Hoofdsponsor

1/35 Char B1 Bis, German Army. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haast en spoed zijn zelden goed :wow::laugh:

Grapje GUnit maar ben wel blij dat we je op een foutje kunnen betrappen :)
 
Haast en spoed zijn zelden goed :wow::laugh:

Grapje GUnit maar ben wel blij dat we je op een foutje kunnen betrappen :)
Ron dat is geen fout van Guy zele .....dat stond zo op het plan......:P:P:P:P:P:P
Guy allersinds weer ne dikke proficiat...weer goed bezig...heeel mooi projekt en natuurlijk weer volgen hier zele...heb hem nog niet veel gezien...maak het dan ook intressanter om hem te volgen hier;);)...top man ...
 
Ron en Spaander, het was een serieuze fout, onbegrijpelijk dat ik ze maakte, maar het overkomt iedereen, ook sullen zoals ik vallen eraan ten prooi LOL. Maar alles is weer rechtgezet dankzij een lid van ons forum.
 
Ach, soms volgen we de gebruiksaanwijzing veel te goed en dan blijkt dat fout te zijn en dan heb je gelukkig mensen die wel weten hoe het moet en het ook vertellen, ipv je door te laten modderen en het zal je vast lukken de luik goed te krijgen. Anders is het inderdaad een strak raadseltje geweest, bewust of onbewust :P:D;)
 
Ach maak het uit G. we zijn allemaal mensen en eerlijk gezegd was het mij ontgaan omdat ik niet echt op de foto letten omdat ik dit lelijke eendje al kon, en je afwerking vind ik leuker om te zien en te volgen.
 
Foto van een buitgemaakte Char, met aanpassing uitgevoerd door de Duitsers :

char-b1-medium-tank-captured-03_zpsf1dd5873.png

DSCN2119_zps41448334.jpg




Morgen meer jongens.
 
Ron en Spaander, het was een serieuze fout, onbegrijpelijk dat ik ze maakte, maar het overkomt iedereen, ook sullen zoals ik vallen eraan ten prooi LOL. Maar alles is weer rechtgezet dankzij een lid van ons forum.

Tja G,

Ik denk dat we dit allemaal wel een voor hebben e.
Wie niets doet kan niets mis doen.
Ben er wel langzaam zeker van dat u heir terug een kanjes gaat van maken.
Ben benieuwd wat het word als je met je magische borsteltjes terug begint.
Roest of niet?
 
Geen roest ditmaal Buzzy, gewoon een vuil varken.
 
Mooie bouw, t'zal terug een knaller worden.

Grtz Bart.
 
Ik verwacht dat ik hem morgen een heel eind verder kan afwerken Buzzy.
 
En zo is er weer vanalles tussen mezelf en mijn model gekomen, zoals enkele feestjes, drinkgelagen na het werk...

dus duurt het net iets langer voor ik met een update op de proppen kom he, maar hier is er eentje.

Ik kan voorlopig Tamiya alleen maar blijven bewieroken, werkelijk alles aan deze kit is 100% in orde.

De turret werd vandaag in mekaar gezet en dat ging dus voortvarend. Meer tijd dus om een mooie oppervlaktestructuur te creëren met een paar eenvoudige truukjes !

Om een gegoten textuur te verkrijgen moet het gladde aspect van de turret aangepakt worden.

Vandaar dat ik begonnen ben met het aanbrengen van Tamiya Extra Thin om het plastic te verzachten, waarna ik met een korte, stijve borstel putjes in de oppervlakte heb geduwd. Dit trekt draden maar dat kan absoluut geen kwaad. Met een nieuw laagje Tamiya Extra Thin kan je deze volledig wegwerken. Na goede droging passeerde ik er met een fijn schuurpapiertje over en de cast look kwam eraan. Om extra textuur te verkrijgen, smeerde ik dan met een tandenstoker een paar propjes Revell Putty over het oppervlak. Na droging opnieuw het schuurpapiertje erover en klaar !

6-kopie_zps74a0fe1a.jpg
 
Bart, we leren hier van mekaar makker !

Het boordgerief hangt nog niet vast, dit wil ik los gaan schilderen omdat dit nu eenmaal gemakkelijker is.

Verder heb ik een aantal kleinigheden, zoals de beugels van de krikken, wat verfijnd met styrene en kleine boutjes, niet moeilijk.

Ook moet ik nog rivetjes plaatsen op de horizontale vlakken onder de tracks. Dat is voor morgen.

Een styrene gereedschapskist oid. wil ik zeker scratchen om de boel wat boeiender en origineler te maken.

7_zps4f238482.jpg

Groeten G.
 
Weeral goed bezig Guy.
Ik heb een serie foto's van de B1bis in Saumur. Kan ik U daar een plezier mee doen (?) dan stuur ik ze door. Laat maar weten.
 
is het in die 3-tonen camo dat ge hem zal spuiten ?
 
Erwin, dat bakje zit al in m'n archief, maar zeer bedankt toch !

Dat ga ik proberen Famo, en als het mislukt knallen we er grijs over zeker ?

Modderschrapers maken uit styrene, ook haken voor de reservetracks (die waarschijnlijk eraf blijven), rivetten her en der...dat deed ik vandaag.

8_zpsf2425bbc.jpg
 
Is terug een mooie strakke bouw e man.
Goed gevonden op de turret.
 
Kan niet wachten tot je hem begint te schilderen. Zal weer fameus zijn.
 
De bouw is strak en dat kan ook niet anders ! Zo'n magistrale kit ! Buzzy, ik zou zeggen : aanschaffen !

Jean, dank u, het gaat nog spannend worden, want ik heb de camo in mijn hoofd en dàt voor mekaar krijgen zal niet simpel worden. Ik moet hem uit de losse pols gaan airbrushen he, geen maskers...

12_zps929a06a3.jpg

9_zpsff96d260.jpg

Morgen de laatste prullewerkjes !

G.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan