Hoofdsponsor

1/50 Bouwverslag " WAKER " [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is inderdaad een mooie sturhut. Is er ook een interieur aanwezig?
Mijn stuurhut is opgebouwd uit 1.5mm styreen en dat is stevig genoeg vind ik dus 3mm zal wel tegen een stoot kunnen :)
 
Ja, heb er een interieur in gemaakt en met verlichting zodat dit ook zichtbaar wordt als licht aan is.

021.jpg
 
Hoi,

Mooi gedaan alvast, kan niet wachten op het eindresultaat :)

mvg
 
kNAP je kapitein / stuurman worden vewent :)
 
mooi hoor ik zou er zo in willen gaan staan 8)
 
hoi,

na uitharding van de vernis werd de mast tussen de de twee schoorstenen gemonteerd, de elektrische draadjes voor mastverlichting en radars werden door de bakboordschouw getrokken.

001-8.jpg

belettering op het heli dek + plaatsing van het vangnet rondom. Het frame is gemaakt met aan mekaar gesoldeerde buisjes 2 mm - voor het net gebruikte ik gaas voor vliegenraam.

003-5.jpg 005-6.jpg

dekken en schouwen/mast gemonteerd op het schip.


008-4.jpg 009-4.jpg 004-5.jpg

Momenteel begonnen aan het maken van de buitenverlichting. materiaal: messing buis 5 mm / 4 mm binnenzijde.
buisjes van 12 mm lengte, aan 1 zijde dicht gesoldeerd met plaatje, daarna aan zijkant opening gefreest. In deze lamphoudertjes komen mini gloeilampjes. Ik vind dit beter dan led, gezien de warmere lichtkleur.

013-1.jpg 015.jpg 017-1.jpg 0022.jpg

groetjes, Julien
 
Knap werk, dat heli dek is echt top, werk je met een mal om dat frame te solderen?
 
heel netjes weer zeker de vangnetten vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg mooi gemaakt 8)
 
netjes gedaan, wat professioneel gereedschap in huis is natuurlijk mooi meegenomen, neemt niet weg dat je natuurlijk nog de nodige verbeelding nodig hebt om iets te kunnen maken.
 
René, had het frame uitgetekend op een houten plank en daarop aan mekaar gesoldeerd.
 
Ondertussen al een tijdje geleden, de bouw heeft stilgelegen wegens verblijf in het buitenland.
De buitenverlichting is wel verder afgewerkt en gemonteerd. Ben nu bezig aan de reling op de verschillende dekken.

Ben al het nadenken over de twee kranen die er moeten opkomen, die ik werkend wil maken. Weet er soms iemand waar ik een bouwplan kan vinden voor zulke kraan
Thx,

Julien
 
Heb net even heel je verslag doorgelezen, Je bent daarom goed bezig Applaus ,
De kranen worden een uitdaging, denk niet dat er zomaar kant en klare tekeningen zijn en dat je het echt even moet hebben van
iemand die het al eerder heeft gedaan, Verder speelt eigen kunde ook een rol,

Mvg Vincent,
 
E-K, heb je al iets teruggevonden van een bouwplan voor een kraan.

Heb ondertussen verder gewerkt aan de reling en heb een eerste mislukte poging om een kraan te bouwen achter de rug.
Ik denk dat ik maar een schipkraan van robbe art.nr 1-1485 ga bestellen, de afmetingen aanpassen en dan nabouwen.

groetjes,
 
Er mooi model dat je maakt van de Waker. Heb haar nog weten varen. Jammer dat ze nu gesloopt is na die brand, Was een stoere schuit. Ik weet niet of je dit weet maar het helidek is er op gezet in '89. Toen ging ze naar Greenpeace als de Solo. Vreemd genoeg vind je haar nooit in deze kleuren als model. Zelf heb ik de 3 versies gebouwd op 1/200. De kleine kit van Revell dus. Valt helemaal in het niets vergeleken met bouwwerken als deze natuurlijk! Ik kom zeker later nog eens terug kijken. Keep up the good work!!!!
 
Reling, amaai ik wist niet dat een sleepboot er zoveel had. Dit werkje heeft veel langer geduurd dan nodig, ik kon de motivatie niet opbrengen om daar dagelijks aan te werken. Maar uiteindelijk toch gelukt.

022-2.jpg 021-2.jpg
 
Ziet er prachtig uit, was de moeite om op te wachtenApplaus
 
tof dat je toch nog verder gewerkt hebt, ziet er netjes uit.
en wil de kraan al lukken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan