Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

  • Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey droop, dipje?

Onze winter duurt wat lang, ken dat gevoel :( ook plezante dingen kunnen soms wat sleur worden, afwisseling kan een gooije remedie zijn :D
 
Hoi manneke's,

Iedereen alvast bedankt voor de morele steun. Dat doet een mens goed, hoor.

Ik heb hier toch heel wat dingen gelezen in waarin ik mij herken en voornamelijk de woorden van Luc (newbie) over het 'op automatische piloot staan' hebben mij toch wat doen nadenken.
Eigenlijk was dat de nagel op de kop.
Als ik aan de EV05 iets maak, dan moet ik er bij wijze van spreken bijna niet meer bij nadenken. Mijn gedachten zijn dan meestal ver weg en m'n handen doen ondertussen het werk.
Dit fenomeen heb ik ook als ik een Phantom maak, stel je voor zeg!

Zoals ik reeds zei heb ik in jullie comments nog veel dingen gelezen die mij tot nadenken stemmen.
Het zou mij nu te ver leiden om hier overal op in te gaan.


In ieder geval, ik ga dit bouwverslag enkele dagen laten rusten om eens mijn hersentjes terug te 'resetten':
morgen ga ik met moeder de vrouw het sloopschip Rame Head gaan bezoeken, zondag is er dan de tuinbeurs te Kortrijk ... . Afijn, een heel weekend zonder aan de kotter te werken.
Ik zie dan wel wat de volgende dagen zullen geven.

Ik vind het fijn dat jullie me een hart onder de riem hebben gestoken.


Echt tof!!!!!!





Groetjes,


Luc




Uiteraard wordt dit bouwverslag nog vervolgd.
 
Hé Luc ik ken dat gevoel ook en dan is het inderdaad het beste om alles even aan de kant te zetten.
Als je nu verder zou doen zou je het kunnen verprutsen en dat zou jammer zijn.
Je zinnen eens goed verzetten en eens het wat beter weer wordt,wordt er al minder gebouwd en meer buiten gewerkt(bv tuin) en de zin komt wel terug.

We zien dat wel weer verschijnen.

Mark
 
piratenvlag

Alhoewel ik de laatste dagen nog niets aan de EV05 heb gedaan, ben ik toch nog steeds bezig met wat opzoekingswerk (ik kan het niet laten, hoor) en daarom heb ik aan de kenners een vraagje:

1_Aan_boord_P224.jpg
Foto: schollekop.nl

Op de foto zien we tussen de portaalmast een piratenvlag hangen.
Ik vind dit wel een leuk item'tje om ook aan boord van de Olayinka te hebben.
Nu wou ik graag weten of deze vlag op een (vissers)schuit een bepaalde betekenis heeft? Of ter welke gelegenheid word die gedragen?


En dan heb ik nog een vraagje: wie weet waar ik aan 1:32/ 1:33 zeemeeuwen kan geraken?
Ik heb me al suf gezocht maar nog niets gevonden.


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dan heb ik nog een vraagje: wie weet waar ik aan 1:32/ 1:33 zeemeeuwen kan geraken?
Ik heb me al suf gezocht maar nog niets gevonden.


Afschieten en daarna, de eerste keer, zéér goed laten afkoken :laugh::P
 
dag,luc
de piratenvlag geeft geen enkele betekenis op maritiem gebied.
hoogst waarschynlyk enkel voor de bemaning zelf.
het zyn zeerovers,leterlyk dan ze roven de zee
er zyn zelfs vlaggen van de voetbalclubs die worden gevoerd
groetjes,ronny
 
Luc heb je al eens gekeken bij marklintreinen, figuren en dieren.
Een zeemeeuw zullen ze hoogst waarschijnlijk niet hebben, alhoewel....je weet maar nooit.( en......wie weet kun je een gans of een kalkoen, zeemeeuw laten worden??????)
Juist de schaal van HO ...enz.... nog eens opvragen die hanteren een andere schaalverdeling, en ik weet ze ook niet uit het hoofd, hoor.

't Is maar en tip, men weet nooit, hé

Groetjes
Ward
 
Afschieten en daarna, de eerste keer, zéér goed laten afkoken :laugh::P
@ Dominiek: pan_kloppen.gif

:tongue::D





@ Ronny: Bedankt maatje.
Ik dacht al dat men die vlag ter gelegenheid van iets speciaals droeg.
Okidoki, nu kan ik er ook eentje op de EV05 dragen. ^^


@ Ward: da's een goed idee zeg! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht.
Ik ga eens kijken of ze ook meeuwen hebben (een kieken in de mast is ook zo'n onnozel zicht, hé? :laugh: )



Droop
 
Misschien een idee, maar ik heb destijds gezien bij Ron en Antje, van Mijnkotter. Dat zij de meeuwen en vissen van klei maakten. En dat zag er echt goed uit. Misschien voor jou ook een idee. Een meeuw is niet zo heel moeilijk qua vorm. Dus ik zou eigenlijk zeggen gewoon eens proberen.
 
Daar heb ik ook al aan gedacht, Rik.
Maar ik vrees dat vogeltjes maken niet m'n sterkste kant is. :$



Droop
 
Hey Luc,

tussen de bouwwerken door even rap voor jou gegoogled... ik meende mij te herinneren dat Preiser op heel wat verschillende schalen beestjes in zijn gamma heeft.

Meeuwen hebben ze niet, maar wel duiven op schaal 1:25.
Misschien ben je iets mee...

1_Preiser_Duiven.jpg


Kweet, de foto is niet al te best, maar beter iets dan niets hé.

De URL naar de Preisersite, waar je deze dingen online kunt bestellen, is

1:25 Tauben, 6 Stück - Preiser 47084 - Preiser 1:24 / 25 - MC W.Schüler GmbH

Heligroeten,

Nick
 
Bij Preiser had ik ook al gekeken, Nick.

Helaas heb ik daar geen 1/32 of 1/33 meeuwen gevonden.


Toch bedankt voor het meezoeken. ;)





Droop
 
Hey Droop,

Sorry, voor de late reactie :unsure: Ik denk dat ik begrijp hoe ge u voelt, ik zit momenteel ook in een modelbouw-dip. Gewoon een tijdje wat anders doen, en dan komt de motivatie en goesting wel terug.

Heb zitten zoeken naar modelbouw-meeuwen, maar verder dan wat kippen op schaal 1/48 ben ik niet geraakt :(

Groeten, Pascal
 
Hey Droop,

Sorry, voor de late reactie :unsure: Ik denk dat ik begrijp hoe ge u voelt, ik zit momenteel ook in een modelbouw-dip. Gewoon een tijdje wat anders doen, en dan komt de motivatie en goesting wel terug.

Heb zitten zoeken naar modelbouw-meeuwen, maar verder dan wat kippen op schaal 1/48 ben ik niet geraakt :(

Groeten, Pascal
Jouw 'afwezigheid' was me reeds opgevallen, Pacal'leke.
Maar gezien jouw werksituatie is dit héél goed te begrijpen.
Hopelijk draait alles nog positief uit voor je.


Ook jij bedankt voor het helpen zoeken naar de meeuwen. ^^




Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
droop als ik jou was zou ik tog eens een speelgoed winkel binnen stappen.
daar hebben ze meestal een heel asortiment aan dieren mischien vind je daar wel iets. :P
 
droop als ik jou was zou ik tog eens een speelgoed winkel binnen stappen.
daar hebben ze meestal een heel asortiment aan dieren mischien vind je daar wel iets. :P
Da's inderdaad een optie, Dirk.

Ik ga het volgend weekend eens een kijkje nemen. ;)

Ook jij bedankt voor het meedenken.



Droop
 
Dit heb ik daarnet nog vergeten te vermelden:


Vandaag is mijn bestelling van Albatros binnen gekomen:

1_DSCN9279.jpg
Twee Graupner Navy V30 R regelaars zullen zorgen voor het vieren en hijsen van de bomen als zowel van de netten.

Eens mijn bestelde takels zullen geleverd én geplaatst zijn, dan ga ik maar pas deze regelaars kunnen testen.


Ik vrees dat het einde van dit bouwverslag al een heel klein beetje in zicht komt. :$


Mijn vrouwke heeft al gevraagd welk model ik daarna wil gaan bouwen. :laugh::laugh:



Droop
 
Dat is leuk dat je vrouwtje er zo achter zit.
En ja aan alles komt een einde niets aan te doen.
Ik wou dat ik op de moment meer tijd had om te bouwen.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan