was van scherpe tanden, hij was met hoorbaar plezier op iets aan het knagen.

attachment.jpg

De figuren voor dit diorama en nog wat diorama-elementen voor de Churchills elders op dit forum stonden dan klaar voor de verfspuit.

attachment.jpg

attachment.jpg

De foto na deze verflaag toonde dat ik nog eens van een lagere hoek moest spuiten. Dat is dan ook gebeurd.
 
Dat is wel een zeer druk bezet spuit platform.
Ik doe mijn figuurtjes steeds 1 voor 1 anders heb ik plaatsen met te weinig en met te veel verf.

verder knap bouwverslagje.
vgr Marc
 
Het is ook maar primer hoor, deze figuren zullen uiteindelijk apart worden geschilderd. Het is zo gedaan om spuitbussen te besparen...
 
Ik heb de Commando er eindelijk bij gepakt. Die vertoonde aan de binnenkant nog wat bij te klussen regionen.

attachment.jpg

Ik had hier al heel wat geplamuurd toen ik tot de vaststelling kwam dat met plamuren alleen het interieur er niet op ging lijken. Ze zijn stukken binnenwand vergeten bij te voegen.

attachment.jpg
(bron (bron [url]http://g503.com/forums/viewtopic.php?f=24&t=111857[/URL], waar ze een Commando restaureren)

Ik zou dit oplossen zoals het interieur van die Churchill-tank laatst.

attachment.jpg

Alleen bleken de metingen niet nauwkeurig genoeg en moest er nog wat verder gesneden worden. Ik heb de delen verder onder verdeeld en zo pasten ze wel enigszins.

attachment.jpg

Hier kunnen we nu het meubilair voor de bestuurder gaan neerpoten.
 
Ja, modelbouw... it's a b*tch :D

Je eufemisme over de te verbeteren regionen van de bodem kan ik wel waarderen.
 
Betrof het een stuk Emmenthaler, dan was ik er heel tevreden mee geweest...
 
attachment.jpg

Deze figuur uit de M151-kit paste niet goed in de M706.

attachment.jpg

Ik heb de overbrenging wat korter gemaakt en een contemporain stuurwiel geplooid.

attachment.jpg

Voor de winch maak je best een aparte constructie, anders komt je trekkabel rechtstreeks op de schoot van de bestuurder terecht.

attachment.jpg

Hier merk je op het plafond dat er een frame tegenaan gelast zit.

attachment.jpg

Doen we ook even over al denk ik niet dat je hier veel van ziet. Het materiaal is geschaafd sprue.
 
Was dat het door de kitmaker beoogde stuurwiel? Lijkt wel een stelwiel voor de waterleiding.
 
Dat dacht ik ook, maar je vindt wel degelijk die variant in gemoderniseerde exemplaren.
 
Zeg Steven zwarte piet mag toch niet ge moet oppassen hoor :laugh: :laugh: ( wat een komedie he rond die piet )
Verder ziet alles er weer zoals gewoonlijk knap uit
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan