Hoofdsponsor

1/50 Bouwverslag " WAKER " [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Julien, kben al even bezig geweest voor je:

LogoNLKW.jpg

Kheb hem wat zilver gemaakt, daar ik toch een zilverachtige look zag in het logo. Hij is voorzien van wat slagschaduw en belichting. Heb hem wat opliggend gemaakt ook.

Kan hem doorsturen in jpeg en/of psd formaat.

Hou wel rekening, zondag ben ik weg voor een weekje naar Frankrijk en weet niet zeker of ik daar internet zal hebben.
 
Knap werk, mag je fier op zijn. Fles uitdrinken, niet stuk slaan op boot :D
 
Dat ziet er een grote dame uit. Goed bezig Julien!
 
mooie prestatie alweer en een mijlpaal voor de bouwer de first maaiden is tog altijt wel iets apart . ik ben er zeker van dat fles tot op de bodem geledigt is :)
 
@ Tom,

Fantastisch, dank U voor de hulp, graag doorsturen als JPEG file.

thx, Julien

huylebroeck.julien@telenet.be
 
Hallo, Het is een tijdje geleden, doch het bouwen heeft niet stilgelegen.
Aangezien het buiten de romp volledig scratch bouw is, wat ik toch wat onderschat heb als eerste project, is er aanzienlijk wat tijd gegaan naar de kleine elementjes op het hoofddek. Ook met het schilderen verloor ik redelijk wat tijd gezien de meerdere kleuren/lagen en de droogtijden.
Nu toch weer enkele foto's van de voortgang.

Aangezien er geen ovale buisjes te krijgen zijn, maakte ik de vijf trosbogen door twee buisjes van 5 mm tegen mekaar te solderen.
003-4.jpg 001-7.jpg 002-4.jpg
 
Hier wordt heel strak gewerkt, heel mooi !!
 
Hierbij nog even een update,

Dankzij Tom heb ik mijn decals met het kustwacht embleem en het schouwlogo van Svitzer kunnen maken

030.jpg 033.jpg 032.jpg
 
Daarna nog twee dekken bijgebouwd en gespoten - forcastle deck en helikopetrdek -; enkele bolders en ankerwinchen en voormaststeun

0102.jpg 0052.jpg 0062.jpg 0072.jpg 004-4.jpg
 
Heb een nieuwe aanwinst van gereedschap. Kreeg voor mijn verjaardag van mijn vrouwtje een mini -draai-/freesbankcombinatie zodat ik de spoelen voor de ankerlier en de grote sleeplier kon draaien en monteren.

016.jpg 028.jpg 029.jpg
 
Tegenslag, het brugdek dat ik vorig jaar maakte toen ik niet verder kon in afwachting van de komst van de motoren blijkt niet te passen op het onderliggende dek en was dus klaar voor de schroot. Ik had dit gemaakt in 1 mm kunststof omdat anders de raampjes te diep zouden liggen. Dit bleek, niettegnstaande steunen ook niet erg stevig.

025.jpg

Nieuwe brug gemaakt, thans uit 3 mm plaat ging veel vlugger daar ik nu de raampjes kon uitfrezen ipv uitzagen zoals vorige keer. Ik kon ook de raamkadertjes uitfrezen naar 1mm, zodat deze niet te diep kwamen te liggen.

0122.jpg 026.jpg

Tot slot nog een buitenkompas voor op de brug gedraaid en geschilderd.

027.jpg
 
Ziet er weer goed uit, kijken al uit naar het vervolg;)
 
ja een heel werkje om een nieuwe brug te maken maar het ziet er wel erg goed uit
 
jammer van je stuurhut , maar je werkende lier laat me het kwijl uit mijn bek lopensdfkkjskng

succes met de verdere afbouw van je schip
vgr
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan